AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.413

Missbruk av beteckning !

Sida 1 av 2
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Vad är det här egentligen! Varför skriver varochvarannan människa ut att deras BMW är en M eller individual? Det kan väl omöjligen vara så vanligt. Sök på blocket själva och se. Tror de på sig själva. Exempelvis 528iM, inte en M-pryl på bilen!. 740iA Individual, helt standard vad det verkar. Eller en annan E39 jag såg var enligt annonstext ESTORILBLÅ, enligt bilden något helt annat. Vet man INGET om sin bil? Var bara tvungen att skriva av mig lite då det är så störande....
Kan bara instämma, antingen vet folk så lite om sin bil eller är det falsk marknadsföring.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Folk skriver det som de själva fick höra när de köpte bilen...
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Såg en kille i en helt original 316 (E36) med ett stort ///M emblem på VÄNSTER sida (dessutom) av bagageluckan....

Han vet inte hur många fel han har... ;)
-BeeMWe-
Såg en E30 i somras med M uppochnedvänt på vänster sida av baklucka, d e grejjer d!!!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag tror många som inte vet vad de har går helt på vad de hört när de köpte bilen och skriver det i sina annonser när de själv ska sälja bilen.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Beror väl lite på vad man tänker sig att ha som köpare också. Trots att de flesta (om inte alla) här har koll på vad M innebär och vad som är indivdual så tror jag att de flesta inte är speciellt insatta i vad de köper.

Tänk att kunna säga till sina vänner som är helt utanför BMW sfären att jag har minsann en M utrustad eller individual. Få människor som skulle opponera sig och säga att nä det har du fan inte.

Att det rör sig om falsk marknadsföring, som micke säger, stämmer givetvis men frågan är vad som gäller om det är falsk marknadsföring i andra steget, dvs om man faktiskt är i god tro om det man tror sig ha.

mvh
erik
-BeeMWe- var såg du E30'n med det felvända M märket? Den bil jag köpte för några veckor sedan hade just ett sådant märke, som jag givetvis plockat bort.

Nästa fråga? Får jag sätta dit ett nytt, rättvänt givetvis? Bilen är utrustad med sportstolarna som har Motorsport färgerna på en platta i ryggstödet, även ratten är prydd med dessa färger. Har där varit ett märke från början?

Fredrik M
Paap Reeder
... checka av chassieplåten ... står det ett instansat M kandu sätta dit ett.
Står det inte ett M ... så tag bort.

MVH /// Paap R .... gäller e 28 i a f.
-BeeMWe-
Fredrik M: På E4an från Sthlm till Uppsala.

Får ? Det är väll en smaksak, orginal är det bara Mbilarna som har det det.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Är ju skillnad på ett ///M som man faktiskt kan ha om man har tex. M-paket eller mkt M-prylar M= m-technic. Inte = ///M3 eller ///M5. Ett ///M på en 520 är ju inte lika galet som om det hade stått ///M5 - då är det ju löjligt. Men det blir ju ingen M-bil bara för ett emblem som vissa tycks tro.
Menade om det kan ha suttit ett märke på från början, om inte bryr jag mig inte om att sätta dit något igen. Skall kolla efter ev. M märken på chassiplåten.

-BeeMWe-, kan ju varit min bil du sett, men det finns väl fler som inte vet hur ett M märke skall sitta.

Fredrik M
318is har m-technic chassi standard.
Likaså är m färgerna på ratten standard.
Däremot var inte sportstolar standardutrustning.

Det satt generellt inte ///M märken på 318is.
-BeeMWe-
Fredrik M: Har för mig den var svart iaf :)
Bj
210
Bjärrn
Bmw 320i -92
Påtal om M markering, har sett att den nya gilette rakhyveln heter M3Power =) Om ja köper en sån kan ja då sätta ett M märke på min bil?

MvH Björn
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Har ett M-märke på 318... Vill att folk ska få respekt för mina 113 pållar...
Skämt åsido.. Satt på när jag köpte bilen, låter det sitta för att de som orkar bry sig ska få störa sig... Bilen kan omöjligt tas för en "M-bil" i övrigt..

328án: Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
På väg hem igår kom jag ifatt en ådi vid ett rödljus. En A6 1.8T, förra generationens A6a. Gissa vad som fanns på den bakluckan:-)? Just det ett M...
Var tvungen att kolla bra noga för att fatta att det verkligen var rätt jag såg...

*BAWORAK*
Jag inser inte poängen med att klistra dit ett ///M på en "vanlig" BMW. De som förstår vad ett M betyder vet att det är fejk, de som inte vet vad det betyder bryr sig inte ...

Som sagt, vad är poängen?
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
De är bättre att inte ha någonting så får de ha lite huvudbry.

Länk
Är rätt allergisk mot icke-Mbilar med M-emblemet. Det skulle vara om det är fabriksmonterat i samband med ett M-paket el dyl. Dock tycker jag inte det tillför något, då de som kör runt i 316i med M-märke har förstört hela finessen med det. Det fina är när märket (likväl som modellbeteckning) dessutom är eftermonterat på FEL ställe. Läckert...

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Olof>> Den goda sidan med missbruket är ju att man oftast får ett gott skratt när man ser det. När det dessutom sitter fel, eller ännu bättre på icke BMW-bilar, garvar jag bara ännu mer!

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.