AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.266

Goodwill existerar inte mer

Sida 3 av 3
ra
26
rapido
540 Touring -95 2002 touring -73
Skall vi gissa att Acey gick in på BMW i Göteborg, och det blev kalla handen? Kanske uppfylde han inte på långt när de kriterier som Gullet så sakligt redogjorde för här ovan? Jag gissar att det var ungefär så det gick till på Wölkes också.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Påsken och annat kom i mellan. Fortfarande roligt att fler och fler hittar till autopower från Wölkes.

Jo, BMW Group har gjort en goodwill sökning på min bil. Hur utfallet blir av denna får jag väl snart reda på. Egentligen så räcker det där för min del. Problemet är inte, som många nyregistrerade användare här tror, hurvida detta borde tas på goodwill eller inte. Utan frågan blev existerar goodwill? Och har Wölkes ljugit mig (och andra) rakt upp i ansiktet? Svaret på den frågan är ja. Vill nu wölkes driva en kampanj kring detta så gör dom bort sig ännu mer.

Goodwill finns, men en sökning görs för varje bil. Det som det mest talas om i goodwillfrågan är länkarmar. Även dessa "söks" och går inte igenom per automatik. Även om det är väldigt få som får avslag.

Tyvärr är mitt underlag för tunnt när det gäller centrallåsproblemen. Jag vet att det har förekommit goodwill på dessa, men bakgrunden i alla fall är inte helt klara. Frågan är också om det i alla fall varit BMW centralt som stått för detta, eller om en handlare på egen hand åtgärdat problemet.

Min åsikt om Wölkes är att de i detta ärende varit väldigt klantiga och framförallt är det jävligt larvigt att registrera användare på ett forum och bemöta kritik på sandlådenivå.
I övrigt så har Wölkes fortfarande ett hög anseende när det gäller att serva bilar, och jag har tidigare fått trevligt bemötande där. Jag tjänar inget på att snacka skit om Wölkes, allt jag kan göra är att berätta hur jag blivit bemött. Läser man i denna tråd så är jag inte ensam.

Det som är mest skrämmande är att två faktiskt auktoriserade verkstäder agerar så olika. Det är som att gå in på ICA och ena dagen kostar mjölken 8 kr, andra dagen 600 och tredje dagen så bjuder ICA centralt på mjölken. Detta är något som bör ses över.

ra
26
rapido
540 Touring -95 2002 touring -73
Med risk för att bli tjatig... Blir det några c-låsreparationer, eller?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hej Rapido,
jag har inte hört något från BMW ännu.

Jag fick tyvärr avslag från BMW på goodwillansökan gällande trasig tändspole. Bilen har hunnit vli 3 år 1 månad gammal och gått 4400 mil. Tråkigt men reparationen ändå inte blev så blodigt dyr, 1095:-

/D
Hy
98
Hyabusa
318i-87
Är ju bra att hänsyn tas till det enskilda fallet angående goodwill förfarandet. Att det går att göra undantag i vissa fall.

Dock upplever jag det som att det går för långt om "goodwill" är som ett lotteri och flera verkstäder agerar efter eget godtycke när de känner för det. Borde finnas riktlinjer för hur de ska agera. Dessutom är det ju olyckligt att ngn firma t.o.m. uppfattat det så att praxis är att man inte längre tillämpar goodwill. Skärpning på er!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.