|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Idag var jag på BMW i Mölndal för att titta på min nästa bil som ev kommer bli en Z3. Enl webben hade de en bil men den stog ej bland de beggade så jag frågade en försäljare. Den unde försäljaren visade bilen men visste inte så mycket om den (Z3 2.0) så han frågade sion äldre kollega. Kollegan kommer och då ringer den yngres telefon och han försvinner iväg. Den äldre svara på nån fråga nonchalant och e allment dryg. Grejen e den att jag hade på mig mina leasure wear kläder, alltså slitna jeans och sneakers och gubbd**ln trodde väl man inte hade en spänn...men där fick han tji... I varjefall jag blev så sur så jag kokade och på vägen därifrån fråga jag vad han hette, nöjd som han blev då så sträckte han över sitt visitkort och det tog jag så gärna emot:) Så när jag kom hem letade jag upp försäljningschefens mailadress och skickade iväg ett litet brev till han om hur trevligt bemött jag bivit och att jag fan aldrig kommer sätta min fot där igen! Är det fler än jag som blivit dåligt bemötta där? Grejen e att jag e 30år och inte 20 med förkärlek för att testa bilar....annars kanske man förstått lite men inte nu!!! ///Mats | |
kilroy |
Du är nog inte ensam om att bli bemött på ett speciellt sätt p g a klädsel eller annat. När jag tittade på min M5:a första gången kom jag direkt från en fisketur på Öresund, iklädd gummistövlar, oljerock och en "himmastickad" mössa...Jag behandlades som nåt som katten släpat in...Nästa gång kom jag välklädd och berättade dessutom att jag ville betala bilen kontant...då blev det annat ljud i trumpeten...Mvh kilroy |
|
Nu har jag fått ett svar från försäljningsavdelningen där de ber om ursäkt och säger att Försäljningschefen för Beg bilar kommer kontakta mig. /M |
|
|
De bägge group anläggningarna är ju inte kända för att vara super-serviceminded. Jag skall se hur de behandlar ett försäkringsärende jag har där nu i veckan. |
|
|
Bmw Group Mölndal är kända för att vara S**N.. Däremot på reservdelar är dom hur snälla som helst... Länk |
|
|
Fick ett svar från Försäljningschefen för Beg bilar. Han vill att jag och försäljaren skall träffas för att reda upp problemen...skojar de? Det får de väl göra i organisationen...jag vill bara ha en ursäkt för det dåliga bemötandet. Det jag fick var att "...det var tråkigt att läsa ditt mail..." Jaja, skit samma, de lär väl aldrig ändra på sig. //M |
|
|
Fick samma dåliga bemötande av den unge manen en dag när jag tröttnat så på min gamla 523 e-39 så att jag bestämt mig för köp. Började med att jag ringde BMW och pratade med en trevlig man, därefter körde jag in dit. Hade slitna gymnastikskor urtvättat svart t-shirt och slitna jeans. Må den trevliga manen som jag pratat med satt i telefon så jag strosade runt lite och hitta en nyinkommen 530 ia-60 med exklusivpaketet som jag blev intresserad av. Frågade den unge mannen om han kunde hjälpa mig och vad priset var på denna, först titta han på mig och såg ut som han undrade om det var värt besväret för att jag troligen inte hade råd och slutligen kunde(orkade) han inte ta fram priset. Jag blev så lack så jag gick ut ur butiken och insåg att jag tydligen inte hade råd. Ett bättre bemötande den dagen hade jag kört därifrån med den bilen. Idag är jag glad för det, hade varit mycket pengar att lägga på en sådan dröm, så det får vänta tills priserna sjunkit lite till. (man får vara glad för det lilla :) ) Mvh //Scarface |
|
|
