|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| jag vet inte varför men jag har lagt annons min m5 på autopower ett tag sedan fast så många som kollade bilen ingen hört av sig så börjar jag undra vad som var fel på annonsen eller är det verkligen omöjligt att sälja bilar nu för tiden. vad tror ni en m5 00 sv. såld 6000 mil för pris? | |
| Jag gissar på ett slutpris på ca 220.000:-. M5 E39 före faceliften är svårsålda. Jag antar att det här är din bil Länk Att den saknar navi ser jag som ett stort minus som gör den ännu mera svårsåld. Att den är sv-såld och har gått lite är stort plus. | |
|
Antar att det är denna Länk bra utrustad jag tycker du ligger ganska bra till i pris det ända som kan dra ner det är saknaden av navigator tror på ett slut pris på 270k prova att annonsera på blocket men är nog svårt att sälja bil i den pris klassen uta att ta inbyte. ///Johan |
|
| 270.000:- för en M5 -00 utan navi är bara att glömma. En bekant har importerat två M5 E39. | |
|
Med dom få milen så tror jag på ett slutpris runt 240000-250000:- faktiskt. Visst, ingen navigator men 00:orna är ju ändå dyrare än 99:orna. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Oj, var för snabb med att trycka "Besvara inlägget". Som sagt en bekant har importerat två M5 E39 en -01 som han tjänade en rejäl hacka på och en -00 som han nästan fick skänka bort efter flera månaders annonsering. |
|
Buspelle |
Tycker du verkar ligga helt rätt i pris. Däremot är det väl knappast bästa tiden att sälja M5or mitt i vintern. Vänta ett par månader och se. Avsaknaden av navi är ett litet minus, men knappast avgörande för den som vill ha en i övrigt juste och bra bil. Svensksålt är däremot ett stort plus och bilen har ju inte gått särskilt långt. Finns det dessutom inga tidigare krockskador borde du absolut få ut någonstans omkring vad du begär. |
|
Gissningsvis gissar jag med på slutpris runt 230 tusen. Att sälja privat och få någon slanta av mer än 230 tusen är faktiskt ganska begränsat, utan inbyte som sagt. Jag letar M5 och märker att de inte springer iväg direkt. Nicke |
|
| Fin bil. Jag hade varit spekulant på den om försäljningspriset varit 250 och den hade haft Navi/TV. Svensksåld och låga mil är stora plus. | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Jag letar också M5-e39 , men avsaknaden av navi/tv är ett stort minus, eftersom jag har dessa i min 735:a idag. dessutom så är det gott om M5 e39 mycket billigt i Tyskland, d.v.s 19000 -23000 Euro + avgifter för registrering,, för bilar under 10000 mil. Svensksåld är ett plus men för min del inte värt 60000 kr mer. Svart är inget alternativ för mig heller. Länk mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
| BMW-Båstad: Vi verkar ha snarlika kriterier. Det perfekta objektet för mig är en M5 -00 med max 10000 mil, svensksåld, ej svart, beige inredning, Navi/TV. pris runt 220 kkr. | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Precis så, men jag behöver sälja en eller två bilar för att finansiera M5:an, även om jag har lite bilar hemma på uppfarten just nu :-) Jag hatar och sälja, eftersom jag köper med hjärtat, blir förälskad, och säljer bara i undantagsfall om jag behöver pengar, eller så säljer jag när bilen inte motsvarar mina förväntningar.... mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Bmw Båstad: Du verkar vara en sann bmw entusiast du...riktigt häftiga och ovanliga bilar du har/har haft....kul.. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Hur stort minus är avsaknad av navi egentligen? Jag har absolut inget krav på navi för min egen del (trots avsaknad av lokalsinne). Tycker det verkar mycket smartare att skaffa en palm eller PDA+GPS. Varför begränsa sig till en navigator som är fast monterad i bilen? Kommer inte dessa att bli lika omoderna som kassettbandspelare med tiden? |
|
BM 683 BMW 502 -57
Min Alpina B9:a blev stulen 1993, annars hade jag garanterat haft den kvar... mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
| BjörnB: Det är en intressant aspekt. Någon gång borde de gamla naviagationssystemen bli helt uråldirga och således iskalla. Livslängden är kort för högteknologi. Just nu är det dock hett eftersom det är ett dyrt tillbehör och det har inte hänt så jättemycket under de senaste åren. Widescreen är den största skillnaden samt lite mjukvaruuppdateringar. | |
|
Köper man en bil av den här kalibern vill man ha all utrustning! Det är så störigt att sitta och tänka på vad man hade kunnat ha. För mig går M5 E39 före faceliften bort pga den höga oljeförbrukningen, vanosrasslet och den lilla navin. |
|
|
Men en PDA med bluetooth GPS är inga fantastiska summor, under 4000kr. Någon annan kan säkert ge en mer exakt prisuppgift. Med en PDA får så mycket mer än bara en navigator dessutom. Wendtan verkar ha koll på detta, hittar han hit så kan han argumentera för denna lösning ;) |
|
Buspelle |
Navin är ju en kul leksak som man kanske använder praktiskt ett par gånger om året, men som någon sa så är det alltid roligt med utrustning. Samtidigt är dessvärre originalnavin rena stenåldern. En modern TomTom med pekskärm eller PDA för några tusenlappar är åtskilligt vassare. |
BM 683 BMW 502 -57
Jag använder min bil i Tjänsten, jag kör mycket i Tyskland och det spar mycket tid att använda GPSen för att hitta platser jag aldrig varit på tidigare. jag använder GPS väldigt ofta. Dessutom så behöver jag ha båda händerna på ratten, och sitta o fibbla med en PDA är uteslutet. jag saknar dok att kunna överföra min kundbesökslista via Bluetooth eller Wlan direkt till GPS:en i bilen.... mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
| Går det att till rimlig kostnad uppdatera navin i tidiga M5:or (före Widescreen) eller krävs det att ny köps för 40 kkr? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.