|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har några grejer kvar som jag skulle vilja fixa till innan våren kommer...... KARROSEN: 1.-Listerna har lossna på vänster framskärm och dorr. ska bytas. 2.-Hellljus liktorna är fula (sandblästrade) ska köpa nya och byta. 3.-Lackera om bagageluckan + montera en ///M original vinge. MEKANIK 1.-Byta vattenpump 2.-Byta alla remmar 3.-Justera ventilerna + ventilkoppspackningen 4.-Byta en stabilisator stav fram. ej glapp, gummi är sönder. Efter detta blir bilen nästan som ny ;) faktiskt... M.V.H MAuricio | |
| Göra Insp II, byta till vita blinkersglas runt om, ev. facelift och lacka sido+stötfångarlister i bilens färg. | |
|
Är precis fördig med byte till stålomspunna bromsslangar passade samtidigt på att slipa ner bromsoken och la lite ny lack på dom, satte på nya bromsbelägg, rev ner bakaxlen för att byta ut dom sista bussningarna till Powerflex, monterade ner katersättaren och monterade på katalysatorn för den kommande besiktningen. Det som är kvar att göra är att byta bromsljuskontakten och lite mer lackskydd sen är det bara tuta och köra. Länk |
|
|
Glömde att jag även bytade ut bromsoljan till ATE Superblue. Länk |
|
|
Påställning och försäljning :\ Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
328-Johan: Varför försäljning? Länk |
|
|
Har en del att göra: Alpinan: - Mindre renovering av kylsystemet - Byta olja och filter - Byta bromsvätska - Byta båda tempgivarna - Byta framskivor 325iM (Länk - Beställa karossdelar - Låta plåtslagarn byta ut ovanstående - Lackering Sen ska den byggas ihop också... /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
EDIT: länken skall vara Länk /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Glömde M5-njurarna! E34:an är redan klar för våren förresten. Den fick sin vår-polering med maskin häromdagen och åretruntdäck sitter på så inte en s det behövs fixas... |
|
|
Montera nya M5 E60 fälgar Facelift bak Lilla M5 vingen monteras Insp II |
|
|
Oljeservice Luftfilter Bränslefilter Motortvätt Putsa Montera främre fjäderbensstag Montera CD spelare Montera nytt batteri |
|
|
köpa nya däck, igen! Köpte däck i januari och av någon anledning så märkte jag igår att jag har fått fel dimission! Måste sälja de och köpa nya igen. :-( Sitta still stolen ska också monteras in. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
540 - Nytt höger dimljus, lacka om framspoiler, montera USA-skylthållare, rekond utv. och inv. samt montera 17-tum M sys 1 530 - Rekond, samt nya däck 525 - Rekond, samt fixa parkeringsskada Z3 - Inget :) MVH, E38B12 |
|
|
328-Johan: Nu när jag precis lärt mig känna igen dig i lunds heta stadstrafik så skall du sälja. Vad stundar härnäst? Köp något Estorilblått igen så man iaf har en chans att känna igen dig igen :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
OM jag har kvar bilen: Nya bromsbelägg Oljeservice Helrekond + motortvätt Polering av Fälgar MVH: Henrik ///M3 |
|
|
E24an behöver nya halvljuslyktor. SBP hade synpunkter på dom, matt/svag ljusbild. Problemet är att de slutat tillverkas. Kanske nån här har nåt tips? Eller kan man montera isär dom och putsa upp reflektorn, eller lacka? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Byta ett kugghjul i takluckan Köpa original velourmattor In- och utvändig rekond av mig Nytt, mindre batteri så att batteriluckan kan monteras igen Laga lite rost i skärmkanterna :( Ev byta bakre ljuddämpare Motor, växellåds- och bakaxelolja, bromsvätska, tändstift, diverse filter, ventilkåpspackning, vattenpump m.m. är utbytta för 200 mil sedan, så det är väl i princip det. Sen kan det finnas ytterligare saker man upptäcker att man vill förbättra... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Ja just det, grejerna ja. M-sportpaket, m3 spoilerläpp, m3e46 speglar(allt orginal såklart:) Icelink + Borstad aluknopp, m-fotsteg. Sen funderar jag på en stereouppdatering, men den får vänta till sommaren. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det som är kvar är: CSL bagagelucka Porsche 6-kolvs ok. ACS takvinge Hartge`s 2-delade front, plus att fronten ska modifieras lite. GTR Huv (modifierad) Lacka sidoblinkers. Bur Nya fälgar Avgassystemet ska monteras, samt racekattarna. Tveksamt om allt blir klart innan jag ställer på bilen. MVH / Jacob |
|
|
Kvar att göra: ACS speglarna ska på ACS takvingen ska komma hit, lackas å monteras Valsa bakskärmarna Sen är det bara nya fälgarna och chassit som ska på igen. /Johan Min bil: Länk |
|
|
Lite nya grejer som skall monteras i Mars-April. Sen skall jag byta länkarm, lackbehandla bilen, tona rutorna... Eisenmann 2x76mm Sport Sound Trimchip K&N Version II filter Elektriskt uppfällbara M-Speglar modell utan plattor M3 E46 Gråa plasmamätare Shadow Grill Aluminiumlister interiör + växelspaksknopp (hatar min nuvarande träinredning) Philips Xenon HID halvljus 4100K Philips Xenon HID dimljus 6000K (endast för styling) LED baklampor + kristall/röda på bagageluckan Svarta klarglasblinkers fram och sidor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.