AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.547

Ska sälja en 328-00 men tycker responsen är dålig?

Sida 1 av 2
E4
18
E46killen
BMW 328-00
Hej!

Blir lite förvånad över den dåliga responsen på min annons. Kanske beror det på att marknaden översvämmats av oärliga importbilar. MYCKET tråkigt i så fall tycker jag eftersom jag alltid tycker en importbil är fräschare om den gått i södra Tyskland och har ordning på papper mm.

Har som sagt för avsikt att sälja min BMW 328-00 8900 mil och är lite sugen på en BMW E38. Ligger jag för högt i pris eller vad är felet? Bilen är kanonfräsch, kollat mätarställning med intyg, snackat med tidigare ägare, ringt till verkstäder osv begär 159.000:- och kan tycka jag ligger i snitt på vad det begärs för liknande bilar finns såklart både billigare och dyrare bilar.

Men varför så dålig respons? Är priset för högt? Eller köper folk hellre bilar importerade "igår" till mycket lägre pris trots att man kan utgå från att den har backade mätare iom att dessa bilar säljs billigare i Sverige än vad de saluförs för i Tyskland med samma mätarställning

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tror att det blir svårt att få ut 160 kkr. Antar att det är en sedan eftersom du inte skrivit något. Stylade bilar kan vara svårare att finna köpare till.

Vart har du annonserat? Hur länge har du annonserat?

Jag tror ett slutpris på 140-150 kkr är rimligt förutsatt att bilen har skinn och sportstolar som verkar vara ett mycket kinkigt kapitel bland 3-serie spekulanter.

Jag tror det är få som verkligen kollar upp bilen enligt konstens alla regler, allmänheten har helt enkelt inte de kunskaper som krävs. Eftersom det skruvas mätare än idag så måste det ju vara lönsamt. Att BMW sedan är helt ointresserade av problematiken gör inte saken bättre. Man ser ju annonser titt som tätt där säljaren har intyg på mätarställning och därmed garanterar att den stämmer, bullshit, men det funkar i alla fall...

Lycka till med försäljningen!
E4
18
E46killen
BMW 328-00
Har annonserat både här på autopower med massor av bra fotade bilder samt på blocket. Har väl annonserat runt en månad men tycker det känns lite segt. Bilen har inte mulitratt. Har även skrivit att jag kan tänkas byta in någon billigare bil och är inte främmande för en E38 med V8 eller 12an men kanske måste vårsolen titta fram innan alla får samma sug som jag?

E4
18
E46killen
BMW 328-00
Skinn har den inte heller men personligen tycker jag att det är snyggt men inget som känns praktiskt eller så. Sportstolar vete fåglarna? Vad skiljer dom från vanliga?

Har sett din annons.

Tycker inte att bilen är nåt märkvärdigt, den har ingen skinn, multiratt eller vita blinkers förutom framme.
Den är väldigt original.

Jag själv hade aldrig blivit intresserad av den med tanke på utrustning och utseendet på bilen.
Priset också saftigt, för dem pengarna får man en fin BMW 330 -01 i Tyskland.

Mitt råd till dig är att sänka priset med 10-15 tusen så får du kanske nån respons då.

Lycka till !
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Länk
Är det denna?

Ingen multiratt, eftermonterad stereo, inga sportstolar eller skinn kommer göra bilen svårsåld. Det yttre tilltalar mig, men tidigare nämnda saker skulle göra att jag hade hoppat över bilen.
Det står byte i annonsen mot tex 523. Tanken på att tex jag ska vara tvungen att byta min bil + ca 80 000:- emellan. Då känns verkligen din bil på tok för dyr.
Ca 30 000:- i överkant enligt mig.
Tror nästan att du skulle få igen pengarna om du eftermonterade multiratt.

/Simon
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
tycker att priset ska va runt -145tusen...köpte min för 2 månader sen..158000kr..full utrustad utom takluckan bara..rullat 6590mil..svenskåld med 19''sommar o 17''vinter...o.s.v...det finns massor med annonser med bilar som din så det blir lite svårt att sälja den..

lycka till
Det är inte lättaste perioden på året att sälja just nu heller...