De ENDA som e trevliga på bmw gbg e de på reservdelar och service.. Bilförsäljarna e såååå satans dryga och överlägsna så man kan spy.. Har handlat både bilar där o mc. Och det ångrar jag sååå mycket. Öppnar aldrig min plånbok mer för de säljarna. Rysliga skambud på mitt ev inbyte. En gång så ringde de en riktigt skum bilhandlare som kom o tittade på min dåvarande audi .De ville inte ta in min bil på bmw i inbyte utan rekomenderade varmt denna säljare.. Dy far fimti tussen!!!!! Dra åt helvete tänkte jag o drog därifrån.. Det jag då skulle byta mot var en NY z4a 3.0... Alltså ingen dålig affär för dem heller.. Fick 85000 för audin i inbyte på en annan z4a på ett trevligare ställe. Och nu var det dags att sälja z4an mot en m3a och På telefon så bjöd bmw gbg 50000 under en annan bmw handlare på min z4a mot en nästan ny m3a.. Gissa om jag nu köpt min m3a på annat ställe?????????? Ne , försäljarna av bilar på bmw Gbg kan dra ballen i gruset!! De vill endast sälja tjänstebilar där inte kunden prutar o ställer till besvärr ... Z-POWER! |
|
|
Fina betyg till säljarna på BMW GBG, jag är måttligt imponerad, men inte heller speciellt förvånad, dåliga bilförsäljare växer det många av i Sverige, min medicin till dom är att inte köpa någon bil av dom, och det har jag lyckats med sedan 1994, tråkigt för dom bra säljare som finns, men varför ta risken? Mvh Stephan |
|
| Jag och en kompis ville kolla på nya 5-serien och hade lite frågor kriong den, då jag främmmst var ute och kollade efter en bil till pappa. Men när jag frågar om jag kan få störa en stund så svarar försäljaren att "Nä, jag har inte tid med er nu. Kom tillbaka en annan dag. Jag har faktist affärer att sköta." Vet inte, men jag tror inte att man borde bemöta folk så även om man är 20 år, och kanske inte ser rik ut när man kommer direkt från gymmet. | |
| Lars Levin AB i Värnamo(BMW o Mazda) är en av de trevligaste faktiskt, jag menar hur ofta får man provköra en M3 e36 själv, när jag påminde om att det fanns lite bensin kvar bad han mig köra till macken 40 km bort för att tanka!!?? och att jag skulle testa bilen under tiden... | |
|
Köpte min 330ci från Vimmerby. Vi fick åka 22 mil bara för att titta på bilen (Jag hade inte sett bilen innan), när jag väl kom dit, så va den finare än jag trodde =)) Hade snackat me säljaren på telefon som va jättetrevlig, dock inte lika trevlig när man skulle förhandla, men det hör till =)) Ialla fall, Vimmerby BMW, får ett toppbetyg av mig. Sen kanske säljarna har dåliga dagar, men det är ju en annan femma... |
|
|
Har ingen kritik alls att ge BMW i mölndal. Utan tvärtom bara beröm. Mycket nöjd över deras bemötande, under och efter genomförd affär. Snabb service och utan något "knussel". 5 poäng av 5 möjliga. Såhär långt, skall man tillägga för att gardera sig. |
|
|
Alla på BMW mölndal är säkert inte rötägg. Men jag blev så besviken att jag inte kommer gå dit någe mer. ///M |
|
|
Kommer du till bmw o vill köpa en bil utan eventuella inbyten så e de mkt trevliga o lismiga.. Men har du ett inbyte eller kommer i dina skitiga arbetskläder så e intresset inte på topp. De e överlägsna trots att de inte kan ett piss om bilarna utan de måste titta i deras listor mm mm. Måste tillägga att inte alla säljare på bmwgbg e otrevliga snorkiga okunniga arroganta men alldeles för många!! En stor jäkla risbuske till dem som e det! Det tråkiga för dem e att mer eller mindre alla mina vänner inte får några lovord av mig angående bmw gbg. Alltså att vara snorkig mot mig e som att vara snorkig mot 50 pers!! Flertalet av mina bmw vänner här i Gbg har vänt sig till andra mindre bmw handlare där bemötandet e mkt mera proffsigt o personligt. Tex lunds bil eller i mitt fall Autosalongen i grästorp. Z-POWER! |
