|
Sida 7 av 12
|
|
|---|---|
|
k1mzo: Är inte så inne i spelvärlden. Menar du att man ska spela på sin XBOX eller dator? MVH / Jacob |
|
|
k1mzo: Förklara vad du menar. Inte finns det väl emulatorer till PS2 och inte heller finns det väl Gt4 till dessa? Apropå motorljud: Har kört GTR en hel del nu och där är motorljudet halva nöjet. Går att köra M coupé i GTR-utförande med härligt sjungande motor och tjutande transmission. Alla ljud i GTR är samplade från de riktiga bilarn. Vad som är ännu coolare är att den RIKTIGA mjukvaran till MoTeC ADL medföljer. För de som inte är invigda i banracingvärlden är MoTeC ett avancerat dataloggsystem som används hos många av tävlingsstallen. Låter som om de flesta som köpt GT4 är nöjda fast vissa invändningar finns kring ljudet. Verkar vara ett välgjort spel som helhet. Undrar hur mycket genomsnittsvarvtiden kommer sjunka på sommarens turistkörning vid Ringen nu när alla biltokar nöter spårval i GT4..? |
|
|
K1mzo: Det finns ju måna olika emulatorer till XBOX, nitendo m.m.. Finns det ingen som man kan ladda ner så att man kan spela GT4 där? MVH / Jacob |
|
|
Var och testade GT4 på Power idag, och jag började nästan gråta. När jag satte mig ner i stolen som dom hade, med tillhörande Logitechratt så kändes det bara så rätt! Valde mellan M3 E46 och M5 E60, valet föll tillslut på M5an, ville höra lite av motorn. Bana blev Nordslingan. När jag väl får ta över spakarna efter en tid som kändes som ett sekelskifte så var det NOLL känsla, nåt som gjorde det hela ännu värre var antiallten som hävde mina ställ och gjorde att jag åkte rakt fram. Blev riktigt besviken! Kanske var ratten som ställde till det, jag har ingen aning. Dåligt var det i vilket fall som helst. |
|
|
Att emulera ett PS2 spel på PC blir sjukt tungdrivet. Jag tror inte det blir genomförbart i verkligheten. bjoerck: När du provade spelet, körde du då ståendes med handkontroll framför en tv monterad bakom en glasruta snett nedanför dig? Det gör inte spelet rättvisa. Jag håller för övrigt absolut med om att det fortfarande är frågan om ett spel och inte en simulator. /Anton |
|
|
Anton: Jepp, det var en såndär ställning anpassad för tioåringar. Fick stå böjd som en ostbåge för att lira... Det jag direkt reagerade på var den slående, närmast porträttliknande, grafiken över Nürburgring samt den pissiga körkänslan. Förvisso körde jag med handkontroll men jag vågar påstå att en ratt kan inte göra underverk för körkänslan. Bilarna är inte tillräckligt väl simulerade, sett ur ett dynamiskt perspektiv. Bilarna beter sig inte alls som sina förlagor. Motorljudet, som är en stooor del av speluplevelsen, var bedrövligt. Det kan inte någon ratt i världen ärndra på. :-) Jag förstid efter demot att det inte är så märkvärdigt med 700 olika bilmodeller. Alla beter sig i princip likadant. Lite olika parametrar för acceleration, utväxling och grepp så är det ordnat. Enda jobbet är egentligen att visualisera alla karosser. Att simulera inredningen har de inte bemödat sig med. (I GTR går det att titta 360 grader i kupeén som jämförelse.) GT4 verkar vara ett maffigt spel men för min del blir det nog inte mer än att lira någon gång med kompisarna på förfesten i sunkigt arcadeläge. Vi har dock alla olika preferenser och krav. GT4 funkar ypperligt som några timmars förströelse men det är inget simulator. Och det är simulatorer jag fascineras av. När detaljrikedomen gällande bilens parametrar och känsla är slående. Då blir jag imponerad. GT4 impar med sitt digra utbud av bilar och features. Sådant säljer. GTR verkar fnösketorrt vid en direkt jämförelse. Efter en stunds spelande märks det dock tydligt vilket spel som är det välgjorda... |
|
V12 LeMans |
bjoerk : Håller med om att GT4 inte är ett sim.-spel , vad jag vet , finns inget sim.-spel till någon tvspelskonsol . Meeeen GT4 är skitkul med ratt och "racingstol" . Motorljudet hör man tyvärr enbart i bakåtvyn eller vid replay . Har spelat GTR sen november men med en äldre ratt , har ej provat min nya ratt och stol tillsammans med det sim.spelet än , ;-) . GTR är ett väldigt trevligt spel för sim.entusiaster . Jag önskar att man släpper ett par addons till det spelet , där man kan köra sportvagnsprototyper från 60´s och 70´s . Med andra ord ett GPL-spel med sportvagnar . |
|
Ni måste ju stänga av Driving Aids, sen går det utmärkt att köra med ställ. =) Det ställs för sig på varje bil, jag brukar stänga under/överstyrningen helt och låta antispinnen vara på, men skruvar ned känsligheten till 1 eller 2. Fredrik M |
|
|
