|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, blir mörkrädd när man hittar e34 535 lik min för 18k Vad har hänt, tycker dom värkar ha gått ner markant i pris den senaste tiden.Vad kommer man kunna få för sin pärla??!! Nu till frågan Om ni letade efter en 535 lik min vad hade ni betalt för den ???? Länk | |
|
En bild till Länk Länk |
|
|
tycker priserna har sjunkit nåt fruktansvärt på sistone. men skulle väl tro att du får 30 för din iaf. väldigt svårsålda bilar så vill man ha iväg den snabbt så blir det nog billigt.... vågar inte ens tänka på vad jag får för min nu när den ska säljas...10 000 om man har tur kanske... |
|
|
Det kryllar ju inte av finna 535:or Många man ser är det ju alltid något med !!!! Fattar det inte säljer inte min under 35K ialf...... Länk |
|
| De e samma med alla bilar numera 110% köparens marknad sen börjar e-34 modellen bli bra nog gammal och ofta så reas lik ut ,då blir de ännu svårare att få ngt vettigt pris för en fin bil.sen om man ska jämföra så får man ju bra mycke bil för pengarna men de spelar inte lika stor roll som ägande kostnaderna för dom flesta tyvärr.tänk så här vad skulle man själv vilja betala om man tänker efter pengen upp till en 540 är inte så stor den heller så de gör att många får slumpa sina 535or. | |
|
Håller med dig, men är trött på alla e36 325:er som har gått 20K som dom ska ha 70K för helt otroligt, kommer aldrig sätta mig i en sådan bil för det priset !!!!!!!!!!! 535 4 ever Länk |
|
|
Jag tror du ska få åtminstånde 25 för den men 30 är nästan för mycket! Du säger att du säljer din för under 35 och då kan du lika bra behålla den för du kommer inte Få några spekullanter på den kan jag säga med detsamma! Min hade jag jätte svårt med att sälja och då var den en 93 som hade gått 18tmil med nya M5 fälgar e39 och däck. Du ser den i min profil! fick inte mer än 45 för den! och 99,9%rostfri var den! Och jag hade skött den mycket väl! MvH Bmw 4-ever |
|
| Men OXXY, man kan fråga sig hur många som får 70 för sina 325? Inte så många tror jag. De allra flesta får nog gå ner en hel del för att bli av med dem. | |
| 535E34 kommer inom loppet av 10år att bli kultbil, precis som E21323 nu är. Om man håller sin 535 i bra skick så kommer priserna att vända, garanterat. Jag själv köpte min 323E21 1999 i nästan 100%originalskick sånärsom tonade bakrutor samt en ful antenn mitt på bakluckan, jag gav 8500kr. Idag har den knappast fortsatt nedåt utan jag lär någorlunda lätt få ut 10000kr, med tanke på det sug som faktiskt finns efter dem. Jag tror att runt 2010 får man garanterat ut minst 30000kr för en fin 535aE34 som kan ha övertag jäntemot en 540E34 som nästan alltid är utrustad med automatlåda, vilket jag och många andra inte tycker gör en bil tråkigare. En entusiast är alltid en entusiast och de kommer att betala om bilen är i skick, var så säker och ju fler år som går desto fler blir vraken och möjligheten att hitta en fin äldre RIKTIG BMW. | |
| belv fel, menade att jag och många andra tycker att automatlåda gör en bil tråkigare. | |
|
köpte min 535a 88a för 19k , lite småfix här å där.två ägare i sverige, import från tyskland 1988 ?!?! 15k mil antar att jag aldrig får det för den men det är en härlig bil inga uppgifter på varken kw lr vrid lr och endast Co halt på 4,5 som avgaskrav i papprena på bilen. *shine can never replace attitude* |
|
|
jag fick 35´ för min 535:a när jag sålde den nu i Februari, det var en 90:a som gått 23600 mil. Mycket fin bil som jag saknar... Har ni en fräsch bil, vänta på "rätt" köpare är mitt tips. |
|
|
Jag köpte min 535 för ca 1.5 år sen för 38000:-, skulle kunna ge det igen för en 535 i mycket bra skick. //Simon |
|
|
Hmm... det som FRIFART skriver låter intressant :) är det fler som tror att det kommer bli så?? I såfall kommer ja garanterat att fortsätta köra min pärla 4-500mil varje sommar o pilla lite med den under vintern, låta den mogna några år till :) Om det nu blir verklighet av denna teori, va tror ni komer hålla upp respektive ner priset?? Ska det vara strikt orginal eller går det med lite mild smakfull syling såsom sänkning, sport system, vita blinkers osv..? Kommer "matching numbers" på drivlinan göra skillnad? Nån speciell utrustning man bara MÅSTE ha för att den ska va intressant? Tacksam för era teorier. Länk min pärla |
