AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.976

Svårsåld 540?

Sida 1 av 2
Någon som vet något om denna? varit ute ganska länge nu och prissänkt.

Bor tyvärr i fel ände av landet för att åka över en snabbis och kolla.

Länk
En 540 utan skinn är svårsåld. Personligen skulle jag aldrig köpa en 540 som ej har skinn
Kombinationen av den minst attraktiva färgen som enligt mig verkligen är URK, avsaknad av automat(de flesta vill ha automat till 540, dock inte jag) och att det är en sedan talar emot bilen. Avsaknad av SCHiin på en 540 innebär också kink att bli av med bilen. Priset känns därför klart i överkant. Stolsvärme saknas dessutom. 17200mil är inte konstigt för biltypen men innebär även det "kink". Min gissning är att priset kryper nedåt 70KSEK i slutpris eftersom "inget" stämmer. Trist för säljaren, bra för den som vill ha en manuell klent utrustad 540 sedan som är glaciärgrön!

/Simon
Ha
110
Habul
530dA -99
Den sissta meningen i annonsen gör att jag skulle alldrig ringa honom.

Säkerhet i andra hand
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
SCHinn på gott och ont, det verkar som BMW tar bort skinnet som standard på nya 530 och sänker priset med ca20 papp, tydligen så väljer köparna bort skinnet ?? Askeninfo under gårdagen.
Glaciärgrön som är så snygg :) dessutom en mycket körglad bil med manuell, kan man nog kompromissa en del på om priset är rätt, speciellt som det går att eftermontera skinn,från en skrotat bil om man vill.

///MVH Hasso
Länk
Håller med simon_en, om utrustning, jag kräver åtminstone xenon på en E39:a, färgen är acceptabel men absolut inte mer, jag tycker Aubergine är den minst attraktiva färgen på E39, mycket sämre än Glaciärgrön som man kan lära sig gilla, inredningensfärgen däremot klarar jag inte av, ljusgrön plysch får mig att tänka på en 70-talssoffa, att den är manuell ser jag som bilens fördel och driver upp priset i stället för tvärtom, både i och med att det är roligare/hållbarare och för att det finns så få manuella och ju äldre bilen blir desto fler vill ha manuell.

Dom sista kommentarerna i annonsen gör att om jag vore intresserad så skulle jag hoppa bilen, det ser inte bra ut att kalla folk puckon, jag måste känna förtroende för säljaren det gör jag inte med denna säljare.

Mvh Stephan
Ma
89
Mats-saH
740i -94
320i -02
Ang. sista-priset-puckon: När jag köpte min 740 i höstas var jag tydligen första icke-pucko som ringde, och det efter flera veckor och enl säljaren ca 30 "spekulanter" i telefon! Inga problem att justera priset efter noggrann koll av bilen, han var så lycklig över att inte behöva tjafsa med puckon mera...
Det låter som denna säljare har samma erfarenheter;)
Hasso,

för mig är inte SCHiin nödvändigt, dock har jag när jag sålt min 530i e34 coh 528i e39 fått känna på hur viktigt det är med SCHiin för det stora flertalet BMWaspiranter. Håller med om att kommentaren om köpare inte är bra. Den säljare som inte förstår att man vill förhandla om pris när man har långt att åka har jag ingen förståelse för.

Är du intresserad 200sx är nog förhandlingmöjligheterna goda!

/Simon
Mats-saH; Jag har förståelse för att man inte vill ha oseriösa som hör av sig, men det gör samtidigt att jag inte skulle göra det bara därför, det kanske bara är jag men, hur säljaren beter sig är för mig oerhört viktigt.

Mvh Stephan
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Dessutom sista årsmodellen utan Vanos.

Mvh
kilroy
Priset i förhållande till miltal och årsmodell verkar ligga hyfsat rätt...säkert kan man pruta någon tusenlapp till.
Avsaknad av skinn är en smaksak, manuell låda ser jag bara som en fördel, för min egen del är det nästan ett måste. Dessutom har jag en bestämd känsla av att just den manuella varianten oftare saknar skinn jämfört med automatare. Jag tror att det gäller både E34 och E39.Säljarens uppfattning om bensinförbrukningen verkar lite önsketänkande och är nog uppmätt mestadels i nerförsbackar...Vill man ha en billig, pålitlig, komfortabel prestandavagn utan fullutrustning så kan säkert denna bilen vara ett bra köp...Mvh kilroy
Underbart, man ställer en fråga,går och lägger sig och har tio svar när man vaknar. Tack skall ni ha allihop!
simonen fick med allt i sin första kommentar, kunde inte skrivit det bättre själv,....ingenting stämmer. :-)
"Löder väl medans järnet är varmt" Vad säger panelen om denna då, äldre,ungefär samma mil men mer utrustning. Eftersom jag är färgblind klassar jag denna färg som mörk ;-) Funderar att åka och kolla på den imorgon om den är kvar. Länk
Bra pris på den sista!
Finns inte så många 540 under 100' att välja på direkt, som dessutom ser sådär bra ut.
Ska du ta hem en från mobile, så lär den inte bli billigare klar på gatan.
ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

Hasso

Du skriver om askeninfo igår om skinn i nya femserien, var?!? söker utan att finna.

/Christian
Snart 535dAT -05
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Glaciärgrön tycker jag är en betydligt trevligare färg en tex. oxfordgrönmetallic eller mörkblå. Den glaciärgröna är en ovanlig färg till skillnad från de andra nämda som det fullkomligen dräller av. Hoppas ingen som har dessa båda färger tar illa upp det är ju faktiskt en smaksak:) Den övriga utrustningen är väl ganska hyfsad för en tidig 540 och skinn tja det kan man väl klara sig utan för den summan pengar. Bil nr två var intressant och värd att kollas upp. Beträffande ordval i sista meningen "puckon göre sig icke besvär" hmm kanske lite dåligt ordval men personligen låter jag ALDRIG någon pruta eller "justera" priset över telefon oavsett om de så måste resa jorden runt. För mig är det ointressant att diskutera pris om spekulanten inte provkört och gått igenom bilen sen kan man prata pengar.

Mina högst personliga åsikter:)

Vh/Kermit.

Glaciärgrön tycker jag är typiskt "tidig-E39", den och den där tråkiga lilagrå som även var populär på många tidiga E38or är så typiskt "snikutrustad 96a." :P
Ma
89
Mats-saH
740i -94
320i -02
...om inte annat så är väl den mörka bra att öva upp kika-på-540 egenskaperna med? Den ljusa i Skåne var fin, klart ovanlig färg & manuell! Fick faktiskt lite vill-ha känsla, jag vill inte ha skinn/navi etc. Klima, farthåll + 6vxl o jag e nöjd! Sen ska ni se att om 5 år nånting så tycker vi att dagens snygga mörka lacker är öken;
Jfr med vita bilar, så otroligt 1988 eller avdankad snutbil, inte många vill ha idag! Fast själv skulle jag kunna tänka mig en vit M5 i superskick som finbil;)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
chrisod: Fick den upplysningen via telefon :)
Mats-Sah: Vitt är helt klart på gång igen verkar det som.

///MVH Hasso
Länk
Jag gillar inte vita bilar... Men den andra 540:n verkar fräsch och dessutom snygg..

BMW- När du älskar att köra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.