|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag tycker en nya 645:an är riktigt trevlig, och går lite i funderingar på att köpa en sådan. Men då jag har hört och läst om hur mycket problem de första ägarna av nya 7-serien verkat ha är jag lite tveksam... Har ni som hunnit få en 645:a haft några problem med dem ännu? Elfel?? Har ni några tips på utrustning som jag bör ha, resp kan skippa? Mvh. /Kjell | |
|
Barnsjukdomar på 7-serien lär ju (?) ha rättats till så att samma problem dyker upp på 6-serien verkar väl inte troligt. Om man nu löst problemen? 7-serien är ju trots allt 3 år gammal nu! Tror tyvärr att det finns väldigt få 6-serie ägare här på forumet. När man ändå köper en bil för 700.000:- tycker jag man kan kosta på sig lite "onödigt", dels för det lilla extra det egentligen är på det stora hela men också för att lyxbil också ska vara en lyxbil. Automatlåda Exklusivläder Sportstolar Dynamic Drive paket Active Cruise Control Glastaklucka PDC Avbländbara Speglar Kurvljus Vips så var det 150.000:- till men det tycker jag att en sån bil ska ha. Navi & TV är 30.000:- till ? Personligen skulle jag hellre ta en cabrio för några slantar till. Mer glädje för i sammanhanget lite pengar. Länk |
|
|
Jag har inte haft några problem med den ännu, men det finns mycket el i bilen som skulle kunna strula. Det du ska ha är en cabrio, jag har allt utom det och det saknar jag nu, kanske inte nu när det är minus grader men du fattar. |
|
|
Inte haft några som helst problem med bilen. Är ett kanonköp. Bluetooth telefonen fick lite spel nån gång men är fixat med ny datauppdatering. Lycka till.. |
|
|
Här finns en som haft mycket problem Länk /Fredrik |
|
| Coupén är en sanslöst vacker bil, cabben i mina ögon tyvärr mindre lyckad. Lär inte vara mer problem än med en E60. | |
|
Det största problemet med 645:an är nog prislappen. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Största problemet är, i min mening, att hitta en 6växlad i antingen Alpinvitt eller Estorilblått, finns inga beggade, Alpinvita, hos BMW.de, tråkigt nog, trots att den ser, så här bra ut i vitt... Länk Länk Estorilblå har jag aldrig sett någon i, men någon bör ha haft den goda smaken att beställt en!? Jag körde en 645CiA Cabrio, och det jag satt och funderade över, var hur mycket bättre skulle, den varit med manuell låda, ska man ut med så mycket mer pengar, än vad mina 540:is kostar, är det roligt om körupplevelsen är bättre, annars varför byta?, Tyvärr väljer nästan inga 6växlade 645:or, dom vet inte vad dom missar! Mvh Stephan |
|
|
Inga problem än så länge, peppar peppar..., 645:an har dock inte rullat så långt ännu, lite tidigt att uttala sig kanske men so far so good. Rekomenderas helt klart. Mvh/T |
|
|
Stephan, Håller med ang. alpinvit, även jag är en "alpinvit-entusiast" och den här sidan av Atlanten kan man knappast hitta några fina, välutrustade Alpinvita BMW annat än gamla E28or och någon enstaka E32. |
|
V12 LeMans |
Då är vi minst tre "alpinvitentusiaster" . Skulle vilja se en ny vit M6 . Ja , vita är väl vanligast i USA och arab-världen . Ja , fler manuella e63or vill vi ha , ;-) . |
|
V12 LM, Kolla på BMW.se och bygg din egen M6, där kan du se den i Alpinvitt, sanslöst läckert :D |
|
| har man pengar som varför köpa en 645:a när man kan köpa en m6:a....har man inte råd så duger en 645:a fint de oxå | |
|
bmw_jerry; Skilda biltyper, så ditt resonemang köper jag inte, Annars varför köpa Z4, när Z8 finns? Mvh Stephan |
|
| Ja det enda felet som jag ser det är i så fall föregående ägare:)) | |
|
Stephan735i det är i stort sett samma bil...skillnaden är väl att m6 är mer sport och 645ci mer komfort...men är du ute efter komfort så ska du kolla på mercor |
|
|
bmw_jerry: Är man ute efter en GT med maximal komfort är BMW 645ci ett alldeles utmärkt val. Komfortablare bil finns knappt. Man åker knappast bekvämare i en CL/CLS 500, än om de har minst lika hög komfort. Men att kolla på en Merca istället, för komfortens skull känns väl inte så "angeläget".. M6 är en helt annan typ av bil. Inte så värst komfortorienterad utan maximalt "rejsig". Prioriterar man komfort köper man knappast en bil med högvarvig V10 på 507 hk, sekventiell låda och stenhård sportfjädring. Så 630/645 och M6 tilltalar helt olika kundkategorier. Sedan skiljer det ju betänkligt i pris mellan 645 och M6... 300' i grundutförande... //Chrille |
|
|
bmw_jerry; MB varför tar du upp det märket?!, I övrigt skrev bmw-chrille, utförligt, varför man köper 630/645. Mvh Stephan |
|
| jo visst är det skillnader men jag skrev att om man har råd så varför inte en m6:a...värdet på en m6:a kommer vara mycket högre än på en 645ci om några år.. | |
|
Varför skulle man ha råd med en M6a om man har råd med en 645? Det skiljer nästan 25%, eller 230.000 i inköp. Och M6an är knappast en "daily driver" på samma sätt som 645an. Egentligen är frågan ungefär; varför köper man en 645a när man lika gärna kan köpa en Ferrari 460? |
|
| jag har itne påstått att man måste ha råd med en m6:a bara för att man har råd med en 645 men jag sa att OM man har pengar aså kan man köpa en m6:a istället för en 645:a | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.