AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
26.961

Gran Turismo 4

Sida 1 av 12
Liten besvikelse, ingen Z3, inte ens hos klassiska BMW. Men mycket trevligt att andra goa bilar från GT2 som försvann i GT3 nu är tillbaka igen. Coolt med fotofunktionen och möjlighet att spara sina bilder på USB minne. Lite tråkigt att behöva ta alla licenser igen, har man varit med sen GT1 känns det inte så spännande attt behöva harva genom licensieringen igen. Synd att man bara fick föra över 100.000 från GT3, hade ju 12 mille på banken.

Sparar nu till en M3 CSL, har inte mycket kvar, Skyline'n får hänga med några race till.

Fredrik M
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Vilken/a konsoler finns det till?!?
Är inte så hemma i spelvärlden, men ett bra bilspel är aldrig fel...

Sjöberg
Playstation 2

Fredrik M
Z3 är visst då med. Det finns en begagnad M Coupé gömd någonstans. :)

Jag får förhoppningsvis spelet med posten imorgon tillsammans med min beställda Logitech Driving Force Pro-ratt, så om jag inte skriver några inlägg på forumet de närmsta månaderna så vet ni varför :-)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Mmm... 2002 turbo på Nordschleife ;)
Ska åka och hämta spelet nu. Provade det lite igår, riktigt skoj.

MVH / Jacob
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Jacob_M3: Ska vi lira lite GT4 ikväll? På projektorn?

elpe300
Bilen: Länk
Gillar inte bilsimulatorer när den autentiska sittpositionen saknas. GT3 saknar vy där instrumentpanelen syns och jag antar att det likadant i GT4. Det blir inte samma känsla när man inte ser cockpit. Och att köra med sådan vy att bakändan av bilen syns i bild är rent ut sagt bedrövligt. Blir ingen simulatorkänsla alls då.

Kommer nog nöta vidare med Grand Prix Legends ett tag till. Den enda simlulatorn värd namnet. Hur många andra så kallade simulatorer är så avancerade som GPL? En ändring av exemplevis cambervinkeln ger förändringar och annan tröghet i ratten. Sådant imponerar. i princip allt som går att simulera hos en riktig bil är simulerat i GPL, förutsatt att alla uppdateringar installerats.
D-diddy
kommer/finns gt 4 till PC `? har letat länge efter ett spel med nordslingan.

D.

"The unattainable is invariably attractive"
bjoerck,

Du borde provköra GTR. Det sägs vara den absolut bästa simulatorn. Medan GT4 torde vara den bästa kompromissen mellan spel och simulator (den kompromiss som tilltalar mig mest).

D-diddy,

GT4 kommer bara till Playstation 2. Bara att springa och köpa dig en burk :)

Mvh,
Kalle
_____
Verkar vara ett mycket lovande spel. Skall bli intressant att köra 24h-lopp som verkligen varar i 24 timmar :))

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Kalle H: Har hört mycket gott om GTR.

För de som är ute efter en körsimulator rekommenderas GPL. Vansinnigt svårt men realistiskt och kul. 1967 års formel 1-bilar är det som skall lotsas fram i vansinnestempo runt exempelvis Nordslingan.

På Rejsa.nu finns info om olika simulatorer.
V12 LeMans
Hehe , man fick ju utnyttja 100000 credits från GT3 och licenserna från Prologuen , så sparar man tid .

Första bilen i garaget , blev en vit M3 e46 med lite trim , ;-) .

Blir tuffa kvällar framöver . Körde BMW-events bl a på Suzuka .

Körde om M5an i kurvorna , men sen kom den ångande på rakorna .

Höjdarspel för en bilgalning .

M3an är ju relativt lättkörd .

V12 LeMans,

Vad kostar M3:an i spelet? Vad kostar den begagnade M Coupén? :)

Nästan lite synd att man ärver 100 000 credits från GT3...lite av tjusningen är ju att ligga och köra gärdsgårdsserierna med någon äcklig Nissan Silvia, 80talssupra eller annat skräp :D

Mvh,
Kalle
_____
V12 LeMans
bjoerck : kan rekommendera GTR , har kört det sedan i november(tyska versionen) .

Cockpit-läge a la GPL , men utan att vxl.-väljaren rör sig vid vxling , men man kan bl a justera sitsen upp-ner och fram-bak .

Kan rekommendera Playseat från Länk eller Länk

kan användes till både konsol och pc .
V12 LeMans
Kalle :

ca 76 tusen + trim .

pengarna (110tusen) räckte ej till M5an eller M3 CSL , de kostade (har jag för mig ) runt 120tusen eller mer .

Jag tror att man måste vinna M coupen .(kan ha fel , där är väldigt mkt att kolla igenom) ;-)

Nordschleife är svårt men en höjdare .

Fan, nu måste jag köpa en PS2 också... Jag som ska lägga pengarna på bilen! ÅNGEST!!!
elpe300: Kan nog inte ikväll, tyvärr. Vi kan väl höras av under helgen och se om vi ka ha en spelkväll?

MVH / Jacob
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Jacob_M3: Okidoki, vi gör så!

elpe300
Bilen: Länk
Kalle, om du hittar MCoupen får du tjoa till, jag kan då inte hitta den.
Man måste ju inte kopiera över pengar från GT3, så visst kan du börja med en sunkig 10.000 Credits bil. =)

bjoerk, finns ett läge i GT4 där man ser huven + instrumenten som vanligt...
Personligen tycker jag nog bättre om GT's variant, de spel där man ser hela inredningen får så liten yta att visa banan på, särskilt om A stolparna är med oxå.

Men att köra i läget så man ser baken på bilen är för småttingarna, ger ju ingen känsla alls. =)

Fredrik M
V12 LeMans
D-diddy : Om du vill köra på Nordslingan på pc, kan jag rekommendera GTR-spelet och att ladda ner GTRmanager från nätet . På bl a GTRmanager hittar du Nordslingan mm ( inkl. Falkenbergsbanan med varvtid på låga 39or med de "stora" bilarna )

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.