AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.485

det verkar så omöjligt att sälja m5 trots priset

Sida 2 av 2
Här i tråden nämns facelift...när blev M5 E39 "faceliftad"?

/ Joakim

Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
ufo: Från och med september 2000, dvs. årsmodell 2001.

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Tackar!

/ Joakim

Länk
kilroy
Det är lätt att förstå frustationen över sjunkande priser på E39 M5 men det är ett faktum. Det kommer att drabba mig själv också när jag skall byta. Prisbilden gynnar "förstagångsköparen" dvs den som aldrig har ägt en M5:a tidigare men som står i begrepp att köpa en begagnad. Ända tills han själv ska sälja den...Jag tror att du är lite väl optimistisk med ditt utropspris. Som flera andra tror jag att priset kommer att handla om runt 230.000-240.000 trots att den är svensksåld och har gått lite. Att den är svensksåld kan vara ett klart + för viss typ av köpare medan det för andra inte har någon som helst betydelse.
Navi är ett klart försäljningsargument men den praktiska betydelsen av navi är klart överskattad enligt min bedömning. Det finns idag andra alternativ till dom fasta navi som BMW bl a använder sig av. Så avsaknad av navi är ett minus även om det inte borde vara det...Ska bli intressant att se var du hamnar...Mvh kilroy
Jag tycker att navi,n lyfter hela inrednongen. Ser modernare ut. Sen så har du ju alla funktioner snyggt i skärmen!!

Navi e ett måste!!

Min vän sålde sin 01 på 8000 mil i superskick för 250000. Inte låttsåld.

Jag sålde min m5 99a för ca 1.5 år sedan. Den var i mkt bra skick o hade coilovers från schnitzer och Eisenmann avgassystem. Fick då 290000. O det var svårsålt redan då!!

Jag tippar på att han får max 230000 kr kontant..

Men jag hoppas för hans skull att han får mer!

Lycka till men försäljningen!

Anders

Z-POWER!

Jo
30
JormaS
BMW M3 -97
Hej Anders !!! När ska du få din nya M3:a

MVH: Jorma

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.