AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.659

Ska det vara så dyrt att försäkra en E34?

Sida 2 av 2
ha
43
hasty
Bmw 525i -91
Jadu inte blir det billigare med en 520,,, är 19 år med ingen bonus... betalar 5300:- för trafikförsäkring på salusansvar,.,
ringde först till folksam dom skulle ha 10120:- för TRAFIKförsäkring..
Skrattade bara och la på...
parolof
vilket gnäll, är det för dyrt välj en annan bil, jag tänkte köpa en Fiat Turbo Coupe, men till och med för en gamling som jag var det i mitt tycke för jämra dyrt, man vill ju lägga pengar på annat än bilar. Jag valde en bil som inte svider att försäkra.
Visa användare
16
honki
BMW 328 Ci -99
har du kollat in www.auroforsakring.se ??
nytt bolag som funnits sen förra året !
Har också ett exempel på att Bmw är omotiverat dyra att försäkra. Jag betalade 4680 kr per år för att halvförsäkra min gamla 525 td -94. Nu betalar jag 4400 kr för en helförsäkring på en V70 Tdi -98 istället. Inte för att jag vill reta upp nån men det är ju en roligare bil (av dessa två) med dessutom lägre ägandekostnader.

Dock vill jag poängtera att Volvon är till salu då jag längtar tillbaka till Bmw träsket.....= )

sw
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Om du i stället väljer en 520 E34 så kan du försäkra via Aktsam. För mig är de klart billigast, ca 35% billigare än närmaste konkurrent. Jag bor i Umeå, betalar 4500 kr/år. 11 skadefria år, bor i lägenhet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.