|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
sebbe_bmw |
Om du då har dom klassiska F1 däcken och itne dom nya då!!! |
| "parrot" Varken F1:or eller Toyo Proxes duger på en E36:a på bana iallafall, Dom blir för varma och börjar understyra. | |
netsix |
Jag köpte en uppsättning 18" som är skodda med continental conti sport contact ZR. Hur är dom då? Hört att dom skulle vara bra. /netsix |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bjoerk: Orginaldimension 225-15 lufttryck ? De satt en uppsättning sprillans nya på bilen hos BMW- (bilen rullat 4000 mil körd av en äldre herre) Så första omgången P6000 höll så länge. Jag hade provkört en annan E39 (Conti) som gick betydligt tystare innan därför reagerade jag på oljudet. Iofs så är jag allergiskt mot allt vad skrammel och oljud heter.Störs förnärvarande av tangentbordet på mobilen som skramlar obetydligt så fort vägen är dålig. (obs ingen fast monterad) så man kan ju ha den i fickan.Har nu conti sportcon.2 235-45Y-17 de går hyfsat tyst med tanke på storleken."Dyra" men bra. MVH Hasso |
|
När vi ändå är inne på det här med däck... Varför har man ibland/ofta lägre profil bak än fram, tex 215/45 17 fram å 235/40 17 bak? Nån som kan ge mig en bra förklaring? //Koffe |
|
netsix |
Koffe Så att det skall bli lika mycket däck på höjden. Iom att höjden beräknas i % på bredden. Alltså 235/40, höjden är 40% av bredden. /netsix |
|
Har P6000 på en focus 2.0 haft i två år kört 1000mil med dom(hårt) är i fint skick minst 1500mil till grepp är bra(i vått väglag oxå) men bilen är framhjulsdriven dock har dom blivit riktigt fula på sidorna trots skötsel.. är väl ok.... sugen på gyf1 till min blivande bmw.... |
|
| jaha.. nu e jag nog ändå mer förvirrad vad jag skall köpa för däck...hehe åsikterna går i sär lite. Jag var inne hos däckhandlaren i dag. Han sa att GYF1 var "stötiga" och "spåriga" och ville sälja några koreanska däck som tydligen skulle va bättre, men det litar jag inte på. Jaja hur vet man om man får dom europatillverkade? Tycker redan att min 320 spårar nått så inni h/&te kanske skall leta efter en annan sort? Ge gärna förslag på andra alternativ! Vill dock helst inte ha asiat-tillverkade däck. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mina conti sportcontakt2 235-45-17 Y inga spårningstendenser möjligen om man åker över högre asfaltskarvar i låg fart 50 kmh.Går kanon på sveriges sämsta motorväg E20 söder om Örebro blandning mellan rodelbana och puckelpist upp till 180, fortare har jag inte kört perfekt balans´i alla hastigheter klassad till 300 kmh. Nu beror det inte bara på däcken bilens status på dämpare, framvagn, bussningar osv är också en mycket viktig detalj MVH Hasso |
| Enligt mina erfarenheter är det Michelin Pilot som gäller om endast det bästa är gott nog. De finns i olika modeller beroende på vilka prioriteringar föraren har. | |
|
Hade F1or 205/50 16 på Audin. Bra som tusan tyckte jag ngt spåriga dock. På BMW:n hade jag Toyo proxes Ts1 el vad de hetta samma mönster ung. Rasande grepp i torrt underlag i blött tycker jag det inte gör ngn skillnad knappt vilka man har när man kör i kurvorna. för inte fasen understyr det inte. Rydberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.