AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.944

Ang. Forumet och design.

Sida 3 av 4
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ett "off-topic-forum" skulle vara rena katastrofen anser jag, eftersom det lockar hit mängder av "oseriösa" personer som gör att forumet helt tappar sin BMW-profil! Bättre ett smalt och spetsigt forum med hög nivå på inlägg, än ett brett/spretigt forum som handlar om allt mellan himmel och jord!

Detta har som sagt diskuterats tidigare och det finns enligt mig klara fördelar med att ha ett "stilrent" forum. Inte minst med tanke på att det inte är alla forumsdeltagare som sitter bredbandade (jag har personligen iofs Felias slöband-adsl, men det finns många som inte har den möjligheten)...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Man kan givetvis själv ändra färgen på ett phpbb-forum.
T.ex när jag loggar in på STCS är det inte alls spygrönt, utan
istället ljus-blått. Men det var inte färgen som var poängen...
Kr
74
Kristofer86
520IA M-Paket -99
Ja men jaaa... ja struntar väll i färgen, det var ett väldigt clent forum och en av de bättre ja sett.. det med färgen skiter ja väll i=) men att ett "off topic" skulle sabba forumet tror ja inte alls på, på andra forum finns det liknande och det är ju bara fok som är registrerade på sidan som kan skriva där till varandra. det handlar om "vad köpte du sist till bilen" , "snyggaste kortet på din bil" osv osv.. ja tycker folk är lite för fast i det gammla här

//Kristofer Göthe
Västragötaland.
Civic Hb -94
Att disskutera vad du köpt till din Bmw är fullt tillåtet här. Även att posta de bästa bilderna du har på din Bmw.

Bästa bildtråden finns här: Länk

Här har du ett bra exempel på en tråd som inte rör Bmw direkt, men indirekt och tillåts därmed: Länk

Att säga att vi är fast i det gamla här kanske är sant om man vill påtvinga en förändring som inte gör forumet bättre utan kanske bara mer estetiskt tilltalande.

Detta är en enormt databas av kunskap som är till för att vara lätttillgänglig för alla och inte något flashigt flipperspel.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Kr
74
Kristofer86
520IA M-Paket -99
Nä det klart men ofta när man besöker en sida vill man att den ska tilltala en lite, denna sidan har mängder av bra info och folk svara på de mästa frågor om probleb osv, det är hur bra som helst! men det är ingen sida ja sitter å bara hänger på, det är lite för oorganiserat tycker ja, när man trycker på 3- Serien innan man kommer hit borde det finnas 4-6 till alternativ tycker ja.. men det är bara vad ja tycker så det är ju lättare att ja byter forum än att alla andra gör det hehe!

//Kristofer Göthe
Västragötaland.
Civic Hb -94
li
1.959
liste
535i -89
"Oorganiserat"??? Nu får du väl ge dig iallafall? Autopower är en av Europas största oberoende bilmärkesinriktade sajter och dessutom VÄLDIGT välorganiserad med allt vad det innebär.

Skulle det, som du föreslår, finnas sex olika 3-serie-sektioner skulle forumet DEFINITIVT bli oorganiserat.
ne
165
nedde
320i -06
Det här med mailen är ju fruktansvärt ibland tycker jag. Som på dom flesta forum, så ska man ha möjligheten att kunna avanmäla på vissa trådar.

Sen till det bättre, när man bevakar en tråd så ska man inte få hem ett mail för varje inlägg som skrivs, väldigt dumt. Dels belastar det servern helt i onödan och även inkorgen för användaren som måste klicka å radera varje gång. Så, skicka ett mail och sen får det vara, tills användaren besöker tråden igen.

Alltså, att mail om nytt inlägg skickas först då användaren har besökt tråden igen och gått därifrån. Det är ju själva tanken med påminnelse? Inte att man ska få 100 mail om en och samma tråd på en dag.

