|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| hallo undrar en sak hur går betalningen till när man handlar från ebay ? för ja ha lagt ett bud på en grej på ebay.de och nu så värkarde som att ja blev högst på de budet men hur går leverans + betalning till nån som vet MVH Micke | |
| Detta går inte att svara på generellt. Det är ungefär som att fråga om någon har handlat från Blocket... Vilka betalsätt man kan använda är upp till säljaren och anges i objektbeskrivningen. Står det inte där är det bästa att kontakta säljaren och fråga. | |
|
Det beror på vad säljaren vill använda för alternativ till betalningar, det finns att antal möjligheter, Paypal, Paybid, Kontokort, överföring via bank m.fl., om du mailar säljaren så anger han säkert vilka alternativ han föredrar. MVH Kent |
|
| Oj, Liste, nu var du snabbare... :) | |
| De roliga allt står ju på tyska på ebay så de är inte lätt att se va allt betyder på knapparna hehe men men nån gång ska de ju va den första =0) | |
|
Det är ju en tysk sajt... :) :) Har du lyckats klura ut tillräckligt tillräckligt för att registrera dig och lägga ett bud bör du fixa resten också. Lycka till! :) Kent - japp, ibland är man snabb! :D |
|
|
Kolla på ebay.com också, det mesta av informationen etc. där är ju lika som på ebay.de så det kan vara ett bra "lexikon" MVH Kent |
|
| Jag tror tillochmed att man kan logga in på ebay.com med sina uppgifter från ebay.de och sen gå in på sin personliga sida där vinnande bud finns och därifrån komma till en engelskspråkig version av "de fasta värdena" på objektsidan. Testa det! | |
|
Japp de går att logga in på ebay.de som .com ja har lyckats med mitt köp Jippiooo ja börja med en lite grej för att testa om ja lyckades. De vart ett set Alu pedaler med m logga på =0) dom sitter najs nere vi fosingarna i min m3 =0) 33 euro gick de på |
|
|
JA hitta dom pendalerna ja köpte på ebay på styling kompaniet här är länken Länk där kostar dom 890kr ja fick ge 295,11 33euro alltså 8,94 svenska kronor hehe vilket kap =0) får se om de skickas smidigt hem till mig eller om de blir nå strul MVH Micke |
|
j.aahman |
jag har köpt en del på ebay ( usa, uk, tyskland bl a ) det enda som kan bara retligt är om man beställer utanför eu och tullen momsar prylarna men det får man ju ta. finns mkt unika prylar på ebay. i tyskland finns det en förbannad massa dtm prylar till M3 E30 tex mvh Johan |
|
Jag har köpt komplett mittarmstöd, golvmattor, 2st bilradio, cd-växlare och dimljus från olika säljare (firmor och privatpersoner) på tyska Ebay. Det har varit _mycket billigare_ än att handla i Sverige. Smidigast är att betala via Paypal, men det flesta tyskar vill att man överför pengar till deras bankkonto. Det är lätt, in på banken och fyll i en blankett, kostnad 100kr på Nordea. Jag handlar bara av säljare som har bra feedback och många transaktioner, annars kan man ev bli lurad. Men jag är mycket nöjd. Ingen tull eller moms om man handlar inom EU :) Frakten är inte mycket dyrare än att skicka inom Sverige. |
|
WIKING |
Jag betalar alltid via internet kostar "bara" 10sek per överföring om man kryssar i EU betalning och man har fått säljarens Iban Och Bic nummer KÖHLER 2,5 |
|
Wiking - sanning med modifikation! Många utländska banker tar en avgift för att man för över pengar till ett konto i deras bank. Denna avgift brukar variera mellan 50 och 300 kronor om den tas ut, men har man tur är det en "snäll" bank som tar 0 kr. Beroende på vilken bank du använder dig av finns olika mycket info kring detta att tillgå. Betalning via kredit-/kontokort är det som går fortast och kostar minst för köparen och är således det betalsätt jag föredrar att använda mig av. |
|
|
liste - jag har gjort dussintals betalningar mha BIC och IBAN för 10 Kr / styck till bl.a. Tyskland och Holland och har aldrig hört det minsta gnäll från mottagaren att dennes bank ryckt dem på pengar. Detta har gällt transaktioner på mellan ca €10 och €500. Det finns dessutom en EU-konvention om att institutionerna inte får behandla en transaktion mellan olika medlemsländer annorlunda än en nationell betalning. Inget av detta utesluter ju att det kan hända men jag skulle säga at de flesta banker tvingas vara "snälla" vare sig de vill eller inte. Vilket ju inte gör något. :) Mvh Björn |
|
| Jag har råkat ut för flera tyska banker som har tagit avgift. Avgiften bryter inte mot några som helst lagar, förordningar eller konventioner. Den svenska bank som i mitt tycke har bäst info kring detta är FSB, där man som privatkund direkt kan se vilken (om någon) avgift mottagande bank tar ut. | |
| Hur är det att beställa fr U.S.A nu då? Åker man alltid på tull o moms, eller är det bara jag som haft missflyt? Alla mina paket de senaste 2 åren har jag momsat! | |
| mkall - har säkert fått 50 paket från USA de senaste tio åren och endast en gång har jag fått betala moms och tull, så antingen har jag haft tur av sällan skådat slag eller också är det du som haft otur. Min "tur" till trots räknar jag alltid med att få betala moms och tull, då paket som inte är markerade "Gift" normalt sett SKA beläggas med detta när de kommer in i landet. Detta har gjort att jag oftast hellre beställer från EU-länder numera, vilket ju är syftet med moms och tull i detta fall. | |
|
har handlat en del på ebay och kan bara rekommendera det! enda jag kan tänka på är att fråga om frakten innan du bjuder om det inte uttryckligen står i auktionen, man kan bli överraskad nämnligen :) använd paypal för att betala, ruskigt smidigt! MVH Johan K |
|
|
Se: Länk Mvh Björn |
|
|
hallo ett problem upp stog nu när ja köpte mina prylar ja betala genom paypal de som de stog att ja skulle betala först saken och sen för frakten de vart en klump summa så ja betala de. Men nu så fick ja ett mail från den tyska snubben att han vill yterligare ha 7 euro för frakt när ja redan har betalat 9 euro. Kan man göra små överföringar genom paypal för om man går in på min sida i paypal så står de att ja har betalat han men om ja ska skicka över dom där 7 eurona han fråga efter separat genom paypal eller får ja gå till min bank och göra de ? nån som har gjort nå liknande ? MVH Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.