AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.545

Vilket lack fabrikat är det på BMW lacker?

Sida 2 av 3
För det första så tycker jag inte att en halvår gammal bil ska ha nån blekt lack så det borde bli nyans skillnad om man hittar den exakt. Och det är klart att man kan duscha lite längre men det blir svårt i mitt fall, front spoiler och speglar. Men tydligen ska iaf de hittat lacken nu så vi får väl se hur det blir.

/Johan

Min bil: Länk

st
63
streetperformance
Bmw 320i Tc Bauercab
handlar ju om personlig känsla inför lackerna..samma sak gällande sprutorna.
Eftersom du jobbar som lackerare ..så vet du oxå det,

Vi tar inte in PPG hos oss pgr av att dom inte håller den nyansmättnad / kvalite vi vill ha ,, men smaken e som baken ;) eller hur .samma sak med klarlackerna ..

vad det gäller meryta är det för oss oxå en självklarhet ,och eftersom vi både har plåt/skade repration och lackering och styling ..så håller jag med dig helt o fullt ..

men du får gärna berätta o lära mig mer ;)
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Nej din bil är nog knappast blekt i lacken.
Snygg som f-n är den då iallafall.
Men din bil har en ovanlig kulör, därför har inte färgtillverkarna lagt ner tid på att ta fram fler varianter.
tyvärr är det så, det är inte bara en gång man blivit förb...
En metallickulör eller en pearl som i ditt fall finns vanligtvis i flera varianter på samma färgnummer/färgkod, typ std,ljusare,mörkare,blåare,rödare osv.
När en specifik kulör har massa olika varianter, kan man utgå i från att det inte är lönt att måla den kant i kant, då är det en problem-kulör.

Men i ditt fall , när det handlar om speglar o frontläpp...är det så kraftig skillnad att man ser det på en sidospegel mot karossen?

Vad är det för fel? Är den för ljus ,för mörk? för lila?
Vad heter din färgkod? Jag kan kolla lite.

Mvh
Jocke

jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
streetperformance: