AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
26.955

Gran Turismo 4

Sida 3 av 12
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Kunde inte stå emot trycket efter allt bra man hört om GT4 så idag gick jag och köpte PS2 samt GT4. Har sen tidigare X-Box men har tröttnat på den sen länge, Kul med något nytt! Sitter och arbetar mig upp från botten, ska bli intressant att se hur många timmars sömn det blir inatt=)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Be
18
Becker DTM
Till förfogande:
540iA (M-fahrwerk) -93
850CiA (M73) -95
Kan påpeka att dagens lunchbreak med polarna förvandlades till en intensiv 5-timmarshistoria med lätt hysteriska dueller på Nordslingan i GT4 (thank god att man är student... :) Till de som lekt med föregångarna i GT-serien kan jag rapportera att GT4 är ett rejält kliv framåt ur realismsynvinkel, fysiken o bandesignen är verkligen slående. O så kan man ju köra Volvo 245 GLT! :P

Licht an?
Aj...det smärtar av kramper i hela kroppen :D Driving Force Pro- ratten bjuder verkligen på motstånd!

Nu har jag åtminstone lyckats att köra Nordschelife med M5 E60 på samma tid som Sport Auto: 8:17. Undrar hur fort man kan köra om man kan banan :D

Nu är det dags för sömn tror jag :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Går det inte att köra S-type Diesel. I sådana fall kan Jeremy Clarkson knäppas på näsan med sina 10 min blankt.

Realismen och detaljrikedomen när det gäller simuleringen av Ringen är slående. Jag är mäkta imponerad över grafiken Är sugen på att köpa ett PS2 och GT4 men jag har fortfarande inte fått något entydigt svar om det går att sitta i bilen och blicka ut över autentisk förarmiljö? Enda sättet att få korrekt realism i ett bilspel enligt mig. Dessutom kostar Ett PS2 + GT4 som en resa ner till Ringen. Och för de som inte kört banan i verklighetetn kan jag säga att det slår allt. Kvinnor påstår att choklad kan vara bättre än sex. Jag påstår att ringen är bättre!
bjoerck,

S-type Diesel finns tyvärr inte med. Det ska nog dock gå att köra under 10 minuter med i princip vilket junk som helst, exempelvis 120i som enligt nämnde Clarkson är bland det slöaste som finns.

Klart att du ska ha PS2! Jag måste dock göra dig besviken och bekräfta att det INTE finns någon vy där man kan överblicka bilens instrumentpanel. Det närmsta man kommer är en vy där man blickar ut över bilens motorhuv, som om "kameran" var monterad ungefär vid vindrutetorkarna. MEN, eftersom du givetvis också köper en Logitech Driving Force Pro kommer du inte att sakna cockpit-view...ratten är ju din cockpit, hemma i soffan :-) Spelet är så stort att man blir helt yr.

Angående pris för PS2 kontra en resa till ringen...jag slår på stort i år och kör både och! Rum bokat på Haus Ringblick den 28 Juli till 1 Augusti :-)

Mvh,
Kalle
_____
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Kalle: Är det denna? Länk Om jag tolkar din kramp rätt så är denna ratt köpvärd ;)

Jacob_M3: Man kan föra över 100.000kr från GT3 om man har det. Vips, så har man råd med en M3 E46.
V12 LeMans
Hehe , det är beroendeframkallande .

Roligt att rasta japsarna på hemmabana med race-M3 GTR a la H J Stuck .

Men det är också trevligt att lunka fram i en trimmad havannabrun 120d , den är snyggare i spelet än i verklighet , tycker jag , å då med Rays-fälgar .

Det hade varit trevligt med en 535d i spelet ;-) .

the race is on .
Tryggvesson,

Just den är det, ja! Och krampen är klart positiv. Det blir en HEEELT annan körupplevelse med en riktig force feedback-ratt! Går inte att jämföras. "Nackdelen" är att det tack vare rattens 900-graders rotation är fruktansvärt svårt att hålla ett snyggt ställ genom kurvorna, men så ska det väl vara :) Kör man "El Capitan"- banan med ratten så känns det som om man ska skaka sönder :D

Mvh,
Kalle
_____
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Ett tips är att ta de två första licenserna och sälja de bilar man vinner där. Lägger man ihop pengarna från försäljningen, de 10.000 man har i startkapital plus 100.000 från gt3, så har man råd med en M3CSL.

elpe300
Bilen: Länk
Jag tillhör de som faktiskt inte förde över pengar från GT3, gillar utmaningen att börja från botten. Började med en sunkig gammal Corolla och införskaffade efter en stund en 1,6 liters MR2 -86 med lustgas som jag lyckades vinna en härlig Lotus Esprit Turbo HC -87 med i natt :)

MVH,
E38B12
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Sluta nu med er...
Måste ju bara iväg och köpa ett PS2 och GT4!!
Jag som skulle serva bilen...
Måste nog dra in flickvännens veckopeng nu;o)

Sjöberg
Man blir riktigt, riktigt sugen på att köpa ett eget PS2, GT4 och DFP-ratt. Har varit och snyltspelat hos Kalle H, och fasen vad kul det är! Men är det motiverat med ~3kkr bara för att kunna spela GT4? Förmodligen, gissar jag! :D

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Olof:
Jag köpte min konsol och GT4 igår. Paketpris 1790:- inte så värst farligt. (att jag sen köpte till grejer så att kalaset slutade på 2500:- kan jag inte beskylla GT4 för:)) och just nu känns det som om det helt klart var värt pengarna, Längtar tills jag kommer hem idag... Sen finns det många andra spel som jag saknar på xboxen till PS2an vilket gör att jag kan övertala mig själv om att köpet var motiverat...
Det ända jag saknar nu är en trevlig ratt, får se hur det blir med det.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Andersson_CSI:

DFP-ratten är ett måste nu efter att jag har spelat GT4 med den, därav 3kkr som jag isåfall får hosta upp... Allt bara på grund av ETT spel :D

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Sitter i olofs sitts jag också. tretusen för ett enda spel känns saftigt. Ett spel som jag säkerligen tröttnar på efter ett tag också...

sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Andersson_CSI: Var fick du tag i Ps2 och GT4 för 1790:-?!

Sjöberg
sjoberg: SIBA säljer paket för 1790:-. Ingår konsol, GT4 och en analog spelkontroll.
Bjoerck:
Du kan inte missa detta kanonspel bara för att man inte kan se instrumentbrädan.
Ett tips: Fota valfri bilinteriör, skriv ut på overhead-film, tejpa upp på teven. :-)
Tryggvesson: OK, då är jag med.

MVH / Jacob
Jaha, då måste man till Siba i helgen, min ekonomi lider verkligen av mitt BMW intresse...

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.