AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.188

Fan vad trött man blir... nån idiot som sparkat in dörren...

Sida 1 av 3
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
Kommer ut och ska åka till jobbet, så ser jag nåt konstigt på höger framdörr, kollar närmare och ser ett skoavtryck och en stor härlig buckla.. nån jävla idiot har alltså gått förbi bilen och dragit en känga i dörren, meningsfullt.. Jag som är livrädd för dörruppslag och stenskott på nya kärran, så råkar man ut för det där.. man blir så förbannad, vad får dom ut av detta, man kan ju ha viss förstålelse om dom snor fälgar eller dylikt, men bara förstöra?! VARFÖR??

mvh en jävligt förbannad evers
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Fy fan säger jag bara! Var bor du?

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Polisanmäl det som skadegörelse och låt fb titta på det så blir nog självrisken lägre. www.automiracle.se tog bort en stor bula/repa på min gamla vagn för ett tag sen utan att de behövde lacka om....
BEklagar!
Asken
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
Västerås, centralt, så det var väl nåt fyllo på väg hem från krogen förmodligen..

mvh evers
Ush då, riktigt tråkigt! Jag har klarat mig från sådana här grejer i västerås än så länge! Vart i stan bor du?

Mvh Per
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Tråkigt när man behöver garage, kamera och bollträ för att känna att man har bilen säker. Det blir väl så för alla till slut...

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Har ett annat bilmärke nu men funderar på att köpa en E39 M5. Händelser som dessa gör att jag tappar lusten. BMW:ar måste vara i klar överrepresentation gällande skadegörelse. Repade sidor och insparkade dörrar är en del av ägandet verkar det som. Inte klokt. Dessutom verkar varenda del vara i farozonen på en M5. Fälgar, spoilers, backspeglar... Tröttsamt att hela tiden vara livrädd att bilen ska bli utsatt för elände.

sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Fan vad ledsen jag blir när jag läser sånt här! Håller helt och hållet med bjoerck.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
polisanmälan och ngn speciell anmälan till fb ger ingen lägre självrisk. Det är vagnskadedelen som tar skadegörelse och eftersom bilen är såpass ny så går det på vagnskadegarantin som man får med i köpet, (om den är sv-såld). Tyvärr brukar bilhandlarna ha rätt höga självrisker på sånt eftersom det minskar deras premier.
(Vagnskegarantin är bara en försäkring som handlarna tecknar ingen "garanti" från deras sida. Toyota har 5000kr i självrisk exempelvis.)

/Christofer
Evers: Beklagar sorgen där. Hoppas de löser sig smidigt.

Du får skaffa dessa skyltarna Länk
Då tror jag faktiskt man får ha bilen ifred :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Fy fan vad arg man blir. Så jävla onödigt. Idioter!!
Brukar för övrigt parkera ofta i Västerås city över natten. Inte råkat ut för nåt ännu tack o lov. Men min bil sticker kanske inte i ögonen på pöbeln...
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
p3r: bor på övre kungsgatan, vid klippan...

den är svensksåld så jag har ju vagnskada, men inge kul med självrik, och ev färgskiftningar på dörren efter omlack..

