|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har funderingar på att sälja/byta till en E36 cab, men vet inte redigt vart man kan tänkas sälja den för. Haft ganska så bra förfrågningar om att sälja bilen till OK pris verka det som. men skulle vilja veta vad ni själva tror och tycker jag bör kränga den för. Lite fakta 325 Coupe - 93 18000 Mil Full servicebok med mycket dokument och alla kvitton (Import) Nyservad Insp 2 El Takl/speglar/hissar Digitala dubbel kliman som kom 96 (Bytt 2001 till denna) Mörkgrå tyg klädsel Mellandatorn M3 speglar (kopior) Orginalen finns kvar M3Cab fälgar (2st slitna däck) 4st Vinterdäck på plåtfälgar 6Xvita blinkers Solgardin Mittarmstöd 100% rostfri Mp3 Spelare + annat. Skicket på bilen är precis som på bilderna förutom att det finns en liten liten buckla längst ned på ena framskärmen/tröskeln och sprickor i båda dimljusen. Den är fin innuti. Motor i kanonskick, inga som helst missljud och inga missljud i drivlina eller annat. allt rent och snyggt Saker som är nytt på den. Nya klossar o skivor runt om (brembo) Ny Ac rem + Spännrulle Ny Gen rem + spännrullar Nya stötdämpare Fram ( bak 1 år gamla ) Nya bakvagnsbussningar + 4 hjulinställning Bilder finns på Länk Länk Ste | |
| ca 45.000-50.000:- Kanske? | |
|
Glömde skriva att den är Nybesiktad utan anm. och den är servad för nästan 12 000:- senaste året. petig som man är vill man allt ska vara perfekt. tyvär får man ofta inget för det. men kvitton är ju värt mycket i mina ögon. vet inte hur ni andra tänker. Sålde min gamla 320 coupe - 93 20000 mil på mätaren helt org! förutom dämpare. och nedlackad. ingen AC, org fälgar. fick jag 50 000:- Där var det inte ens prut. bör man int kunna får mer för en 325a eller har dom sjunkt så mycket på 1 år. Länk Ste |
|
|
Tjenare. Väldigt fin bil. 50-55k ska du nog få ut får den utan problem. /Edvard /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
~50kkr låter rimligt. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Tyvärr är det nog så att prisbilden på E36or sjunkit nåt hejdlöst bara det senaste året. Köpte min 328a förra våren, nästan prick ett år sedan, och då var prisbilden en helt annat. Pungade ut 85kkr för den, en 95a som gått 13200, AC, stora datorn, helskinn med sportstolar, 16" resp 17" till vinter o sommardäck, väldigt fräsch o kändes tight o bra i drivlinan o lät fint i motor. Enda var en massa små små små stenskott i fronten. Nu kan du hitta liknande bil för betydligt under de pengarna. Dock gäller väl faktiskt fortfarande uttrycket du får vad du betalar för. Svårt att veta det verkliga skicket på alla utannonserade bilar förräns man kollat på dem... En bil i "perfekt skick" i en persons ögon kanske är i skabbigt skick för en annan. Alla är ju olika pedantiska. Jag har svalt min stolthet och tycker fortfarande att jag gjorde en bra affär då, för jag har inte haft några problem med bilen alls... |
|
|
Jag är övertygad om att jag får minst lika mycket för min som jag gav för den, om inte mer. men då köpte jag den väldigt billigt också och hade redan det som behövdes innan för att får den i toppskick. Jag är glad över att det inte blev en 328a för par år sedan för på dem ville folk har sjukt mycket pengar för. får väl skriva i tråden sen vad det blev sen. Tackar för svaren! Länk Ste |
|
| Hur f-n bytte dom till digital kliman..? Bör vara tämligen mkt jobb med det. | |
| Inte en aning! Jag har bara kvittot. Men kan tänka mig att de borde ha bytt styrningar till spjäll b la. Vissa säger att det bara är atrt byta panel vilket inte borde funka. Borde väl finnas någon som bytt här | |
