|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
weeei :) jag har köpt en alpina b10 3,5, undrar nu om det finns någon mer tjej i sverige som har en alpina? undrar också om det finns många alpina b10 i sverige? Alpina b10 3,5 #491 | |
|
På A svarar jag: Vet ej! På B svarar jag: Det finns i alla fall en 10-12st Biturbos, men hur det är med 3,5 vågar jag inte svara på men nåt liknande kanske? Välkommen till forumet btw. |
|
|
Hjälper syster med länkar till bilen. Länk |
|
|
A: Ja,, iaf, en till. B: 27 st Bi-Turbo kanske fler nu.. C: Färre än Bi-Turbon, kommer inte ihåg exakt. |
|
|
Rättelse... B10 3,5 28st. Bi-Turbo 34st |
|
|
Nathi & zputnic: Släktdrag att köra Alpina? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Finns det verkligen 34st biturbos i Sverige? | |
|
Minst.. Sedan akn någon av dessa ha skrotats. Vet en iaf, |
|
|
jope det e ett syskondrag :) roligt tycker jag :) Alpina b10 3,5 #491 |
|
|
Hmm, senast jag hörde för nåt år sen typ så fanns det "bara" ca 10-12st då! Du har ingen aning om vart den skrotade står? |
|
|
Den skrotade finns inget kvar av.. Nerplockad.. av vad jag vet. 10-12st var nog 3 år sedan.. minst. |
|
|
Enligt "The Unofficial BMW ALPINA register" finns det 32 st Bi Turbon i Sverige . Länk Av dessa som finns på listan kan det finnas någon som är "borta" och säkerligen någon som finns i landet men inte är med på listan . Angående NR 482 som skrotades så fanns merparten av delarna fortfarande till salu för ca 1 månad sedan . Prisex : Buffelskinninredning 25.000:- Instrument 5.000:- Hälsningar Ando Gunnarsson Alpina-Gemeinschaft Skandinavien |
|
|
En 93:as Alpina B10 BiTurbo "med V8 front en av dom 50st sista", säljs i delar av Per Larsson bil & motorteknik AB Tel: 08-711 06 87, den hade körts av vägen, jag blev erbjuden både vinge, inredning och hjul, men jag var inte i behov av några sådana delar, så dom delarna fanns kvar förra torsdagen åtminstone. Mvh Stephan |
|
|
Fina bilar och kul med fler Alpinor i stan! Nån som har koll på hur många det rullar i Örebrotrakten? Mvh Jocke www.frid.cc "If Racing were easy it would be called Golf" |
|
|
Stephan 735. Bilen du nämner är just nr 482 Hälsningar Ando |
|
|
A.G, Jag hoppades att det var den, annars hade det betytt två skrotade 93:or, och det hade varit mycket beklagligt. Mvh Stephan |
|
|
Grattis till köpet, riktigt coolt med tjejer som kör riktiga bilar. mvh/Flisan |
|
|
Frid Tror att det finns en Bi-turbo i st mellösa också.. Alpina b10 3,5 #491 |
|
|
Flisan Tack tack :) trivs bra med köpet :) Stensth : tack så mycke :) Mvh Nathi |
|
| Nathi: Är den Diamantsvartmetallic? | |
|
Ja den är svart som synden Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.