mvh evers
Fan va surt :(

/Johan

Min bil: Länk

Jag kan berätta en liten historia som hände föra sommaren.
Kommer ut till bilen och förarrutan är krossad, bilen var larmad med orginal larm så de hade inte fått upp dörren och antagligen blit sura och då sparkat in dörren bakom, man såg att de hade rotat i bilen genom rutan. problem 1: ringer försäkringsbolaget och berättar vad som händ och de meddelar att mitt larm inte är godkänt så det blir självrisk på 1500:-, jag ringer runt en hel del och lyckas luska fram att det är godkänt men försäkringsbolaget vägrat tro mig så stöldskyddföreningen skickar intyg på mitt org larm, men fortfarande inte godkänt, skölskyddsföreningen ringer upp försäkringsbolaget och då blir larmet godkänt. Så jag lämnar in bilen efter ca 1 månad och får rutan bytt osv, men då kommer försäkringsbolaget på att inget stals så det var skadegörelse, självrisk vagnskada 3000:- så jag betalar verkstan då det va billigare, senare hämtar min far bilen på verkstan och ser att höger backspegel är trasig. Det kommer polis och skadereglerare och tittar, ser att spegelglaset är trasigt spegelhuset spräckt och liten bula och lite repor på båda dörrarna. försäkringsbolaget kommer fram till i sin utredning att dom inte kan styrka att det är ett försäkringspliktigt fordon som orsakat skadan så det blir vagnskade självrisk 3000:- annars ingen självrisk då den var parkerad vid verkstad. Resultat jag köper spegelglas och ringer försäkringsbolaget och ber dem dra åt helvete och säger upp försäkringen och dom har mage att fråga varför jag säger upp den. Fy faen
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
evers: i och med att bilen är så ny så bör du inte få några nyansskiftningar i lackningen, lacken runt om är ju också ny och blanda rätt kan man kräva att de ska, men det svåra är ju att få till en ny lack mot omkringliggande som är sliten av tidens tand.

/Christofer
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
wendtan: ja, det kanske vore nåt.. har sett klistermärken som det står "property of HA"... kan ju kanske funka det med :)

Hubbe325: när jag pratade med vår plåtverkstad för nån månad sen, så sa dom att det fanns 10-15 olika nyanser av saphirsvart och det var mkt svårt att bland rätt.. och man vill ju inte ha en dörr med 10 lager lack på ju, då blir det snevikt :)

Nej, nu ska jag åka upp till plåten och visa upp bilen och se vad som säger om skadan, sen göra polisanmälan..

Tack för ert medlidande..

mvh evers
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Lider med dig...
Du ska kunna kräva av lakfirman att det inte syns, antingen med korrekt nyans eller att det dimmas ut på omkringliggande paneler.

/Christofer
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Eftersom Du har så pass ny bil kommer Du troligen inte att se någon färgskillnad nu. Däremot om några år... Eftersom lacken bleks och Du har mer klarlack på den nylackade dörren så finns det risk för att de kommer att blekas olika. Jag köpte en av mina bilar med en liten buckla på skärmen, den va ett år gammal. Jag har inte sett någonting av att skärmen varit omlackad förrän för några år sen då den omlackade skärmen har blivit lite djupare i nyansen (Silvermetallic). Men det kanske va tur att Du inte stötte på förövaren? Han kanske hade behövt plastikoperation efter Din hälsning...?=)
Alltid ett helvete att få bilen delvis omlackad. På en så ny bil som din rekommenderar jag att lacka om hela sidan. Enda sättet att få det riktigt bra. Låt lackfirman dimma övergången på framskärm och bakdörr och klarlacka hela sidan.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
lider med dig Evers, en polisanmälan är ett måste tyvärr, jag var med om skadegörelse i Lördags natt, gick ut på söndagen och tyckte vänstra ljuddämpar burken satt lägre bak på vänster sida än höger. Någon tyckte det var kul att hoppa på avgassystem så själva fästet gick av (var väl lite rostigt ioförsig) men det är helvete att sätta dit ett nytt då man måste slipa av det gamla fästet och rengöra så svetsning är möjlig, det är relativt trångt där också. Ingen större kapitalkostnad, men många timmar arbete ligger framför mig. Jag känner mig ändå glad då bilen bakom hade fått 4extralysen sönderslagna. Det nya avgasupphägningsfästet finns i Tyskland genom BMW och ett nytt är inte så dyrt, men plåt och lack samt rutor är hemska saker att få förstörda då man knappast tjänar på att fixa det själv så man slipper lägga självrisken. Får man tag på dessa slyglar så kommer de att få smaka, sist var det stenkastande snorungar som terroriserat gatan under några månader, det gör de inte nu längre för en av dem fick tillbaka all sten de kastat i ansiktet, hahaha han blev väldigt chockad måste jag säga :-)
-BeeMWe-
Farsan fick bakskärmen intryckt när något hade suttit på huk mot bilen och skitit, myyyyyys.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.