|
Sida 6 av 12
|
|
|---|---|
|
Jag har precis börjat...kämpar förtvivlat med VW Lupon på amatörtävlingarna... Har precis tagit Int B-licens, vann en "Nike nånting". Var kan jag använda den? / Joakim Länk |
|
V12 LeMans |
Köpte GT Force-ratten igår , (Pro-ratten är ju tillfälligt slut) mycket trevligare än handkontrollen , ;-) . Åsså kan man ju använda ratten till PC-spelen . Plus "playseat" , höjdare . Hehe , klarat alla licenser (men ej guld ) , närmar mig 40 % . Racing-Corvette från -63 är himla trevlig med 4hjulssladd i böjarna . Finns många fler trevliga bilar . |
|
V12 Lemans, Kalle mfl: kan ni rekommendera var man ska köpa ratt någonstans? Och vad är skillnaden mellan "GT Force" och "GT Pro"? "Playseat", är det en racingstol med "hållare" för rattdelen? / Joakim Länk |
|
|
Ufo Playseat Länk Och nu vet jag 3 saker jag måste köpa ps2 gt4 och Playseat hade ju xbox men handkontrollen var så kass!! :) Ert fel! =) |
|
|
Joakim/ufo, Jag köpte min "Pro"-ratt på Dustin Home, och kan varmt rekomendera dem! Rattarna tycks dock slut i hela sverige :( Du ska helt klart ha Pro-ratten. Den har exempelvis stöd för 900 graders rotation på ratten, det vill säga som i en riktig bil, vilket är ett klart lyft! Dessutom så antar jag att den har mer exakt force feedback än sina billigare syskon. Känslan i ratt och pedaler är MYCKET bra. BMW-känsla, kan man säga :). Som en bonus så har Pro-versionen både växelspak och paddlar. De billigare modellerna har mig veterligen bara paddlar. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
V12 LeMans |
ufo : webhallen i huvudstan Länk men de har ingen "Pro" hemma som synes . Kunde inte vänta en månad ( hehe ) , så jag köpte Driv... Force-ratten på onoff för strax under 800 :- Och som Kalle nämner vxlspak på "Pro" men "endast" paddlar på "den blåsvarta ratten" . Länk till playseats-butik på nätet : Länk |
| Finns M5 E39? | |
|
bayerischemotor: Nej, tyvärr. |
|
| Märkte listan som var postad på sidan innan... Jävlar, man får väl leva på gröt och köpa nya M5'an:) | |
|
Fasen vad irriterad jag blir, samma miss även i fyran. Vad är det jag prata om? Jo det faktum att spelets skapare måste på fullt allvar tro att en amerikansk V8'a med race system låter som en Ford Fiesta 1.1 med hål på ljuddämparen. Jag vill ha riktigt bröl när jag kör en Camaro -69 eller någon av de andra gammeljänkarna. Finns det någon mailadress där man kan klaga? Förresten, ni kan väl oljeknepet? Det första ni skall göra med en nyinköpt bil i GT4 är att byta olja, ni får inte göra något annat innan, inte ens provköra. Denna operation brukar lägga till 5- 20 Hk beroende på bilmodell. En liten feature som hängt med sedan GT1. Fredrik M |
|
|
Vad ska man vinna för att få köpa BMW 2002 Turbo?? _ 2*parkeringsskador, spritp. dragen efter h.sida, påbackad framifrån, ägt bilen ca 4 mån |
|
V12 LeMans |
Palle83 : "1-seriecupen" på BMW Event . Så köp en 120d med lite modificata , så har du snart en 02 Turbo . Gillar för övrigt 1-serien mer å mer . Provsatte en med sportstolar igår , på Paulssons i Hbg . Så en 130i med sportattiraljer står högt på önskelistan , ;-) (Å kanske med Alpinagrejor , hehe) |
|
Fredrik: nu driver du väl ändå med oss... Men å andra sidan: hur gör man för att byta olja...? ;) / Joakim Länk |
|
|
Eeeh! Nej, varför skulle jag driva med er... vad är det som får dig att tro det. Att jag åker muskelbil i GT4 eller. =) Byter olja, fälgar, tvättar och sätter på enorma vingar gör du under en symbol strax till vänster om "Home", kommer givetvis inte ihåg vad den heter nu. Något med Auto... Kolla effekten före och efter, it works. Fredrik M |
|
|
Det där med att byta olja funkar väl bara på begagnade bilar? Jag har iaf inte haft någon framgång när jag bytt olja på helt nyinköpta bilar... däremot så brukar effekten av att ha trimmat öka lite i takt med att bilen blir mer och mer inkörd :) Håller med Fredrik om att motorljuden fortfarande är lååångt ifrån så välgjorda som man önskat. Vissa bilar låter rätt bra och tämligen realistiskt, men det är många som låter helt fel. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kunde inte hålla mig längre.... Var iväg på Siba idag och införskaffade ett st Ps2 samt Gt4. Nu måste man ju säga att dom har lyckats, om man köper en konsol enbart pga av ETT spel... Sjöberg |
|
|
sjoberg: Vad ligger en konsol på idag? MVH / Jacob |
|
|
Länk Mvh |
|
|
Sen tillkom minneskortet(299:-), Ps2 har ju inte hårddisk som Xboxen... Stenålder... Sjöberg |
|
| Jag har också funderat på att köpa PS2 pga av spelet:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.