AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.250

Fullutrustad missbrukas

Sida 1 av 2
Jag blir så innihelvete less på att jaga annonser på nätet och 75% av alla annonser är missvisande.

På var och varannan annons så står det fullutrustad och när man ringen och fråga lite så saknas ditt och det saknas datt. OOOooooohhhhhhhh....

Jag blir så jävla less......suck

Är det någon som håller med mig.?

M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Ja jag håller med.

"Fullutrustad med allt utom Navi + Tv" = Ej fullutrustad!

Mvh

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department...
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Jag är den förste att hålla med! Gäller inte bara BMW. Väldigt vanligt på exv volvo också. Endel är dessutom ful-utrustade. Kanske med tacklucka, skin och dragkrock.

På en BMW finns så mycket tillval och options så man kan knappaset få dem fullutrustade ens... VAD ÄR fulltrustad egentligen?

Men det är klart: Bort med missbruket!
Jag håller med, och du är långt ifrån ensam som irreterar sig på detta otyg!

En BMW kan precis som andra statusbilar utrustas "in absurdum". Den "Fullutrustade" eller "Maxutrustade" BMW finns inte.
Det finns bissarra utrutningsoptions till BMW som ex integrerad telefax, flagghållare till framskärmarna samt en minst sagt diger flora av lättmetallfälgar :-)

Men likt förbannat finns det individer som inte har problem med detta utan menar på fullt allvar att en "fullutrustad bil" har skinn, ellucka, hissar, speglar samt klima.

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Fullutrustad utom tv-navi skulle funka bra för min del om det var sant. Det skulle bli jobbigt att räkna upp all utrustning annars.

Jag har sett en BMW som enligt uppgift skulle vara fullutrustad (tillhörde en säljare på BMW), och där fanns mycket prylar man inte ens visste fanns. Han sa att det var den enda fullutrustade svensksålda 7-seriebilen, och den enda han kände till över huvud taget.

Läser man annonser är uppskattningsvis hälften av alla 7-seriebilar fullutrustade, eller fullutrustade utom någon enstaka detalj...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Frågan är om ens den sjuserien som BMWsäljaren hade var fullutrustad. En mycket bra tumregel är att när det hävdas att en BMW är "fullutrustad" far denne med osanning. Väldigt svårt att ha fel. Brukar fråga om kylskåp/paraply själv...:)

/Simon
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Grejen med den bilen var att den varit demobil och skulle vara just fullutrustad. Det finns ju en hel del utrustning som inte går att kombinera och därför utesluter varandra, men han sa att den hade allt.
Om det är sant vet jag ju inte, men jag betvivlar det inte heller...

Jeppe

Den enda som jag känner till som var/är full utrustad med allt som fanns då var en bekanst M3-01 som hade allt jaha allt som man kunde pricka i då.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Jag tror att när de flesta menar "fullutrustad" så innefattar det oftast; Talucka, elstolar, skinn, farth, klima, PDC, färddator samt navi/tv.. Men nog fan är det irriterande när det t.o.m syns tydligt på bilderna att bilen inte är fullutrustad...

// Erik

----
No real power -just KCR :)
Ma
31
Magic59
530dA Touring -01 E39
Fullutrustad t.ex i USA betyder att också Länk är installerad ;-)
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Det räcker ju att sätta en dyngrak polare i baksätet så är den fullutrustad, ljuger gör jag ju knappast.
Det är ju tom väldigt lätt att få med fullutrustningen på en bild. :-0
Pl
281
Plexan
318is M42 -89
525 M30 -77
Det lustigaste med de flesta som skriver "fullutrustad" kan man avslöja direkt på bild att de inte har shadow line-paket vilket jag tycker snyggt.. Så ja! jag stör mig sjukt på det. Sen är det som tidigare har skrivit att det är svårt att ha en fullutrustad då man kan ha individuel inredning och massa löjliga saker som man inte ens kan drömma om. Räknas bepansring som utrustning? läste någonstans att sveriges regering eller nått hade beställt några 760LI med pansar.. Ok, hittar man en ambassad-bil så borde man komma bra nära fullutrustad tycker man...

BMW 525i 24v -90
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Jesperado: TV + Navi känns som mycket viktigt i en "fullutrustad" bil..

Vad skönt att jag inte är ensam som har retat mig på detta.

Magic59: Det där var en bara måste ha grej. Undra om det går att beställa i sverige och eftermontera själv he he.

Jag har en weaponbox i min bil....det kan det inte vara många som har. Kanske lite svårt att ragga köpare om man skriver i annonsen att bilen har front and rear weaponbox. Det kanske blir fel klientel som vill köpa den då he heh e heh ee. Men häftigt skulle det vara.
Jag väntar med spänning på annonsen "BMW 740 säljes, fullutrustad utom Navi+pansarglas" :-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Fullutrustad används av både bilhandlare och privatpersoner som inte vet vad det innebär av rent oförstånd lika väl som uttrycket Toppskick har 100 olika specifikationer.

///MVH Hasso
Länk
Ser rätt ofta faktiskt handlare som använder sig felaktigt av ordet fullutrustad nästan i större utsträckning än privatannonsörer.

Sedan är det ju som Jesperado skriver att kryssar man i den ena optionen så utesluter det en annan.

Toppskick i all ära numera finns ju uttrycket "Hassoskick"på bilar.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
M5-Power: Absolut, det var inte så jag menade, tv-navi skulle vara en av de sista tillvalen att välja bort för min del också.
Vad jag menade var att har man verkligen allt utom tv-navi så skulle det vara smidigt att skriva "fullutrustad utom tv-navi" istället för att räkna upp alla tillvalen som finns och utesluta tv-navi, det skulle spara både tid och plats i annonsen...

Jeppe

M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Jesperado: Håller med till 100% :)

Mvh

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
För mig innebär fullutrustad att bilen har allt som gick att få till den modellen den årgången. Samt så räknar jag inte manuell eller automat som en del av utrustning utan snarare förarens val.
Men visst stör man sig på alla maxutrustade BMW.

Själv sitter man på en fullutrustad Volvo C70. Har alla tillvalen som gick att få =)

Schnelle fart, Härliche fart.
Precis! Fullutrustad är för mig alla "kryss" i "ordinarie" orderlista för årsmodellen i fråga, dvs individual-utrustning ligger utöver detta i mitt tycke. Körde tills nyligen en 330 cab nästan fullutrustad, det enda som inte fanns med på orderblocket då den inhandlades var klimatkomfortvindruta har jag för mig =).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.