|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Förslag? Reality beats fiction by far! | |
| Jadu den som det visste :) | |
| har bara erfarenhet av infinity kappa perfect 10an.. fast nog lär det säkerligen finnas fetare bas än denna.. Fast perfan dunkar på nå jävulskt med rätt effekt :) | |
|
min högst personliga favorit är Digital Design 2010. mvh Rutger |
|
| DD som rutger sa.. Utan tvekan!! | |
Robsarve |
Det beror ju lite på vad du skall ha den till och vad den får kosta. DD gör som sagt trevliga prylar, även om jag tycker de passar bäst i basrelex. |
| Jo men han sa den fetaste.. | |
|
läste även jag igenom frågan en gång till... O kom fram till att d inte nämns om d är ljudet el utseendet vi prata om!!!! Är d utssendet så "vinner" inte DD 2010 kan jag säga på en gång... :-) Men är d ljudet vi prata om så har den lite att säga till om... :-) mvh Rutger |
|
|
- nja jag tycker en DD bas med den stora kolfiberkåpan ser sjysst ut!.. men vill man vända basen ut&in så har dom inte direkt spätt på med bling,bling |
|
| Ja vill man va VÄRST så e det DD som gäller digital design...Länk | |
Robsarve |
DD är som sagt trevliga, men det finns en hög som gör produkter i denna genré, RE Audio, Adire, Treo, Crystal.... Men de flesta av dem (även DD) har fleral talspolar. tycker Erik |
|
jämför du Treo med dd.. haha visste du att treos högtalare e en rak kopia av DD´s första version.. fast så mycket sämre! det är som att sätta en bmw kaross på en Lada! tänkte bara berätta det för dom är verkligen inget som rek. dom andra har jag ingen koll på alls.. det är ju ganska vanligt idag att ha flera talspolar... men hur många av dom är handgjorda?? faan jag borde få pengar för att marknadsföra DD.. |
|
|
Menar ni mest välljudande med fetaste? Kan varmt rekommendera Focals Utopia bas, även om den är 13 tum. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Och 11, förresten. /// Viktor Mer mos till folket |
|
Robsarve |
Hoppas innerligt att inga av DD´s talspolar är handgjorda. Däremot är alla högtalare mer eller mindre handgjorda, Jamo har nån automatiserad linje, men de är nog de enda. Serierna är för små. tycker Erik |
|
handgjorda .. hmm ja det är väl kankse fel ord.! .. allt har med toleranser att göra! & om alla inte visste det så görs DD´s högtalare i väldigt små serier & har en hög check kontroll innan lev & under mont. därför kan dom custom bygga en högtalare relativt snabbt! & där ligger dom flesta i lä tex RF, Orion, Kicker, Crossfire m.m som kör mest på att få ut så många basar i veckan som möjligt skulle nog jämföra det med vissa sportbilar som också byggs på precision & inte rullandband principen ** Live Fast - Die Young ** |
|
Robsarve |
Du har aldrig haft en lågseriebil va? Bilen med bäst kvalitet? Antagligen Toyota Corolla. Men hur kul är det att åka i en sån... :-) Ang DD´s fantastiska kvalité kan du ju läsa här: Länk tycker Erik |
|
haha.. DU har aldrig haft DD va?.. klart man kan paja en bas! den är ju inte oförstörbar.. jag har aldrig pajat en & då har jag levererat mer effekt än vad som rek. & tävlat mååånga gånger med samma basar utan problems Men jag har sett en kille som pajade sina 17" när han kopplade crazy & gjorde så att dom dubbla spolarna inte gick åt samma håll.. & det kan ju hända att man råkar köra skruvdragarn igenom konen också.. el. hur Men ärligt Robsarve är det inte upp till bevis.. kan vi inte göra ett test.. du väljer en 10" & jag försöker ordna fram en DD 10" ?? el.? det vore väl kul.. jag menar DD´s bas kanske kroknar direkt & då har jag haft lite fel om det märket ** Live Fast - Die Young ** |
|
| Säger bara "DLS" rent å snyggt.. Länk | |
Robsarve |
DLS ligger tyvärr i lingonserien när det gäller basar jämfört med de som vi pratar om här. Kopplar du basarna med spolarna mot varandra och har ett stort slutsteg tar det mellan 8-10 sekunder att bränna spolarna... Själv har jag bara bränt en bas, men det var en billig en för ett decennium sen. Däremot har jag spelat en JBL 1500GTi så att matningstrådarna in till talspolarna smalt av. Dåvarande importören Septon bara garvade och satte dit dubbla... Jag har redan gjort det du frågar om. Dvs låta någon annan testa... Vi skickade upp vår Xenon10d2 för test till DHS-bilservice som du kanske vet har ett rätt nära samarbete med DD importören. Deras attityd var att "den där plasthögen spelar vi ju sönder på en kvart." Resultatet blev att DHS nu även säljer våra basar och att Mattias "basHedde" Hedin bytte sin DD 10 mot en Xenon10. DD tian har bättre midbas, men Xenon bättre sub. Frågan är vad man är ute efter. Intressant i sammanhanget är kanske att DD basen kostar 2,5 gånger så mycket som "min" bas. Förstå mig rätt DD gör fina basar, men det finns det många som gör. Anser t.ex att RE Audio XXX är bättre än någon av de serier de har. |
| Klart om man är bas narkoman och vill att allt ska skrammla utan kontroll, då kanske man ska satsa på era prylar.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.