AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.793

Snabbaste BMW:n

Sida 2 av 2
Ja men då blir det väl 250km/h som gäller då om du menar absolut standard, men det är ju helt fel för en e39 M5 går ju betydligt fortare än en M5 e34,även otrimmat dvs endast utan fartspärr, men talar man standard så går dom lika fort dvs 250.
Föregående var menat till gasar magnus
Jag tror jag lämnar denna tydligen ganska känsliga fråga åt er besserwissrar, som i lugn och ro kan få skryta om era trimmade bilar ni läst om i nån obskyr tysk bilporrtidning....
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Vill inte på något sätt ge mig in i diskussionen om vilka bilar som det i början frågades om, men för upplysnings skull tänkte jag bara nämna att jag i min Alpina B7 Turbo rejsade mot en riskokare i en hastighet av 285 km/h. Då var mätaren finkalibrerad, och gasen var långt ifrån botten... Testade tyvärr aldrig bilen fullt ut, hade ärligt talat inte vare sig vilja eller mod till det.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Gasar-Magnus,

Är det ngn som är en besserwizzer är det du, en riktig åsiktsfascist som inte accepterar att andra kanske tycker eller tolkar saker annorlunda än vad du gör.
Dessutom har du mage att förolämpa folk då.

Tycker du borde hålla dig ifrån disskussionsforum tills du lärt dig uppträda som folk.

Alleci,
Jag har hört samma sak om B7 tidigare och det verkar som de går mkt fortare är vad Alpina angav, sånt gillar man. :)

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag håller med Magnus, i mina ögon så är en standard bil samma som seriemässigt utförande dvs en bil utan någon som helst modefiering och det inne fattar även elektronisk uppdatering av bilen.
Sen vill jag också vara lite bästvetare....alpina är som alla vet inte en bmw, utan ett eget bilmärke.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Pelle,

Du kan ju iaf uttrycka dig vettigt. :)

Klart att Alpina är Alpina.

Elektronisk uppdatering menar du "chiptrimming" då?
Johann!!

Som man känner sig själv käner man andra och i ditt fall stämmer det väldigt väl in...

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Gasar-Magnus,

Skulle inte du lämmna oss Beserwisrar ifred?

Det är du som genomgående har en ton som är otrevlig och utalar dig så som din åsikt är den enda rätta och alla som tycker ngt annorlunda har fel och är dumma i huvudet. Sen har du mage att påstå att vi skryter om saker vi bara läst om.

Du är nog bara drabbad av svårartad variant av svenska avundsjukan eller har du ngt annat problem som gör att du inte kan diskutera civiliserat?

Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Forum = utbyte av åsikter
Smutskastning = Personliga angrepp, oförmåga att diskutera

Gasar-magnus: Jag håller med dig om att så som en bil är när den lämnar fabriken kan benämnas som standardskick. Hur är det då om du slänger i en baslåda? trimmar du bilen då? Det i kombination med ett par 30" fälgar (om de nu hade fått plats) hade väl snarare försämrat toppfarten på din bil? vad är det? nedtrimmning?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.