|
|
skall man behålla charmen och priset på sin bil är det original som gäller i de allra flesta fall (undantag finns dock). Jag tror det är viktigt att i så fall ha prylar som är lätta att plocka bort samt inte gör bilen mer rostbenägen eller lämnar spår efter sig om man vill kunna ha en attraktiv äldre bil som lockar många seriösa köpare. Jag tror stenhårt på att man ska sköta dessa vagnar och inte köra mer än man behöver på sommartid, varför slita på en dåtidens högprestandabil och köra pendlarmil och vinterkörning när det inte främjar bilens verkliga kvaliteter, nej kör med din pärla under sommartid och enbart för njutningens skull, det är ju då den fina 6an kommer till sin rätt. Vid slitochsläng körning finns det ju bättre alternativ inom BMW familjen att ta till som kan göra jobbet lika bra som en äldre fin BMW med stor motor i. Avslutningsvis vill jag bara säga, finns det något bättre än att ta ut sin pärla till våren och njuta av en spegelblank och nyputsad bil som kommer att förbli så? Finns det något värre än se sin pärla ruttna bort bit för bit efter varje vinter, varje år bävar man okej nu ska vi se vad som har hänt under denna vinter då? håller någon med mig? |
|
|
Jag hade kanske kunnat betala 10kkr för bilen som omnämns. Det säger jag inte för att provocera utan pga att bilen knappast kan ses som en pärla när den har 23k mil på mätaren, utan får ses som en bruksbil i bruksskick. Alla racing-modifieringar som har gjorts sänker också "klassiker"-värdet kraftigt; man får komma ihåg att en klassiker bara kan få ett högt värde om den är i strikt originalskick. Köpkretsen som är villig att betala entusiastpriser för en grovt modifierad och brukskörd bil måste man nog bedömma som väldigt, väldigt liten om är realistisk. Återställs bilen till originalskick så kan den nog vara värd aningen mer. Däremot vet jag att det rullar en fin, ganska lågmilad samt original 535i på Gotland numera som jag säkert hade kunnat betala en ~35kkr för, OM jag nu var ute efter en sådan. 535i är trots allt en trevlig bil :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Hehe ganska roligt 10' för en 23000milares fin 535E34 från 90, ingen i hela världen lär släppa en sådan för 10' (om man inte är allvarligt störd, eller IQ befriad). Men visst ett bud är ett bud men som sagt vissa ser tidiga E34or som gamla bilar utan något större värde, låt dem göra det men sälj era bilar inte till dem, finn ju ingen anledning då en fin (nära nog rostfri) E34 535 med normalt miltal för åldern ska kosta mellan 20-30' kr, vilket också många är villiga att betala. Det verkar som få är insatta i hur hållbar och kompetent bil en E34 535 är? tror kvaliteten går utanpå väldigt många andra nyare bilar av alla märken, att den drar bensin och kostar en slant i försäkring bevittnar ju bara om okunskap om man väljer att fokusera sig på de aspekterna, finns så mycket nyare bilar som strular och rostar, jag nämner ingen inom BMW familjen men ni kanske vet vilken jag tänker på? | |
|
FRIFART: Jag förstår mycket väl att trådskaparen inte kommer att sälja sin bil för det priset. Det kan säkert finnas någon i norrland som vill köpa den för 30kkr och göra till banbil, vad vet jag. För de pengarna hade jag kunnat hitta något betydligt trevligare, då bilens utförande och skick inte faller mig i smaken. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
735 |
Olof: Och vad skulle du ge för din 325, helt objektivt?;-) |
|
735: Off topic, men så lite som möjligt givetvis. Jag anklagar inte någon för att begära ett för högt pris. Man får sätta sitt pris fritt, får man bilen såld till ett pris klart över marknadsvärdet så är det bara att gratulera! /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Olof: definiera "marknadsvärde" 10 000 för en, vad det verkar, fin 535:a...jojo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.