AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.945

Ang. Forumet och design.

Sida 2 av 4
Willkommen ja! Forumet är trevligt.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
li
1.959
liste
535i -89
Som jag redan skrivit ett par gånger:
Såna här trådar dyker upp lite då och då med samma scenario varje gång... En "lågprofil"-användare kommer på att det finns saker han/hon inte gillar med forumets struktur och/eller design. En "högprofil"-användare skyndar till forumets beskydd. Ännu en "lågprofilare" ansluter och håller med trådskaparen. Efter lite diskussion dyker ytterligare "högprofilare" upp och skyddar forumet. Nästan komiskt - det är verkligen snarlikt varenda gång ämnet tas upp. :)
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Forumet är bra som den är.

Vad är Edit funktion?

Välkommen hit, trots att jag inte är BMW-ägare längre så hänger jag här ändå av någon anledning, vet inte vilken, det enda jag saknar är lite mer bredd på forumet, kunde gärna vara anpassat ör 1024*768 iaf, jag menar; hur många sitter på 800*600 i dagens läge? Och en editfunktion förstås :)

___
Mvh
Patrik N.
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
AMET

edit-funktion är att du kan korrigera/ändra dina skrivna inlägg.

Jag skulle uppskatta att det fanns en sån funktion:=)

Och ja.... jag gör en och annan smile iblan:=)

Hehe:)

Är en skylt bara en anvisning av vad man bör göra?!
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Forumet är rent och funktionellt. Men det saknar enligt mig en del funtioner som skulle göra det ännu bättre: Citatfunktion, väldigt bra om man vill svara på någons inlägg. "Roll-overfunktion", se frågan när man för pekaren över rubriken. Känns lite mossigt att behöva öppna frågan innan jag vet vad den handlar om. En editfunktion vore även det bra. Lägg till dessa funktioner så blir det perfa.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
"Citatfunktion" är ju helt värdelös! Kolla bara på gasa.mer.nu.
Man läser ju samma inlägg hundra gånger bara för att folk citerar varandra hela tiden. Vidrigt!

Nej ändra inte på ett vinnande koncept.
Tycker forumet har en fin grafisk utformning.

Något som är ännu bättre är att seriositeten är reltivt hög på forumet trots ett enkelt registreringsförfarande och att BMW är ett märke som många är intresserade av. Kanske hänger seriositeten ihop med den strikta layouten?
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
föregående talare har en bra poäng i det sistnämda han säger.

Håller med bjoerck här. Skydda det från det plottriha PHPBB.

/Simon
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Oj här var det gott om bakåtsrävare? Hehe...

Efter några år på STCS-forum (phpBB) så inser man hur ett
forum ska kännas. Inget ont om Autopower, men upplevelsen
är väldigt nära "notepad"...

Så fort någon nämner "phpBB" så börjar folk stimma om för stora
bilder/smileys/logos och annat plottrigt skräp, men det är ju bara
att ta bort? Ett strikt och begränsat phpBB är oslagbart.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Det jag känner som saknas är egentligen bara två saker,
1.Editfunktion.
2.Möjligheten att anmäla/avanmäla sig från mail på trådar man har deltagit i.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Jag tror att edit-funktion är medvetet utelämnad för att man då med vetskapen om att man inte kan sudda ut sina uttalanden tänker sig för en extra gång innan man postar något trams.

/// Olof

Länk
Gemini__
Använder mig av ett flertal forum på nätet, tycker detta är absolut trevligast av dem alla. Så rent och snyggt, ger ett seriöst intryck.

Rille330:
Var in en sväng på STCS-forum, var faktiskt mycket fin layout där. Skulle inte ha något emot om detta forum utvecklades till något liknande. Men stormtrivs som det e nu i vilket fall som helst.

Mvh:
Thomas
En editfunktion där tillägg görs i befintligt inlägg med tidsangivelse är i sådana fall den bästa lösningen.

Finns ingen värre än när hela inlägg editerats bort. Tråden blir då oerhört svår att följa.
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Jag utmanar alla som är så rädda för "phpBB" att titta in en sväng
på STCS forumet här --> Länk

Ser det plottrigt ut? Är det en massa bilder och signaturer
som tar upp halva skärmen? Är det smileys överallt?

Nähä... :-)
Är inne på bjoercks linje. I fall av redigering borde det ursprungliga inlägget isåfall finnas kvar databasen så att moderatorer kan se vad som skrivits, bara det att det inte visas publikt.

/// Olof

Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
STCS forum såg ju ut som vilket phpBBforum som helst fast grönt.
Olika färger i detta forum borde vara ganska lätt ordnat. En "defaultfärg", denna, sen inställbara färger vilkas värden lagras i en cookie. Då får varje användare sin egen färg på forumet....
...hur viktigt det nu är.

///BMW - Was sonst!
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
Rille330

håller med om att det är ett fint forum:=)

Kr
74
Kristofer86
520IA M-Paket -99
det blev mer inlägg´i den här tråden än vad ja trode.. stc forumet var fint men ja gillade inte riktigt den spygröna färgen hehe.. men som ja skrev innan om hondaklubben.com/forum så tyckre ja det är det ultimata sättet att lägga upp ett forum, dels finns "Ordet Fritt" där man diskuterar allmänt om bilar och nyheter, en bra grej tycker ja=) ska inte klaga men ja tycker det är synd att det inte är ett PHP här trots allt.. skulle lyfta upp det så mycket!

//Kristofer Göthe
Västragötaland.
Civic Hb -94
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.