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hmmm, inga lyktspolare, ingen multiratt, inga värmesitsar ingen modellanpassad stereo, importbil....
Tror det blir svårt att få ut speciellt mycket för den!

Även 145´låter mycket - skulle tippa på ett slutpris kring 130´!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Erito har rätt..du kanske ska vänta lite med den...tills det blir torrt då brukar det va massor med spekulanter som ska ha bil innan sommaren..
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Sålde min 328-e46 sedan för 2 år sen. Inget skinn, dock svensksåld och 18" alpinafälgar på. Fick 159´, för 2 år sen !

Priset är för högt helt enkelt ! En så vanlig och relativt efterfrågad bil är LÄTT att sälja. Om det är rätt pris....

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Sålde min cabbe för 2 månader sen. En och en halv vecka på powerbörsen sen var den såld. Visst, kanske hade fått 10% mer om jag väntat till april-maj.
Så det där med säsonger hit och dit... Finns alltid folk som är ute efter en sån bil man har. Så länge man kör bmw så. :)

Länk
E4
18
E46killen
BMW 328-00
Ja det kanske är lite högt men ska man byta så är det bättre att ha lite "felmariginal" så att man kan byta så att båda parter är nöjda. Annars med för lågt pris så blir det i regel ett byte netto mot brutto och då finns det bara en som är nöjd och det är köparen.

Tycker ändå att det borde finnas folk både med E36;or som vill byta upp sig samt folk med E38:or som har svårt att sälja?

Jag misstänker även att intresset för 328 (och även 323) är mindre än för bara något år sedan pga de sjunkande priserna på 330.
En 330 sedan -01 med de viktigaste i utrustningsväg (multiratt, klima, sportstolar) bör väl inte kosta så värst mycket mer än vad utannonseringspriset är för din bil. Jag tror de flesta E46 spekulanter resonerar så.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Jag bytte in min 328i -98 på Lindholms i förra veckan. Om man räknar av 2 årsmodeller och plussar på 7000 mil så tycker jag inte din prislapp är så farligt hög. skillnaden är att min var svensksåld, samt att din bil saknar multiratt. Tror att eftermonteringsstereo och avsaknad av mfl innebär bortåt 10' lägre pris. Jag skulle dock gissa att din går för 150' +/- 5 papp när vårsolen börjar skina!
Man behöver iofs inte gå till tyskland för att hitta en bra 330 billigare, min touring ligger på börsen för 147'. men har då gått dubbelt så många mil....

mvh Johan
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Johan: Gillar du topasblått? :o)

E4
18
E46killen
BMW 328-00
(Johan)

Har du bytt in bilen här uppe i norrland? Tror som du att om en månad är det bättre fart på köparna. Grejen är den att jag är sugen på att köpa hem en husbil från Tyskland och det är därför jag vill att köparna snällt ska stå i kö på bilen. Drar det ut på tiden så hinner husbilarna därnere stiga i pris men det går såklart på ett ut om jag "dumpar" BMW:n och köper husbil billigare.

Har snackat med Mats där du bytte in din men de hade för många inbytesbilar just nu. Har faktiskt sålt 2 bilar dit och fått kontant betalt! Undra om de sålt din 328? Måste kolla!

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
acey, det blir lite lustigt ibland. jag satt här hemma en dag och kom på att tom lill-tjejens Baby Racer är topasblå! fast förhoppningsvis är det ytterst tillfälligt att jag har alla bilar topasblåa....

E46-killen, stämmer att jag bytte in bilen mot X5:an. min gamla 328:a står inte ens med på nätet ännu, de fick den först i torsdags. tror utpriset kommer att ligga runt 140', så 150' privat för din borde inte vara fel. men jag undrar om det inte är värt att eftermontera en multiratt.

problemet är att det är så segt just nu att det inte ens hjälper att dumpa priset! jag trodde jag skulle bli nerringd med en välutrustad 330 iT -01 för 147', men det har ringt några prutnissar och jag har fått lite mailkompisar. men inget rejält hugg. hur sjuk är marknaden då?

mvh Johan
E4
18
E46killen
BMW 328-00
Johan:

Ger du 10k i mellan så kan vi byta:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.