|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
andha45 |
jaken; det är helt klart en bidragande orsak. Den typiske V70-köparen köper en silver GLT -98 med affärspaket (eller vad det nu kan vara), och får då 16" alu, farthållare, klima, kanske skinn och dimljus. Alltså ungefär vad man köper till en ny V70-05. /PH |
|
Stephan735i: Jag håller med dig till 100% |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Careidas. En -96 med 20 000 mil är inte värd 100 000 :-. Bilen är snart 9 år gammal. BMW i all ära men även de blir gamla och slitna. Dessutom tror jag att vi får vänja oss vid än lägre priser tack vare våra kära "BMW återförsäljare" som i parti och minut lassar in bilar i landet där den ena är billigare än den andra. Dessutom med inflation i miltal ;) och i "superskick". Jag har mailat BMW många gånger nu och givit min syn på det hela - BMW's varumärke - kontra "BMW återförsäljare". Hur det än är så är de sk "svenssons" (hatar utrycket) ganska misstänksamma och det blir inte bättre av alla "återförsäljare" den dagen då svensson för en gångs skull tittar på andra märken. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
| Skulle bara vilja jämföra volvosjukan med uttrycket att i Sverige tänker vi blått men röstar rött??? varför jo för så har vi gjort i alla år och vi orkar inte tänka själva, farfar sa att det var bättre förr. | |
Ragemannen |
Jag köpte mig just en BMW 523IA -99 som hade gått 6600 mil svenskägd och jag gav 175 för den och jag känner att det priset var bra för den bilen. Hyfsat standard bil med lite smakfull styling som m3 ratt och m3 fälgar. |
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Grattis till bilen. Det viktiga är att DU är nöjd! PS Jag skulle aldrig ge mer än 125 000:- oavsett vilket ;). En -99 är en -99 dvs 5-6 år gammal DS Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Hur menar ni med lyxbilar som håller sitt pris???? Lyxbil innebär väl Ny bil = svindyr..... Beggad = skitbillig Det trodde jag var definitionen på lyxbil |
|
|
BMW_MAN, vad menar du? |
|
|
Nya lyxbilar brukar ju vara duktigt dyra, därav namnet. När de sedan blir lite till åren så kommer skyhöga rep och underhållskostnader och folk drar öronen åt sig och priset droppar hyteriskt.... Nu är dock ju inte en 523 en lyxbil..... |
|
stefannorr |
Min BMW 523 Ia-96 såldes för 136.500 i dec 04 alltså 3 månader sen..men de är i Luleå..lågmilare 9100 mil..automat skinn fullservad sv såld..fick i stort sett igen de ja gav för den ett o ett halvt år tidigare.... |
Nä nu dv-lr. Dra in EU bidragen till norrland. Har man råd att lägga 136500:- på en -96:a så........ Eller öka medicindosen ;);) Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Inte illa "stefannorr" ska nog annonsera i norrland nästa gång jag ska sälja en bil. |
|
| köpte min svensksåla 523 97a för 41000:- 2 ägare 18000mil å lycklig är jag | |
|
bra pris "Moeller" var det svårt att få ett sådant pris? Var ligger då 99orna med vanos i pris tro? |
|
| jag hade flyt och råka ha pengar just då | |
|
Ser ni bara problem med det låga andrahandsvärdet? Jag hade tänkt skaffa en 325iT eller 330iT -01, -02 men från att stadigt ha sjunkit verkar de stannat upp vid 140-150kkr. Racerbilen: Länk |
|
| BjörnB, så länge man inte köper en ny BMW utan håller sig till 4-5år gamla så får man väldigt mycket bil för pengarna! | |
|
BMW är både lyxbil och statusbil och det medför automatisk massivt prisras då bilarna åldras. |
|
|
Niffo: Jag skulle mer säga att en BMW är en BMW och Volvo är en bil. En resa ska ju helst vara nåt mer än just A till B. Provade en ny C70 T5 för nån vecka sen och jag blev inte imponerad. Den ska väl ändå vara en av Volvos kanske sportigaste vagnar men jag tyckte varken styrningen eller effekten var speciellt imponerande. Sen står de på Volvos hemsida att den "går så snabbt du vill och mer därtill". 0-100 på 7,6 sekunder ska den göra och det gör den kanske också med optimala förutsättningar. T.o.m. med min gamla 325 E36 va jag nere under 8 sekunder och nosa. |
|
|
En viktig sak att tänka på e ju att värdet på en E39 inte är enligt vad som står i annonser och liknande, att en E39 kostar 70 000 kr betyder inte att prisklassen ligger däromkring utan detta gäller just för denna bil som kanske gått 20-30 000 mil och i mindre bra skick, inga fälgar etc... Jag tror att värdet på en hyfsad E39 ligger betydligt högre. Sen så ser en fräsch bmw E39 fortfarande modern och dyr ut enligt många trots att E60 karossen kommit. mvh bmw39 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.