AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.812

En M3 spekulant

Sida 2 av 2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
acey: Jag tänker inte ägna mig åt motargument ala sandlåda så det blir en "dimljusdiskussion" av det här som på listan. Kommentarer överflödiga.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Stente: 740 är ju dyrare ;) Förstår vad du menar men det slår antingen åt ena eller andra håller. Antingen köper man en gubbil eller så får man någon livskris och köper sportbil ;)

Anders S. Du kan köra skadefritt i 1000 år (om du redan har full bonus) så påverkade inte det din premie. Men om alla som har en bmw 325i som bodde i stockholm körde skadefritt så skulle din premie sänkas :)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Rätt acey,
saken är ju bara att jag inte har full bonus på den försäkringen än, därför hade man kanske önskat en något lägre premie.
Men ack vad man bedrog sig..

Mvh
Anders S.
om nu if & dial har skrivit de i sitt avtal så måste de va jobbigt för alla familjer som har skrivit bilen på en person som inte använder bilen lika mycket som den andra.

inte för att ja tror att dom bryr sig men regeln verkar ju snarast finnas för att avskräcka folk.
egentligen så är ju försäkringen ogiltig om du har trimmat bilen eller har kört för fort.

å inte har jag då hört talas om någon som inte fått ut sina pengar ändå.

larsson -m3 93-
läste just avtalet och kom just på att de är livsfarligt att låna ut bilen

om jag till exempel lånar ut min bil till en kompis som kör av vägen så är med andra ord min försäkring ogiltig.
som sagt så tror ja ju inte att dom utnyttjar det så men har man if som försäkringsbolag så borde man ju fan byta för att dom kommit på en sån regel.

larsson -m3 93-
vi
2
vincent
BMW M3 1994
Ingen här som ser ett mönster? Om nu alla skriver bilen på morsan/farsan & betalar 4000:- spänn/år...
Är det då så jävla underligt att bolagen höjer kostnaderna som fan?
Kalla mej gärna dum i huvudet, men jag låter MINA grejer stå på MEJ å pröjsar 17000:-/år för det nöjet...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.