AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
26.958

Gran Turismo 4

Sida 9 av 12
Kristoffer,

DFP är dessutom PC-kompatibel, det är väl inte Driving Force? En förutsättning för att jag skulle köpa ratt ÖHT. Att ha en för varje konsol känns inte så modernt :P 900-gradersläget är ett klart lyft för realismen när man kör med standardbilar. Äckligt svårt dock att köra på kontrollerade ställ genom kurvorna, men om man vill köra drifting får man väl återgå till handkontrollen, eller koppla bort 900gradersläget :-)

Tips är att STÄNGA AV "DFP power steering" under Options.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
V12 LeMans
Kalle :

Hehe ,precis testat Driving Forcen på GTR-spelet (PC) .
Så den fungerar på pc åsså .

Men tänkte vänta med att köra GTR till min nya bärbara pc med 256 MB-grafik (hem-pc genom jobbet) kommer i maj .
Sådär ja, Logitech Drvingforce Pro beställd, 1350 svenska pesetas slutade kalaset på inkl frakt från Software Express. De påstod att de skulle ha den på lager inom "de närmsta dagarna"...tiden kommer visa hur utfallet blir. Nu blir det ett fortsatt brottandes med handkontrollen i pflanzgarten :-)
bjoerck

Ang. GPL, har du nån bra länk gällande patchar osv? Jag har GPL, men har inte förstått vilka patchar jag måste installera för att få det att funka på nya datorn.

Tack,
Andreas
The Bug: Kolla på Länk Där skall det finnas en all-in-one-patch. Även på Länk finns det info.
Hamnade ge efter för begäret, köpte nya PS2+ Gt4 idag, nu ska det gameas :)

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Visa användare
81
Foten
325ia coupé -93
är uppe i 75% nu

bilen:Länk
44%...har inte börjat med varken Extreme hall eller Endurance hall än... :)

Mvh,
Kalle
_____
3.5%:)

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Ett riktigt bra spel.
Jag undrar dock om någon tycker som jag vad gäller
växelindikatorn. Inför kurvorna ger visar den ex 4 men sedan i kurvan bytar den till 2. Jag förstår att kurvorna kan ha olika förutsättningar i början och slut, men vore det inte bättre att signalera 2 redan från början? Jag förlorar hellre nån tiondel på att gå in långsamt i kurvan än att sitta i räcket och sedan få penalty i 5 sekunder..

Detta har lett till att jag har försökt sluta titta på indikatorn inför kurvor, bekanta som obekanta. Lycka till! Det är som att se en film på Engelska och inte läsa den svenska texten..!

Ok, Dagens I-lands problem är nu luftat, kanske nån annan som tycker likadant?

sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Ca 26%...
Men var hittar man Peugeoten 205 Turbon någonstans?!?

Sjöberg
Kristoffer T,

Jag håller med, växlingsindikatorn är lite lurig. Om man ska använda den så gäller det att vara observant. När man lärt sig banorna utantill så vänjer man sig automatiskt av med att använda indikatorn, då vet man ändå vilken växel man bör ha i varje kurva :) Framförallt på Nordschleife så är indikatorn helt meningslös. Kör man enligt dess rekomendationer så blir man inte på banan länge!

Mvh,
Kalle
_____
Huvudet på spiken Kalle.

En annan sak som kan få mig vansinnig är penalty vid påkörning bakifrån av motståndaren. Jag köper att du ska bestraffas om du kör in i honom men inte tvärtom, särskillt inte då motståndaren uppenbarligen inte får samma straff.

V12 LeMans
sjoberg :

Special Condition Hall , Hard-nivån på George Paris-banan vinner du 205 Turbo 16 Evo 2-versionen

eller vinn 206 cup på Peugeot-Event så får du "vanliga" rally-205an

Länk

är på 66 % , testade 24 tim. LeMans-racet utan chikanerna och Nissan gruppC-bilen , men inställning på bilen , hängde inte med ledaren . Synd att däckslitaget inte är verklighetstroget . Hårdaste slicksen håller bara 5 varv (max) .

Skakar bra i ratten när man ligger på 350+ på Mulsannerakan . ;-)

Provade åsså Formula GT på Extreme Hall , samma där , vann första loppen men sen ballade B-spec ur , går in lite för tidigt i depå , gäller att trycka bort "P" . Vill ju vinna Stanley Dickens vinnarbil från LeMans -89 , Sauber-gruppC-bilen .

sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Man tackar...;o)

Sjöberg
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Så har även jag fallit för grupptrycket och inhandlat ett exemplar av GT4. Lite surt bara att man hamnar ta licens igen...

Har inte hunnit med många varv ännu, men ett helt klart prisvärt spel!
Visa användare
81
Foten
325ia coupé -93
slog sönder min handkontroll igår blev jävligt frustrerad...

bilen:Länk
Jag har precis lyckats klara av hela 6.7% av spelet :-D

Har lyckats skrämma upp en stackars tidig Mitsubishi EVO VI med diverse Mines trim till cirkus 460hk och lättat den med ett antal hundra kilo. Den börjar nu kännas ganska svajjig för banracing så jag har köpt racingdämpare :-)
Men jag kan inte hitta var man ställer in dämparnas hårdhet samt övriga finjusteringar av bilen.
Kan någon hjälpa mig?

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Kristoffer,

Antingen går du in i ett lopp, och i menyn där du kan välja A-spec, B-spec osv väljer du "Settings". Här kan du finjustera bilen.

Alternativ: Gå in i ditt garage, välj bilen du vill justera och tryck på Start-knappen på handkontrollen.

Mvh,
Kalle
_____
Kristoffer_L: I menyn precis innan ett race kan du ställa in bilens setup, den röda ikonen som ser ut som en verktygslåda ungefär...

____
Reach the door with a breath and a scream.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.