AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.920

innebär det nån fara fara att köpa en 750 -95?

Sida 1 av 2
Beemer_Linkan
Funderar på köpa en 750 -95 till våren. Vet inte riktigt vad jag ger mig in på, närmaste jag har haft är en 730 -89 och har en 525 -90 nu så jag skulle villja veta typ hyr mycket bensin den drar om det är mycket problem med 12orna eller vad är ett vanligt fel ?

Vet att det är omöjligt för er att svara på om det är svindyrt med försäkring för det diffar ju mycket mellan person till person...men på ett ungefär , 8-9` om året ? ..

Näe men jag vill bara ha lite allmän information om en 750 från -95.

Denna är intressant för mig. Länk

Tusen tack på förhand / Andreas
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Sök sök sök... finns hur mycket som helst diskuterat på detta forum om dina frågor.
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Instämmer betr sök. Men, se till att det du läser gäller M73 och inte M70, se Länk . Det finns spaltmeter med info om motorstyrningen på M70 men anmärkningsvärt lite om M73. Man kan ju speklulera i om detta speglar fördelningen av forummedlemmar som har bilar utrustade med M70 resp M73 eller hul väl styrningen fungerar på M73.

Det är lätt att förledas att tro att BMW V12 = M70 men så är alltså inte fallet. M73 satt aldrig i E32 och M70 satt aldrig i E38.

Den närmaste totala frånvaron av rapporter om problem med M73 har fått åtminstone mig att överväga en bil med denna nästa gång det blir byte av.

Mvh Björn
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
de är nog en motor med mycke mindre problem.

Länk
Beemer_Linkan
Wanselius ser jag :)

Har du nått problem med din då?

Fin bil föresten
den märks ju när den kommer i alla fall :)
WA
2.343
WAN
nej då ,bara att airbag lampan tändes i torsdags ska åtgärdat på måndag.

Länk
WAN: jäkligt fin bil:)

//Danne
Länk

Länk
WA
2.343
WAN
jo jag tackar är nöjd,nästan

Länk
WAN: nästan? :)

//Danne
Länk

Länk
WA
2.343
WAN
ja du vet man blir vist alldrig nöjd.

Länk
hehe, har du iof rätt i:) den drar ju bra iaf:) vet inte om du kommer ihåg, men låg bakom dej från statoil en natt i höstas..:)

//Danne
Länk

Länk
WA
2.343
WAN
aha åkte mot sandarne var de du som hängde på

Länk
japp, kunde inte låta bli:)

//Danne
Länk

Länk
Beemer_Linkan
daol: Jag låg faktiskt bakom dig en kväll och du drog iväg hade inte ens chans med den trötta 730in :)
Beemer_Linkan
mot sandarne det med!
hehe, jaha, va de du:), kul att folk gasar med en 7a iaf..:) ananrs får man bara höra att en 7a gasar men inte med, man färdas med värdighet hehe:)

//Danne
Länk

Länk
Beemer_Linkan
klart det ska gasas :) nu är åbäket sålt iaf, glad att bli av med den , väntar nog rätt mycket skruvande för den nya ägaren :) funderar på en E38 nu faktiskt!
hehe:) funderade på en e38 jag med innan jag skaffade min, men fastnade för e32, tycker faktiskt den är snyggare.. fast hade gärna haft inredningen från e38, den är mycket trevligare:)

//Danne
Länk

Länk
WA
2.343
WAN
728? 740?750?

Länk
Beemer_Linkan
Ja kan faktiskt hålla med dig , gillar också E32 , det är ju inredningen som lockar, fast å andra sidan så är ju E38 bra fet med :)

WAN: Vad dricker 750in, Blandad och landsvägskörning?
jorå, tycker e38 är snyggast bakifrån,.. bara att kolla på WANs den är fet, med dom hjulen:) har skaffat 18" till min nu iaf, väntar på bar mark bara så man kan testa:)

//Danne
Länk

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.