|
Sida 8 av 12
|
|
|---|---|
|
bjoerck: du nämner både Grand Prix Legends och GTR...är det samma sak? Och kan man få tag i de/det "överallt"? / Joakim Länk |
|
|
bjoerck, Har du kört spelet med Logitech Driving Force Pro? Större lyft för realismen finns nog inte. Jag menar inte att spelet tack vare ratten uppnår GPL/GTR-realism, och du har ju rätt i att det är riktat till en bredare målgrupp än dessa, MEN jag tror att du precis som jag kommer att märka stor skillnad när man kör med DFP jämfört med den i sammanhanget förkastliga handkontrollen. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
ufo: Grand Prix Legends (GPL) är en simulator producerad av Sierra år 1998. Därefter har det förbättrats av entusiaster och alla patcher finns att hämta gratis på nätet. I GPL körs 1967 års formel 1-säsong. Simulatorn är helt enastående när det gäller körglädje och känsla. GTR släpptes nyligen men har funnits som demoversion på nätet under lång tid. GTR baseras på FIA-seriens GTR-racing. Simulatorn är gjord av racingentusiaster med Henrik Roos som ansvarig. För de som inte känner till Roos så har han under många år tävlat med en Viper i GTR-serien. Det GPL och GTR har gemensamt är sen stora grad av realism som råder. Alla faktorer som påverkar en riktig racingbil finns simulerat. I båda simulatorerna är motorljuden helt fantastiska. Speciellt Ferrarin i GPL låter gudomligt. På www.rejsa.nu finns mer info om simulatorer. Kalle: Med största sannolikhet blir det bättre med en ratt till GT4 men det är lååångt kvar till den realism som råder i GPL och GTR. Tanken med GT4 har aldrig varit att konkurrera med dessa heller. Som tidsfördriv är GT4 helt okej. Spelidén är bra. Jag som däremot ställer krav på racekänsla och realism är rejält besviken på den dåliga fysikmotorn som GT4 är begåvad med. Träna spårval på Ringen, Kalle, och ta GT4 som ett spel. Du ska ju köra Ringen på riktigt till sommaren. Då får du smaka på GPL-realism! :-) |
|
V12 LeMans |
Länk till alla bonusbilar på USA och JPN-versionerna men USA stämmer med PAL-versionen , så långt jag har hållit på . (just nu 56% av spelet) Länk obs tipset om bilarna som dyker upp från dag 697 och en vecka framåt , de finns i "early 90" resp. "late 90"-showroom , svarta Nissan , Mazda och Toyota grupp C-bilar resp LeMansvagnar för relativt låga priser . |
|
Nu har även jag införskaffat det omtalade spelet. Jag har även kört GT3 tidigare. Visst kanske körkänslan inte är bäst av alla spel på marknaden men den är klart bra. Att det inte skulle vara någon skillnad mellan olika bilar mer än drag och grepp är ju helt fel. Detta kanske man inte märker genom att köra något testvarv med en enstaka bil, särskilt inte på en testkonsol i en butik. Men kör man olika bilar och modellerar med inställningarna så märker man att tid har lagts ner på spelet. Jag tror förresten att defaultinställningen är att både antispinn och antisladd-system är påkopplade. Dessa måste ju självklart bort om man ska märka större skillnader mellan bilarna. Sen är det ju lite skillnad på att köra en F1-bil på ringen jämfört med de bilar som man normalt kör i GT4. Att lotsa en ren standardbil runt ringen ska väl inte vara översvårt. Jag testade på skoj att köra M5:an i GT4 och det var inte lätt, man måste börja med en motorsvagare bil för att lära sig banan. I GT3 kunde man ju köra någon typ av formelbil i slutet av spelet. Om detta är möjligt även i GT4 gissar jag att det krävs en hel del träning för att ta sig runt nordslingan i en sån. Det skall tilläggas att jag inte har testat GPL ännu men man bilr ju onekligen sugen. Jag får väl ta i tu med det när GT4 är avklarat. ;-) Mvh Johan |
|
V12 LeMans |
