AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.060

535d eller x5 3.0d - vilken bil ska jag välja?

Sida 1 av 2
Ska köpa ny bil och undrar nu vad ni anser.

Valet står mellan 535d sedan och x5 3.0d.

Tacksam för alla svar.
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Har ingen erfarenhet av någon av modellerna.

Tänker på fördelningslådan i X5:an.

En bil som har lite "terrängegenskaper" är alltid trevligt särskilt om man bor på landet.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
535d. tveklöst! Bättre på i princip allt.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
535d med M-sportpaket! :)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Det beror lite på vilka egenskaper du premierar.

Skulle spontant säga 535d!

___
"When people are free to do as they please, they usually imitate each other."
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Fråga: Hur mycket körs i stan och hur mycket på landsväg samt vilken typ av bagage/ passagerare skall köras?

535d är en bil som har en köratmosfär som jag inte vart med om sen jag sålde min kompressorladdade 540iA touring 98 med 400hk häromåret. Len gång, enormt vridmoment och väldigt mycket understatement. Förarens bil och att föredra om man uppskattar körning. Med msportpaketet blir den riktigt riktigt snygg.
X5 3.0d. HAr själv ägt en x5 men dock 4.4iA. 3.0dmotorn är det bästa valet till x5. I stan och för parkering är x5an nästan lite klumpig. Då skulle jag rekommendera x3 3.0d som känns mycket mer lätthanterlig. Man åker kungligt i en x5a, det är dock mer att färdas i än att köra. Den höga sittpositionen och översikten det ger är avkopplande. Som dragbil är x5an suverän. NAckdelar är en ganska hög och krånglig lastning av den tvådelade bagageluckan samt att den är så hög att man måste ha en pall för att kunna tvätta taket för hand:)
Mitt tips är att försöka låna hem båda bilarna nån dag från din återförsäljare så du kan använda den till vardags. Det fick jag göra av min ÅF och det ledde till vad som för mig känns som helt rätt bilköp.
Lycka till
Asken
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
läste en artikel dom hade gjort på den nya 535d.

den hade visst 270 hk och 560nm. med dubbelturbo.

låter ju helbrutalt:=)

Är en skylt bara en anvisning av vad man bör göra?!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Helt klart 535d om du inte behöver terrängegenskaper.

Mvh
Ma
39
Martin_Jarl
BMW 320iT 1990
för övrigt så är tekniken i 535 an tagen direkt från alpinas d10. alpina bög som man är känns det både kul och lite trist. sen har ju vissa x5 or med beteckningen iS alpina moterer också...
BMW måste verkligen tycka att alpina gör ett bra jobb!

//martin
jarls bilservice ab
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
instämmer i kören, 535d med sportpkt utan att tveka.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
185
Pirelli86
320da F31 -13
325da E91 -10
325i Cabrio -88
E90 Banracing
Lätt att jag skulle välja 535:an bilen är ju såpas stor ändå lr? ;)

___Piff___

sex är bra, sex har jag under huven på min bil =)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

535d utan tvekan.

X5 i all ära men den är inte särskilt rolig. Tyvärr inte snygg heller om du frågar mig. Den dan jag ska åka SUV blir det en Cayenne (och har råd med den)...
535D... du kommer inte till att ångra dig
B.U.F.F.
Har sjalv en X5 Da 2002. Ar nojd med bilen MEN det ar skillnad pa en tyskbyggd BMW och en jankar byggd dito. Har den fantastiska 3,0 diesel motorn som med blandad korning klarar sig pa liter milen, inte helt daligt for en tva ton tung bil.

Saker som jag retar mig pa med X5an ar att den osar status vilket man marker i trafiken, nar jag korde "vanlig" 5a sa behandlades man for det mesta som vilken annan trafikant som helst. Nu i Diesel Doris sa far jag ofta vara mer "aggressiv" da folk medvetet forsvarar laget genom att inte slappa ut mig och generellt gora livet surt....och nej, jag ar inte paranoid!

Man fardas kungligt och aven efter en fard pa 200 mil, forra veckan, sa kanner man sig hyfsat frasch nar man anlander...

Koper jag en X5 D igen? troligtvis inte.... 535 da ligger nog inte langt ifran mitt nasta val...

mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Är det sånt som kallas dagens ilandsproblem...?=)
B.U.F.F.
Lyxproblem....men dock ett faktum...folk behandlar en annorlunda beroende pa vilken bil man kor...
Helt klart 535d med m-paket, utan tvekan.

MVH / Jacob
535d helt klart
e1
183
e12
F10 520D
Alpina B3 3.0
Audi A4 Allroad
535d er jo en fantstisk bil,men blir inte van med de nya innredningara,inte alls lika snygg innredning som e39 eller nya e-klass.Litt for lite bmw-feeling liksom.Og vem har egentligen nytta av i-drive?Men som sagt en fantastisk bil.
Buspelle
Börjar kanske bli tjatigt, men 535d.
jp
464
jpn
523im -99
ja de är väl bara att räta in sig i ledet och hålla med om en 535d
272hk och 560nm med dubbelturbo gör den till ett riktigt "dieselmonster" =) och e60 med m-paket är dessutom en riktigt snygg bil!

lycka till med bilköpet iaf...

B-M-W
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.