MVH //Nedde
Kr
74
Kristofer86
520IA M-Paket -99
liste: så om man delar upp saker i sektioner är det ooraganiserat?? det är som man säger att du är på ett biblotek, där har dom lagt alla böcker i en stor hög istället för att lägga dom i bokstavsordning..! är det ett bättre system?

//Kristofer Göthe
Västragötaland.
Civic Hb -94
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kristofer86: I vilka avdelningar tycker du att skulle det upp?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Kr
74
Kristofer86
520IA M-Paket -99
Asså ja vill inte vara den som säger hur det ska vara å inte nu..!
Men enligt mig skulle så tycker ja att när man tryckt på 3-Serien så ska man få typ alternativen

Teknik (Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer man här)

Bilder/filmer (Bilder/filmer med bilinnehåll
Här lägger man även upp bilder/filmer från träffar och andra aktiviteter)

Ordet Fritt (ENBART för motorrelaterade topics)

Styling/Stereo (Bilder, diskussioner om styling och stereo.)

Off Topic (För Topics som ej är motorrelaterade)

//Kristofer Göthe
Västragötaland.
Civic Hb -94
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag tycker det är bättre med färre topics. 10 kanaler enar folket mer än t ex 50 olika. Bättre samhörighet. Fler folk som läser trådarna om det är färre.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag menar att om du har E21, E30, E36, E46 och E90 områden så går ju knappast E90ägaren in o läser på E30. Nu när alla samsas om samma så blir ju samhörigheten bättre. Effektiviteten knappast sämre om folk döper trådarna vid bra namn.

Kr
74
Kristofer86
520IA M-Paket -99
Men saker som stereo och sånt kan ju kvitt då när alla modellar har en topic tillsammans.. men de andra vore bra,, ja menar att man inte har bara har en för alla 3-serien för det blir så mycket på samma att det blir nästan rörigt.
Skit samma, ja känner att detta inte leder nån vart så vi lägger ner eller?

//Kristofer Göthe
Västragötaland.
Civic Hb -94
Dr
175
Drewl
520i - 91
Varför ändra på något som är bra?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
"...det är hur bra som helst! men det är ingen sida ja sitter å bara hänger på, det är lite för oorganiserat tycker ja..."

Det är just detta jag menar!
Om man slipper folk som "hänger" på forumet, kommer kvaliteten på de inlägg som skrivs att vara betydligt bättre än om man babblar om allt mellan himmel och jord!

Jag är aktivt på många andra forum med (i helt andra frågor) och många av dem är uppdelade i allt för många detaljforum, som gör att man lätt missar trådar som har lösningen på en fråga trots att man i trådstarten hade en annan detaljfråga.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Kr
74
Kristofer86
520IA M-Paket -99
"Varför ändra på något som är bra?"

För att göra det bättre, i detta fall trivsammare

//Kristofer Göthe
Västragötaland.
Civic Hb -94
Soundman_02
Tycker detta forumet är både seriöst och funktionellt bra. Det räcker absolut för mig.
li
1.959
liste
535i -89
Du tycker uppenbarligen att huvuddelen av oss har helt fel och att du själv har helt rätt. Vi som gillar forumet kommer aldrig kunna övertyga dig om dess förträfflighet och du kommer aldrig att kunna övertyga oss om dess förkastlighet, så det är helt poänglöst att diskutera och jag drar mig ur diskussionen nu.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Ganska dumt att ändra ett vinnande koncept. Finns ju faktiskt ett skäl till att Autopower är sveriges största oberoende märkesinriktade bilsajt även fast det finns massor av fler som äger volvos etc.

// Webdesigner
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Jag tycker det här forumet känns mer personligt jämfört med hondaklubbens forum, som trådstartaren relaterade till. Autopower känns mer som ett trevligt hemmabygge, medan många andra forum saknar den personliga prägeln.Men det kanske är en vanesak vad man föredrar.
/A
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.