|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
ursäkta att jag skriver i en gammal tråd men jag hade en 325iM 94:a med 323motorn alltså m52b25 fast med original 325 box och sprut och insug lmm ja allt utom block,topp svänghjul tryckplatta och lamell, den gick riktigt bra en del trodde jag hade turbo i den. alltså den spann på torr asfalt med endast gaspådrag på 2an, så m50 insug på 323 ger typ samma skillnad som det gör på en 328 vridet kommer lite senare än original mev eftersom den har andra kammar så kommer effekten tidigare än på en 325 och jag har kört både 325 original och den jag hade då och jag tyckte 323motorn gick bättre men det är insug, kammar och sprutet som skiljer plus att 323 har 240mm svänghjul och koppling och annat avgassystem original, men jag hade som sagt allt original 325 utom block med topp som va från 323, om jag nu inte hade turen att det va en 328 motor jag har inte hittat motor numret än. BMW är för mig inte bara ett märke det har gett mig en ny livsstil |
|
|
323 är bränslesnålare än 325 också då det är en modernare motor +motorn väger lite mindre också vilket är bra. Det är dubbla rör från motorn till katten, sedan enkelt sista vägen, dvs inte enkelt hela vägen som det påtalas. Det är klart att en 328 är att föredra framför både 323 och 325... |
|
|
Hej Jag har också en 323 motor i min 325 1993. Jag tog insug, spjäll och grenrör, spridare mm och monterade på m52 (323motorn) värt att tillägga provade med orginal grenrörer som var på m52 men byte sen till m50 då det visade sig att m50 hade större diameter invändigt och vilket flås det blev. den lagom go på låg och mellan varv men när den slår 4200 varv då sticker den rejält. hörde med ett gäng britter som hade gjort samma sak och fick tag på dom(dom finns på bimmerforumet.co.uk) och dom bänkade 201bhp på hjulet först (samma setup som jag) och med ett Bluefin chip fick dom ut 216bhp. Vilket är enligt mig helt lagomt. ska man ha någe mer effekt så blir det för dyrt med kammar, kolvar mm |
|
| Värt att tillägga flåset med orginalgrenrörer var bra men med m50 fick man det lilla extra vid 5000varv det riktigt skär i öronen:-P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.