|
|
Sebbis!!! Fan vilken snygg bil du har!!! Letar fälgar som du har på bilderna..mkt snyggt!!! Z-POWER! |
|
|
Tycker egentligen inte att man ska göra trådar om sådana här saker.. jobbar inom en liknande bransch själv, och ibland är de som har behov av att skriva sådana här trådar stora lögnare.. Nej jag menar absolut INTE att du är det.. missuppfatta mig inte. Men några personer har skrivit liknande trådar om oss.. saker som att jag skulle kastat nycklar på dem och massa grejer - helt befängt.. Det är svårt att veta vad som är sant eller inte. Men sen så som BMW-handlare med bilar värda stora pengar så får de säkert in massa folk som vill provköra nya 5-serier för att ha skoj.. Förstår att de är lite negativt inställda då till folk som de TROR är sådana.. En "kompis" till mig klagade på BMW i Örebro att de var dryga och inte ville låna ut en bil på provkörning tiill han hur som helst.. Sen skröt han med att på Volvo så kunde han få låna bilar precis när som helst - mycket mycket bättre.. Grejen var den att han 1 vecka senare körde ner en sprillans ny S60 i dike, våltade och totalkvaddade bilen.. |
|
|
Vänj dig vid sånt om du inte ser ut som du äter pengar. Min Sambos Farsa har pengar fast han är bonde. Han gick in på Mercedes i Halmstad .....dom tittade inte på honom han köpte en Merc i Ullared i stället. |
|
|
rightnow; Självklart kan en återförsäljare få in folk som bara vill provköra, men det är det bästa sättet att upptäcka bilar, varför skulle annars GM ställa upp med ca 30000 bilar för provkörning/utlåning att vända neråtspiralen för företaget i Europa, och vem säger att ett bra bemötande till en ickekund inte kan leda till en försäljning till en släkting eller liknande inom en snar framtid eller tills just provköraren vid ett senare tillfälle? Det gäller att tänka längre en försäljning samma dag, gör man det missar man många affärer, det finns det otaliga berättelser om. Att som bilförsäljare följa med vid provkörningen minskar riskerna med krasch vid alltför vårdslös körning, som självklart inte ska bortses i från, fördelen är också att passa på att visa detaljer som annars lätt missas, jag lyckades stänga av radion på en 530i E60 först efter 5 min som exempel, det hade gått fortare med en försäljare i bilen. För att jag ska vara intresserad av att köpa en ny/nyare bil måste säljaren vara mycket duktig, det har jag inte råkat ut för när jag provkört 530i E39, 530i E60, X5 3,0i, Mini Cooper S, men däremot när jag körde Toyota Prius den var dock inte tänkt för mig, så någon affär har det inte blivit ännu, men när min mor väl byter ligger den bilen och återförsäljaren/bilförsäljaren bra till, även vid provkörning av Audi S4 B6 V8 Avant var jag nöjd med bemötandet och har den som favorit för framtida bil. Mvh Stephan |
|
|
rightnow; förstår dig helt o hållet att det kan inte va kul med folk som inte är seriösa MEN vi säger att man har knegat dag o natt o äntlingen har man råd att skaffa sig just den bilen som man har tittat på hur många gånger som helst men får sånt dåligt bemötande av en bilhandlare som inte tar en på allvar...känns säkert för jävligt... mvh madmax |
|
|
Till tröst kan ja säga att Bmw i Halmstad var as mot folk som va under 50 år. Vi va där min tjej o jag o kollade på 325 cupe e36 för några år sedan. Dom slog igen sedan köpte vi eventuelt Sveriges snyggaste 320i från Falkenberg megaM3 kitt på den, med 18" bbs inga problemos där Fick sälja den nu snyfft. Jörgen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.