|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
mattias h: vad tror du räntan på billånet är när boräntan är 17-18%? För övrigt så är bankerna betydligt försiktigare nu än för säg 15 år sedan. När jag köpte bostadsrätt innanför tullarna låg rörliga på 2.99%. Banken gjorde en skräckkalkyl där räntan låg på 8%, i det scenariot skulle jag ha 7500kr netto kvar per månad EFTER att boendet var betalt. Vem som helst får inte miljonlån, oavsett vad kvällspressen skriver. starre: Instämmer helt! Realräntan var ju lägre då men folk stirrar sig blind på siffrorna. T.ex. 10% i ränta och 9,5% i inflation låter värre än 2,5% i ränta och 1,0% i inflation. //Stenback |
|
|
Host, bostadsrätt VS bilköp. Konstigt, hur hamnade vi här? Men om jag ändå skall ha en åsikt (som vanligt), så får det bli att bilköp är harakiri medans lägenhetsköp snarare är ditt livs bästa affär... Vad jag undrar är hur det kommer sig att det finns så pass många människor som kan tänka sig förlora upp mot trakterna 100 000kr på ett nybilsköp? Att ett företag "förlorar pengar" på det hela må så vara, men att en privatperson med vanliga inkomster skall frivilligt utsätta sig för detta är ett misterium. Självklart så är jag tacksam för att folk fortsätter att köpa nytt trots denna makabra situation. ;) |
|
|
Starre: Du kan knappast jämföra 4 små smäller i london med en kärnvapenladdning i new york. Då skulle dom inte ens ha nå börs kvar som kunde gå ner, förrutom dow jones. Det jag skrev från början om att hellre köpa en M6 car naturligtvis inte menat som blodigt allvar som vissa verkar tro. Stenback: Inflation är ingen dom grej om man redan har en lgh värre då med deflation vilket intråffar vid kraftiga räntehöjningar. |
|
|
mattias h: Såg faktsikt inte att du skrev a-bomb(sorry) okej den risken anser jag som ganska minimal. Nu är jag ingen expert på vapen men jag antar att det krävs ganska mycket för att tillverka en a-bomb och risken att ex:Al-kajda(stavning) skulle släppa en abomb i NY är som sagt mycket små se bara vad som hände i Hiroshima,Nagasaki jag tror inte att de(al-kajda) vågar ens kalklylera med vilka eftergifter det skulle bli. Om jag inte mins fel så är Nasdaq störst i den ligger inte ens i NY så börsen skulle klara sig ganska bra. moderatorer sorry om det blir lite med bmw relaterat men. |
|
|
Starre. Nasdac ligger i financial diastric på sydspetsen av manhattan. Medans dow jones ligger utanför mh. Dom lyckas naturligtvis inte göra en riktig atombomb utan en så kallad smutsig markdetonerad. Räcker gott till att göra mh obebott.Sen har väl aldrig al-kaida nånsin brytt sig om eftergifter. Nu jävlar har tråden dragit iväg ordentligt förlåt. |
|
| Sorry al-qaida ska det stå | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.