|
Får man fråga vad det gick på?? Har digital nu, men förr så var jag rätt inne på att konvertera till digital från dem där rattarna.. Skulle vara kull att veta hur mycket en sådan operation kostar.. ? |
|
|
Har själv kollat på en annan 325 -92 med digital klima, innan jag köpte min. Såg en 320 -93 med digital klima för ett par år sen. Tycker att det är konstigt eftersom man har har ju hört att den digitala kom 95-96. Kan inte tänka mig att dom har bytt till den digitala, på dom jag har sett....säkert från fabriken. Mvh, Jan. |
|
|
MD: Jag ska kolla exakt vad det står på kvittot när jag kommer hem från Sundsvall igen. Dock kvittot från tyskland. men det ger ju ett riktpris. U-turn: En 320/325 92 samt 93 års modell har alla gånger bytt till den digitala. måste vart en tillfällighet att du sprungit på 2 st av äldre model som har detta. |
|
|
Den digitala dubbel-kliman kom först hösten 1995 på årsmodell 1996 i Sverige, möjligen kom den tidigare under 1995 i Tyskland. Samtidigt gjordes även instrumenthuset om (förändrad tankmätare och hastighetsmätare mm) på denna årsmodell jämfört med den tidagre 320/325. Den äldre analoga dubbel-kliman förkom också på vissa tidiga 323/328 under modellåret 1995. På 97:orna fick kliman en ny display där bla "AUTO" är markerat vid aktivering. Många 95/96 har numera den nyare displayen pga dålig livslängd på klimapanelerna. Finns att läsa mer om detta under 3-serie forumet. Men jag har aldrig sett någon E36 äldre än 96:a med originalmonterad digitalklima. Vågar inte svära på att det är omöjligt men jag misstänker att det bör vara rätt mycket jobb med att bygga in denna "finess". mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
| den är värd 40-45 tusen på grund av import annars tyyp 50 men den såg riktigt fräsh och stilren ut. | |
B3 coupe |
Det är är inte den som begär mycket som är dum, utan den som betalar för mycket. Sålde min e-30 325 -90 för 58000kr. Jag "nästan" nöjd. |
| Håller med dig lite där B3 coupe.... | |
|
MD: Ursäkta att det tog tid,, men kollat upp detta nu om priset. och det kostade närmare 14000:- vad som står i mina kvitton. Möjligen att de har bytt ut annat i samband med detta också. men det framstår inte. för övrigt har jag den såld för 60 nu! |
|
|
Ste: Har du fått den såld för 60kkr är det bara att gratulera till ett sjukt bra försäljningspris! Om den inte är såld än för 60kkr så se till att få till affären snabbt innan köparen ångrar sig. Detta är vad prisintervallet låg för 325 -93 coupe år 2002-2003. Idag hade jag tippat på ett slutpris på runt 40kkr. |
|
| Vill inte påstå att endast bilen är värd detta. Mycket annat som följer med dock och gjorts sedan denna tråden skrevs från första början. | |
|
Ste: Ingen fara :D Oj, riktigt dyrt, dyrare än att renovera hela AC system till och med. Ja, misstänkte väl att det var en hel del pill med det hela! Sjysst att du kikade, stilla min nyfikenhet. Du fick riktigt bra betalt för bilen ska jag säga! Den är ju värd så mycket någon vill betala för den men om du kikar på marknaden så var det i högst laget! Bara att gratulera och hoppas köparen vart lika nöjd! |
|
|
För övrigt igentligen tycker jag att det är väldigt svårt att sätta pris, det skilljer så fruktansvärt mellan bilar. tycker det är väldigt svårt att hitta en fin 325 eller idag, då jag köpte min egan tittade jag på 11 st inan jag slog till. finns så mycket småskavanker på de flesta. och är man redigt petnoga så lägger jag gärna en extraslant för att får ett redigt fint ex. Länk Ste |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.