|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Minns speciellt en händelse i Luleå då jag och min sambo var på väg att handla. Sambon körde och vart lite irriterad över en bil som körde sakta(under fartbegränsningen) och körde om och då hängde den andra bilen med på en gång. Vid nästa rödljus var det dubbelfiligt och bilen körde upp brevid oss och chaffören (en man i 50 års åldern) var lagomt irriterad och stod där och gasade upp sin bil, jag vände mig mot honom och skrattade samtidigt som jag ruskade på huvudet och himlade med ögorna då vart han ordentligt arg (tänk en flicksnärta i flätor som ruskar på huvudet åt honom). Ljuset slog om och vi skulle svänga vänster och efter svängen gick vägen ihop till en fil så det var tydligt , Vem skulle hamna först? Sambon var ju med på det hela och gasade som tusan det tjöt i däcken på bilarna och till slut så tjöt bromsarna på den andra bilen som snällt fick inställa sig bakom vår bil. Min fråga är, vad är det för idiotisk känsla man får efter något sådant här, jag satt där ha ha där fick den jä-veln! Fast jag egentligen tyckte att det var rätt idiotiskt gjort. När man kör BMW tycker jag ofta att bilar ska tävla med en och hålla på att tramsa, varför? //Linda | |
|
Finns bara en sak -> Avundsjuka // Martin |
|
|
Jag tycker det är ganska trevligt när andra BMW ägare med samma modell hälsar. Tycker även det är god sed att stanna och hjälpa till när en BMW är tillfälligt ur funktion. Mkt irriterad över alla andra dock som skall "visa" då får de väl göra det då. Hade en diesel innan som fick bita tillbaka ett par ggr när det var folk som tordde att de äntligen skulle få dra en gammal bmw diesel?!?! Jag lever i tron om att det inte kan vara bra att köra i 100 där det är 50 med en rostig micra från 85 med blanka sommardäck. Andra har inte dessa spärrarna. Varför? -Känslan tror jag är nedärvd i generna, tävlingsinstinkten. GRRR jag är bättre än du!!! Därför folk pysslar med sporter jagar bollar osv. Man kanske inte provocerar själv men när ngn kommer in på ditt revir. Då vaknar den slumrande grottmännsikan till liv. -Phil |
|
| Ligger nåt i vad du säger Philip S. Vissa jagar bollar, andra ser sina konkurrenter i trafiken och vill hävda sig. Speciellt Svensson-gubbar i tredubbelt så dyra och nya volvobilar. | |
|
Känner tyvärr inte igen detta att folk vill tävla med mig.. Värför? |
|
|
De mest race benägna tycker jag är volvo turbo bilar faktiskt. Dom verkar ha mindervärdeskomplex eller nått. linsjo-9: Du bör nog kolla över din profil lite :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Linda: Den 50-åriga herren kanske inte var irriterad utan han kanske bara ville köra ett rödljusrace mot er. Sådant förekommer ju liksom i trafiken lite då och då... Jag antar aldrig sådana utmaningar utan låter den adrenalinstinna föraren att blåsa iväg, kanske beroende på att jag inte har någon värstingbil... ;-) // Jögge Länk |
|
|
Det är en sak att det finns folk som vill "tävla" mot en i trafiken, men man väljer själv om man vill dras med eller bara strunta i dem. Själv har jag blivit tillräckligt gammal för att göra det senare. Om folk verkligen är avundsjuka för att man har en kvalitetsbil är det väl deras problem och inte mitt! |
|
|
Händer mig alltid det där, helt otroligt. Har fått känslan där jag bor ialla fall, att många vill raca. Hände faktiskt en grej för inte så längesen. Jag har min bil avställd, men jag tog ut den för att hålla igång motorn lite o dylikt, kolla så att allt funkar, kör upp på en väg, när jag ser en minibuss, i full fart som kör om mig. Det va 70-väg, och jag låg snäppet under. Naturligtvis va det en massa ungdomar i bilen som höll på o fjanta sig, och jag orkade inte bry mig. Pinsamt o se sådant beteende hos folk... |
|
|
Förstår inte heller varför folk vill tävla hela tiden, men att det är så håller jag fullt ut med om. Jag tycker iofs inte det hemskate är när de först vil tävla men man skiter i det, utan det hemska är när de börjar praat med en sen. Vet inte om det bara är jag som haft otur, kanske beroende på att jag bodde i en mindre by innan, eller om det hänt fler. Först hestar dom en och vill att man ska tävla, man skiter i det sen när man stannar kommer dom körande och börjar prata om varför man fega ur. E det så jävla svårt o fatta att jag inte vill köra 160 i stan? |
|
|
wendtan: Vad menar du med att jag ska kolla över min profil? I övrigt intressanta sypunkter ni har. //Linda |
|
|
Känner alltför väl igen fenomenet. Ibland blir man själv utsatt men ibland kan man själv inte låta bli att hetsa. Är väl nån form av grottmänniskosyndrom som vissa innan tagit upp. Dom som jag upplever som dom värsta race-puttarna är SAAB 9-3 och 9-5 allra helst Aero varianterna. Fransosen |
|
|
Flera av ovanstående inlägg tyder på att min sambos tävlingsinstinkt kommer att avta med åldern.....säg ungefär när, vid vilken ålder talar vi om? "nyfiken" Själv tycker jag att det hela är lite hemskt med tanke på hur många som skadas i trafiken...de måste finnas många människor med tråkiga liv som tycker det är värt att riskera sin hälsa för saker som detta. |
|
|
Nu kommer jag säkert få alla emot mig på det här forumet men.....är det inte så att det här beteendet är ett MANLIGT beteende??? Har faktiskt aldrig kommit upp en tjej/kvinna som vill kappköra med oss. |
|
|
Det varierar nog väldigt. 22 år nu (vilket ju nog fortfarande klassas som ungt) och kör ofta fort dock i princp bara 90 väg och uppåt. Min instinkt avtog ganska så snabbt efter jag körde av vägen. Innan dess trodde man ju inte att någonting kudne hända. |
|
|
Ekan: ok sambon är 25 så ... Illa det med avkörningen hoppas det gick bra för dig. |
|
| ja det var ingen fara. Inte så farlig men kom sig helt av för hög fart. Vilket de flesta avåkningar antagligen gör. | |
|
Wendtan menar att civilingenjör stavas inte som i din profil :) Inte i min arbetsuppgift iaf :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wentan: Ok hade visst tappat en n, tackar! Bara en fråga hur tusan upptäckte du det, jag skulle aldrig ha gjort det men tackar! |
|
|
Wendtan, du kan ta att se över din egen profil också. |
|
|
Linsjo: Jag brukar inte agera cybersvenskfröken, men jag såg det som hastigast bara. By the way, nu har du tappat ett d :) Nu gör jag mitt 7000 inlägg på detta forumet och har varit registrerad här i exakt 1000 dagar, de känns nästan som ett litet sammanträffande faktiskt. Hasso, im comming to get you :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.