|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Ingen som fått ordning på sin bil? | |
| Jag äger en m3 -94, och känner två st som också äger m3. Båda har samma fenomen. Nåt som börjar bli slitet? Alla bilarna ligger runt samma milantal. | |
|
e de här vanligt el???min m5 3,8 e lika den me... struggling |
|
|
hej alla ledsna själar, kannske har en strima ljus åt er ;) Är nämligen så att jag har haft en väldans massa problem med min m3 gt, men så till för ett tag sedan så fick jag tippset att löda om magnetventilerna i vanosen och vipps så vart bilen jäkligt mycket piggare och rycken eller dyckningen skulle jag villja säga, försvan helt mellan 2000-3000 varv och är nu ersat av att bilen börjar skjuta på jäkligt fint vid 2500. Så lycka till och funkar inte de så pröva tändspolar eller möjligt vis Lmm eller spjälgivare :) |
|
|
Tjenare! Har fortfarande problemet kvar, och jag bytte tändstiften för bara 1 vecka sedan. Så jag ska nog ta och prova på att byta tändspolar och se om det försvinner, annars blir det väl till att kika upp Lmm eller spjälgivare. Och funkar inte det, ta och löda om magnetventilerna i vanos. Så får man väl se om det hjälper =) Mvh Alex |
|
| ja men ta då och löd om ventilerna först, är ju gratis de kan visa en bild på hur jag menar med lödningen om de hjälper, ska försöka fixa fram bilderna på datorn bara och lycka till ;) | |
|
här är en bild på en magnet ventilen. Länk + att du bör gå i genom den här tråden för att få lite info om magnet ventilerna i vanosen Länk |
|
| Hej i gen kom på att jag har ju ägt en bmw 325 e36 och den ryckte eller snarare mistände liksom hakade som fan mellan just 2500-3000r/min och de var en tändspole som lämnat in, konstigt tycker jag eftersom den licksom började funka efter just 3000r/min och gick hellt rent då, kunde undvika dom rycken om jag smög på gasen förbi dom varvtalen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.