|
Sida 10 av 12
|
|
|---|---|
|
Är nu på 25%. Spelet blir bara bättre och bättre! Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Kalle och Greenberg: Man tackar...7% here I come :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
k1mzo: Helt rätt, jag har gjort likadant och ligger också på runt 30%. Men i ärlighetens namn så sålde jag nog vw lupon tror jag :P ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jag säljer av allt skräp. Man vill ju ha ett snyggt garage. :-) Är det någon som vet varför vissa vinstbilar är värdelösa eller i alla fall osäljbara? Mvh Johan |
|
|
Jiie: Det är en fråga jag också ställer mig. Totalt onödigt att ha en Mercedesbil (cyckel) från 1800-talet. Man önskar iaf att man kunde sälja av den. Lite irriterande. Vann däremot en MB clk GTR härom dagen. Helt ok vinstbil, särskillt nu när man skrämt upp den till ca 1100 hk. |
|
|
Att de är osäljbara beror väl på att de är konceptbilar. Lite trist när man vinner en Mazda-6 Concept som man gärna vill bli av med. Den har ju funnits till salu i snart 3 år! Kristoffer T: Hur är Mercedes trehjulingen (Patentwagen) från 1885 att köra? Kanske finns lite sjysst Brabus-tuning att ta till ;-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Mja, den är väl ingen höjdare med sina 16hk och handgas :) Ser kul ut så länge man inte svänger...då stannar den. |
|
|
Hej! Några frågor, hur får man bort antispinnsystemet? vad är det för skillnad på A-spec och B-spec? och om jag ska köpa ett simulator bilspel vilket ska jag köpa då? Jag har klaratr 31 procent nu:) på 9 dagar! hur långt har ni kommit?? Tim |
|
V12 LeMans |
Tim : I läget där du ställer in bilen , finns "Driving Aid" , om jag inte minns fel , i alla fall längst ner i samma "rad" som du ställer in utväxlingen och chassi-inställningen . A-spec = kör själv B-spec = "datorstyrning" där du kan styra hur vilken "pace" bilen ska ha och när du ska in i depå . Sim.bilspel : GTR och klassikern Grand Prix Legends (60-tals F1or utan vingar och annat hjälpmedel , hehe ) med klassiska racingbanor . Men jag önskar att man kom med en ny version med addons för t ex sportvagnsVM och F1 från 60- , 70- och 80-talet . |
|
80% orkar inte spela så mycke längre har tröttnat lite... bilen:Länk |
|
|
26%, blir mycket b-spec ibland. Tyvärr är inte "b-föraren" lika grym som jag så man får ju trimma ordentligt för att komma längst upp på pallen. :) Tycker jag har spelat rätt mycket och ändå bara uppnått 26, då har man ju klarat dom lätta delarna så att säga. Måste ta flera veckor av spelande för att komma upp i 80 som dig Foten? Men du är ju student.... ;) |
|
|
Anders S:hehe... Tog kanske 3-4 veckor av ganska intensivt spelande sen har´det bara ståt still ett bra tag... får kanske börja snart igen... bilen:Länk |
|
V12 LeMans |
Apropå bilsim.spel till pc : köra racing-BMW 3.0 CSL mot racing-Capri på pcn (svenskt naturligtvis, SIMBIN) Länk Länk |
|
Till er som avverkat en del i spelet. Sista turneringen i proffs avdelningen där man möter CLK Gtr m.f, vilken bil och vilka däck är att rekomendera? |
|
|
Kristoffer T, Jag är fast på just den äckliga turneringen också :D Hopplöst att vinna, så jag önskar också tips! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
problemet är nog inte att komma långt fram i klungan, utan att stanna där 10 varv utan att byta däck. Byta däck är något de andra bilarna inte gör av nån mystisk anledning. |
|
|
Kommer inte ihåg vilket race det var nu men med CLK-GTR (som vinns i european) så åkte jag 14 varv på hårdaste däcken i "4-tempo". Detta var ungefär vad dom andra bilarna gjorde också. I övriga tävlingar verkar det också som att dom andra byter vid ungefär samma varv. Men dom måste alltid åka på superhard för det är ju aldrig någon som byter före en själv... Själv har jag fastnat på "supercar festival", dvs den näst sista på Proffessional (har jag för mig). Däremot har jag avverkat Nurburgring 24h ! Bra prispengar. :) |
|
|
Okej, då är det superhard som gäller. Supercar är en dryg jäkel. Jag använde en toktrimmad Ruf ctr 993 vid "snabba" banor och maxtrimmad M3 gtr vid kurviga banor. Rufen har hemsk väghållning och allt för underdimensionerade bromsar, men slutar inte att accelerera föränn ca 380-390 km/h! BMW:n talar för sig själv. |
|
|
Fråga till er som har vunnit Formula-bilen, alltså den som kallas Grand Turismo Formula car (blå). Kan man köpa andra däck till den ? Den kommer ju med medium-däck. Blir så jädra många depåstopp... Kristoffer, Blev nästan klar med supercar igår. Precis som du använder jag M3GTR vid dom mindre snabba banorna. Har en toktrimmad TVR med över 1000hk för dom andra, tyvärr har den så jävla kassa bromsar (och förmodligen för tung) för det är omöjligt o få stopp på den! :) Men jävlar vilket tryck... |
|
|
Jag körde hela Supercar cup med en toktrimmad M5, guld i alla lopp så klart :-) Problemet med att köra på Super Hard- däck är att bilarna blir okörbara... åtminstone min Mazda 787B med 900 hkr :-( Får laborera vidare med däck... Kanske skulle man ta bort stage4- turbon för lite bättre körbarhet? :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.