Fredrik: nu har jag bytt olja på "alla" mina bilar (6 el 7), och de fick 5-15 hk extra ! Schysst! Tack! / Joakim Länk |
|
| Hur är körkänslan i GT4 om man jämför med Need for speed Underground 2? Och hur är det ljudmässigt? Och är Trimningen av bilarna realistikt utförd, både hur bilen beter sig och ljudmässigt? | |
|
Här en trevlig länk för fuskare: Länk Mvh |
|
|
Beppo, NFS och GT bör ej jämföras, NFS har USEL körkänsla... GT har bra. |
|
|
Det enda som är bättre i NFSU2 än GT4 är motorljuden, som är superba i NFSU2. Jag anser att bjoerck och ErikR är alldeles för hårda som påstår att körkänslan i GT4 är skräp. Fysiken är inte lika exakt simulerad som i de bästa spelen på marknaden, det är sant. Men den är hästlängder bättre än alla andra spel till PS2 och XBOX, och långt ifrån "pissig"! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Spelade GT1 & GT2 när det var aktuellt. Detta var visserligen några år sen. Därför har minnet svikit mig lite. Frågar därför denna fråga: Gör det nån skillnad om man tar silver eller guld på licenserna?? Får man nån bonus eller bara mer stålar typ? Har nämligen bara orkat nöta till silver på den första licensen.. Började lira igår kväll.. Länk |
|
|
Anders, Enda skillnaden är att du får bonusbilar om du lyckas ro hem alla guld eller "minst silver" på alla. Inget konkret mervärde i spelet. Med tanke på hur fruktansvärt jobbigt det är att ta silver eller bättre på alla licenstesten så hade jag skitit i det och fortsatt med något roligare. Fördelen är att licenstesten är ett bra sätt (det bästa?) att lära sig köra...även med olika skumma bilar :-) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
GT4 inköpt! Har blivit en hel del varv runt Ringen i GT4 och passade även på att gräva fram en gammal Teknikens Värld från 1995 där Dag Hogsten skrivit en mycket läsvärd artikel om Nordslingan och alla dess kända kurvor. Denna artikel kan verkligen rekomenderas till alla motorintresserade! Nyfiken som man är tog man ett relativt lugnt varv runt Ringen i GT4 och hade artikeln tillgänglig som turistguide för att försöka få lite perspektiv till ställena man bara läst om tidigare (Pflanzgarten, Aremberg, Karusell etc) :-) Som svensk blev man däremot lite besviken att de verkar ha glömt "Schwedenkreuz"-skylten i spelet :-( Tycker detta duger bra för min del tills man besökt Ringen i verkligheten, vilket jag hoppas kunna göra vid tillfälle! Jag håller med om att motorljudet skulle kunna förbättras ett par steg ytterligare. Trist att flera av banorna är identiska med de från GT3. De hade väl inte behövt ha med Laguna Seca och Seattle-banan från GT3 nu igen?? Annars är det ett spel som för mycket nöje med sig, mycket tack vare det digra modellutbudet. |
|
|
Kalle, Okej, men det räcker med silver på alla för att få bonusbil alltså? Då är det rätt lugnt. Silver är ju hyffsat åtkomligt iaf. För Guld måste man ju nöta satan för att uppnå ! :) Länk |
|
|
Man får väl bonusbil bara man klarar respektive licens...har jag för mig...? Just nu "ramlar" det in bilar i mitt garage efter att ha kört alla "Easy" under "Special Conditions"...mumma... Men jag har bara klarat drygt 5%...Kalle, vad är du uppe i nu...20...? / Joakim Länk |
|
|
Joakim, Ja bil får man oavsett om man har brons, silver eller guld. Jag har dock bestämt för mig (inte säker) på att man får ytterligare en bil om man klarar silver, och ännu en om man klarar guld på alla. Kan vara så att man måste ha silver/guld på ALLA licenserna för att få dessa dock. Lovar inget. 31% var jag uppe på i förrgår :-) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kalle: Jag bibehåller mina påståenden att körkänslan är pissig. Det harinte hänt något med den sedan GT1. GT4 är tänkt att bli en storsäljare, vilket de verkar lyckas med. För att bli en storsäljare krävs det att spelet passar alla. från fyraåringar och uppåt. En riktig simulator passar aldrig alla. Det tog mig en veckas träning innan jag kunde sätta ett varv runt Norslingan i Grand Prix Legends utan att snurra. Detta är en simulator och således avancerat och svårt att köra. GT4 är ett välgjort SPEL för de som uppskattar sådant. Jag skulle kunna tänka mig att köpa GT4 men absolut inte i syfte att få en realistisk körupplevelse. För de som söker en realistisk körupplevelse eller är racingentusiaster är inte GT4 ett alternativ. Dessa skall istället pröva GTR. Det är en helt annan upplevelse. GT4 har många trevliga egenskaper men körkänslan finns tyvärr inte där. Hur skulle korrekt autentisk körkänsla kunna finnas om spelet även riktar sig till småpojkar och -flickor? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.