Jiie : Ja , krävande med standardbil på Ringen , ;-) . Började med 24 timmars racet på Ringen igårkväll . Körde lite själv och sen på B-spec-läget över natten och det borde vara klart när man kommer hem från jobbet , ;-) . Om man ska hålla ledarens tempo , får man hålla tungan rätt i mun och stadig på ratten i fullfartsböjarna . ( Körde en A4 touring car denna gången , men nästa gång blir det M3-racebilen) Ett stint tar mellan 25 och 30 min. innan de hårdaste slicksen är slut . Och köra själv alla 24 tim. tror jag ingen klarar . Men det är skitskoj och lära sig Ringens kurvor i relativt högt tempo . ( ca 7 min 15 s / varv ) |
|
Hur gör man för att komma igång med ett 24-timmars race? Görs detta i karriärsläget? har ingen lust att köra med dom "vanliga" bilarna i "arcade mode".... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Fredrik, Du måste in i GT-mode och klara 25% av spelet innan du får tillgång till långloppen! V12, Det går alltså att växla mellan B-spec och A-spec under ett 24h-race? Hur faen får man till snitsen i B-spec? Jag tycker att det går åt helsike även om jag sätter på max attack +omkörning så inte faen klättras det några placeringar, medan om jag kör själv så utklassar jag motståndet.... tips, tack! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kalle: Okej som jag misstänkte med GT-mode alltså. Surt att man måste klara 25% av spelet, Ligger på futtiga 8,5% nu, Ett helvete att få tid till spelande när man båda ska hinna med att jobba och gå i skolan:( Tur att man som "skolpojke" snart har påsklov:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
V12 LeMans |
Kalle : Man kan ändra från A-spec till B-spec när man är i depå . Har provat mig fram , t ex 24 tim. Ringen-racet , kolla på preview , vilka bilar som kör och trimma sen lagom och med hårdaste slicks , båda "Mattias Ekström-bilarna" från Audi eller M3 GTR racebil borde funka , läge 4 på pace + overtake de första 10 -12 timmarna (byter däck var 4:e varv ,ca 30 min) , efter 16 timmar(imorse innan tur till jobbet ;-) ) hade jag ett försprång på över 2 varv , då gick jag ner pace 3 + overtake , men det behöver man ju inte (kan hålla kvar vid 4 och få en större ledning) Men det är viktigt med "overtake" på , annars "fastnar" bilen alltför länge bakom bilar som ska varvas . På 24 tim Ringen vinner man en formelbil , inte helt olika fjorårsF1orna (man får drygt 1.6 mille vid försäljning) . Kör just nu ( naturligtvis ) BMW V12 LMR som Le Mans för några år sen . lycka till (vissa race är det viktigt med vilken bil man kör med ) |
|
GTR verkar vara riktigt bra. Har precis laddat ner demon. För er som är nyfikna kolla här Länk |
|
| AMS har recenserat både GTR (förra numret) och GT4 (nya numret). De har exakt samma åsikter som jag har gällande de båda spelen. Taskig körkänsla men många bilar i GT4. Enorm körkänsla och naturtrogenhet i GTR. Båda spelen fick goda betyg men är je konkurrerande mot varandra. Två olika genrer. | |
| F-n min jobbdator vägrade låta mig ladda ner GTR i Anders S länk:( | |
V12 LeMans |
bjoerk : Jag kan inte vara utan något av spelen , ;-) . Ja som du säger olika genrer , men skitkul bägge två . |
| Bara min åsikt: Den härligaste bilen hittills M3 gtr racingversion, sicken underbar bil att köra!!, måste provas av alla :) | |
|
Vem har bäst pris över disk på GT4? I Stockholm. //Player |
|
V12 LeMans |
Ludnclear : Hehe , har precis avverkat 24 timmar på Ringen med den bilen . Lätt å vinne , som gotlänningen säger . |
|
Player: kolla länken... Länk Har någon testat skillnaden mellan Driving Force Pro eller den vanliga Driving Force ratten? Tyvärr är det 3 veckors leveranstid på Pro-ratten, är den värd att vänta på eller skall jag slå till på den enklare modellen som finns att få tag på omgående? Jag börkjar få abstinens efter en bra ratt nämligen :-) |
|
|
Kristoffer, Jag tycker att skillnaden är väl värd 3 veckors väntan...tror inte du kommer att ångra dig! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kalle: Du har övertygat mig :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.