|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
PGA lite slarvigt formulerat inlägg lägger jag ut ett igen... Sitter och letar efter en 328 e46 kaross.. Har hittat en som rullat 13300mil silver metallic och har den här utrustningen... - Svensksåld - All service på BMW-verkstad - Manuell växellåda - Sportchassie - Vita blinkers - Svart inredning med aluminium - Sportstolar, svart skinn - Mittarmstöd skinn - Multiratt, justerbar - Farthållare - Business stereo - El-hissar fram och bak - El-speglar - El-sätesvärmare, två lägen - Temperaturmätare - ACC - ABS - ASC - Airbags runtom - Färddator - C-lås med larm (fjärrkontrollerat) - 18” sommardäck (BMW aluminiumfälgar) - 16” vinterdäck (BMW aluminiumfälgar) - Skisack Alltså frågan är vad är ett rimligt och normalt pris på en bil som den här?????? Hoppas att någon med mycket kunnighet inom området kan ge mig ett svar... Mvh Micke | |
|
Ca 135.000.- Bra utrustning och svensksåld är positivt. Dock något högt miltal för vissa. Mr C |
|
|
Men den är ju dock svensk såld!!!! Mr M |
|
|
Mr C// Är 13300 högt miltal? Det är inte 1960 utan 2005, bilarna håller bättre nuförtiden! Mr-Mike// Kanon bra pris, löp! ------ Länk Länk |
|
|
130- känns precis... grodan 13300mil är lite högt.bilen är 6 år gammal..jämfört med min 316i-95 som rullat endast 7200mil..(svensksåld) men till MR Mike så tycker jag att du ska köpa den om den känns rätt vid provkörning,, |
|
|
madmax05// Min BMW är 6 år och har gått 17000mil och det tycker jag är normalt. 13300 för en 6 år gammal BMW är ingenting. Att din 316 har gått så lite har ingenting med att 13300 mil är högt eller inte och göra. ------ Länk Länk |
|
|
1500-2000 mil om året är normalt. Ligger man utanför detta intervall kör man lite resp. mycket. Slutpris på "din" bil skulle jag säga 120kkr Flåklypa |
|
| tippa runt 140 000:- | |
|
Grodan hoppas att du har en TAXI skylt på bilen om du menar att 17000mil på 6 år är normalt??!! att min 316i jag tog i jämförelse var ålder på bilen,, |
|
|
madmax05// Taxi? En taxi som är 6 år gammal har gått minst 25000mil. ------ Länk Länk |
|
|
Få taxibilar som rullar i tjänst så länge som 6 år. En genomsnittstaxi behöver bara 1,5-2 år för att komma upp i 25.000 mil. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Olika människor har olika tolerans för miltal. I fallet med BMW är det ofta svårt att jämka ihop eftersom de köps nya för att köra långt medans många köpare ser miltalet som en mycket viktig faktor... /Simon |
|
| Tack simon_en för en bra förklaring,,Grodan vi har olika uppfatningar o så får det va... | |
|
Angående mil så satt jag nyss och funderade på hur många mil bekanta hade kört på 3 år med sina nya bilar. Bil 1, 12000 Bil 2, 10000 Bil 3, 8000 Bil 4, 14000 Bil 5, 7000 Bil 6 7500 mil Bil 7 2300 mil I snitt är alltså dessa bilar körda 8650 mil eller 2800 mil per år och då drar ändå den sista bilen ner snittet rejält så snarare kring 3000 mil per år har mina bekanta kört sina bilar efter 3 år. Alla utom en (gissa vilken?) är tjänstebilar men ingen av bilarna är använd av resande säljare eller liknande. 13000 mil på 6 år är absolut ingenting. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Ne jag tycker med att det inte verkar farligt!!!! Det är en hel del godis i bilen ändå!!! ///MR_Mike |
|
|
Jag kommer lätt upp i 3000 mil om året. Vilket jag f.ö gjort senaste 4 åren. Slå ut det på 300 dagar (65 dagar med få mil eller ingen användning) och du får 10 mil om dan. Konstigt ? Taxikörning ? Hur som helst, För bilen ifråga skulle jag säga 130-140, bilen har ju bra standardutrustning förutom skinnklädsel så att kalla det mycket godis går jag inte med på. Dock får du en bra bil tycker jag. Om den är fin förstås... Länk |
|
|
Jag skulle ge max 125'. Från 140' får du en 330 -01. Visserligen blir det en importbil men ändå en mycket bättre affär tycker jag. Jag måste nog förtydliga att jag pratar om slutpris inte annonserade priser. |
|
|
Ok men vart hittar man en 330 från 140 000kr med hyffsat låga mil då???? Och all den utrustningen de går nog knappast... MVH MR_Mike |
|
|
En 330 har i 90% av fallen den utrustningen ovan vågar jag påstå. Det som kan saknas är väl Sportstolar i skinn. Vissa importer saknar också multiratt. Länk |
|
|
Svensksåld enligt min erfarenhet betyder ofta sämre skick. Tack vare salt och grus. Mvh Danne Never feel sorry for yourself. |
|
parolof |
Jag håller med Danne, min är Tyskimport, servicebok, ärliga mil, knappt vinterkörd, ser ut som ny under. Valet mellan en svensksåld bil kontra en ärlig importbil är enkelt, eller;-)?? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.