|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej allihop! Ja är helt ny på detta forumet och ja äger ingen BMW men förhoppningsvis innom c.a 4månader en E36 325ic! Det ja skulle villa fråga lite försiktigt är om inte detta forumet ser ganska tråkigt ut? ja hitta ingen bra tråd att ta upp det i så ja starta en ny. Som ja sa är ja ny så ska väll inte komma och klaga men om man gämför med andra forum som www.hondaklubben.ocm/forum så tycker ja det är lite stel design på detta forum. Inget illa menat! //Kristofer Göthe Västragötaland. Civic Hb -94 | |
|
Nej tack, phpBB klarar vi oss utan här! Vinkade glada gubbar och bifogade bilder i 1280*1240 i inläggen är så skönt att slippa här. Jag anser att detta forums upplägg är ett av de bästa på nätet alla kategorier, endast ett fåtal funktioner jag saknar (edit). BTW - Välkommen hit! |
|
|
Detta har diskuterats ett otal gånger tidigare. Det är inte tråkigt utseende, det är överskådligt funktionellt och bra. Håller med DanielB. Som sagt. Välkommen till forumet. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ja kan hålla med om att det är funktionellt, men nu är vi tillbaka till varför vi inte ska köpa volvo ist när den är funktionellare. Ja måste försvara hondaklubben lite när du säger bifogade bilder i 1280*1240 och smile gubbar osv.. för det första ligge inga sånna bilder uppe direkt i trådarna utan att man måste trycka på en miniatyr av bilden som ligger där man skrivit, sen alla smilegubbar tycker ja gör det hela lite roligare. Som ja sa vill ja inte klaga men ja tycker inte om designen riktigt.. lite mörkare och varmare sida hade vart perfekt! //Kristofer Göthe Västragötaland. Civic Hb -94 |
|
|
Hejsan och Välkommen. Klaga på du ;-) Finns inte någon som helst anledning till att man inte skulle kunna kritisera, eller komma med förslag, bara för att man är "ny" just här! Men jag håller med danielb och JohanE. Färgvalet är dessutom vilsamt för mina ögon, vilket är ett JÄTTEPLUS bara det. Om ingen kommer med förslag o kritik så brukar saker o ting bli sämre med tiden..... //Christer |
|
|
Jo det klart... men om allatycker det är bra som det är finns det ingen vits att ändra det men ja tycker bara att det var lite stelt åtråkigt. men smken är som baken! //Kristofer Göthe Västragötaland. Civic Hb -94 |
|
|
Tycker också att utseendet känns skönt. Inte stelt utan mer vilsamt för ögat vilket underlättar vid läsning. Som ju jag anser är den viktigaste funktionen i forum. Visst är bilderna roliga att titta på men då länk funktionen, elelr vad man kan kalla det, fungerar utmärkt känns behovat av bilder i inläggen inte stort. HAr man inte själv tillgång till en server att slänga upp bilderna på tar det inte mången minut innan någon har 1-2 meg över som dom gärna lägger upp en 3-4 bilder på. Det jag egentligen saknar är en funktion där man kan välja fritt om det är någon tråd man vill följa. Som det är nu är det allt eller inget. Men har läst att det tydligen är på gång. Mvh Erik |
|
|
Jag måste säga att jag instämmer med dej kristoffer! Tycker personligen att phpBB har riktigt fint uppbyggda forum och är välldigt lätta att använda och man får en bra översikt. Detta forum fungerar bra men ett phpBB baseraqt med dom rätta inställningarna skulle funka bättre. Utseendemässigt så känns det som om detta forum är från 90-talet :). inget fel på 90talet men som sagt utvecklingen går framåt. Så varför inte haka på? :D För övrigt har jag själv ett eget forum som är phpBB baserat och de är oerhört enkelt att korrigera och sätta begränsningar på osv. |
|
|
En annan sak som är bra med det här forumet, det är jobbsäkert :-) Oftas är det ren text på skärmen chefen ser inte om det är någon hjälpfil till Progress eller Autopower man sitter och lurar på. |
|
| Min högst personliga åsikt är att Saab Turbo Clubs forum är mer lättläsligt och vilsamt för ögonen. Håller även med om att Autopowersidan känns lite "stel", men vadå? Hur färggrann är inredningen i min E34 på en skala? :) | |
|
Nej nej, detta är alldeles utmärkt. Befriat från krimskrams! Att ha massa bilder och färglada knappar mitt i texterna kommer att förta all den professionella atmosfär som råder här. Det är ungefär som att ha massa wonderbaums o krims-krams i backspegeln. Tvi vale! Rent ska det vara! |
|
|
Våga vägra smileys!!! Fast en uppdatering av gränssnittet hade jag kunnat tänka mig. Har varit samma stil minst sedan jag registrerade mig här. (tre år sedan) "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Snälla, låt det vara som det är! Man låter ju som en konservativ bakåtsträvare men varför ändra på något som fungerar kanon - överskådligt, enkelt och stilrent. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Ja tror vi missförstår varandra angående krimskrama.. ja är själv den som vill ha det stilrent och lättläst osv.. men som nån sa att slippa profiler och sånt är skönt kan ja inte hålla med om, hade vart fint om alla hade var sin profil, typ så att ja kan trycka på nåns namn och sen se vad han/hon har för bil, vart personen kommer ifrån osv.. kolla gärna in www.hondaklubben.com/forum så vet ni vad ja menar, ja tycker inte det är för mycket krimskrams där och det är myckte lättare att läsa texten där än på detta forumet //Kristofer Göthe Västragötaland. Civic Hb -94 |
|
Gemini__ |
Kristofer: Välkommen till forumet förresten. Ville bara tillägga att vi alla här har varsin profil. Om du klickar på bilden/gubben bredvid namnet på den person du vill veta mer om, kommer du in i den personen profil. Mvh: Thomas |
|
Tackar! Ja såg det med profilen direkt efter ja postade så ja kände mig lite dum men tänkte ja skriver det ist hehe.. //Kristofer Göthe Västragötaland. Civic Hb -94 |
|
SpineKracker |
Autocrew: Snälla ändra INTE på forumet! Håller med om att det är bra som det är. Man slipper massa trams som smilys och skit. Känns seriösare och lättare att läsa när här bara är text. Håller med k1zmo, sätts smilys o dylikt in här slutar jag nog besöka denna sida lika flitigt. Summakardemumma: ett fungerande seriöst forum som är bra som det är! E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
Gemini__ |
Hehe, ja det som saknas på dett forum är en editfunktion. |
|
Ja saknar inte smilys så mycket på detta forumte men ja tycker inte om färgerna bara.. ja menar inte att det ska ändras bara för att ja tycker så men det känns bländande på nått sätt att läsa texten tycker ja.. inte lika varm känsla som om det hade vart lite mörkare bakgrund //Kristofer Göthe Västragötaland. Civic Hb -94 |
|
| Jo, men då blir de ju till att ändra hela layouten på sidan. | |
|
Skräckexemplet måste vare e46fanatics.com En sida med enormt mycket info, men så plottrigt med bifogade bilder och personliga bilder, ofta flera stycken som visas vid varje inlägg. Scrolla är bara förnamnet. //Player |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.