|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Visst fins det guldkorn bland skräpet också. Men om man tittar på allt som säljs till bil folk oberoende om det är Turbonatorer, fläktar i avgasröret, motstånd till lambdan eller till värmegivaren så är typ 99.99% av dessa "effekt höjande" produkter rent skräp. Om man sen tänker på hur mycket grejer det finns som ger 20hk till, som folk dessutom köper, så blir man fundersam hur många som kör med 300hk i sin Honda Civic 1,5.. Tejpa sen på ett GTR klistermärke så ska ni få se på attan.. |
|
|
Det är nog ytterst sällan några riktiga innovationer och seriösa grejor säljs via marknader och TV-shop o.dyl, kan inte dra mig till minnes att något riktigt bra börjat sin bana där faktiskt. Därmed inte sagt att det alltid är oanvändbara grejor som säljs men att det skulle vara nåt nytt eller revolutionerande, nja.. "NASA-tejp" låter väldigt likt vanlig vulktejp som har funnits länge, förmodligen innan NASA började flyga till månen. Sök på Rotunda vulktejp, tror att t.ex Clas i sjön hade denna redan på 50-talet. Under solen intet nytt var det väl nån som sa...) FP |
|
|
Använde Vulktejpen ikväll för att fuktsäkra en modifierad anslutning av tuta på gummans bil. Noterade att den hette just Vulktejp då, stod inget om NASA på förpackningen, det var nog försäljaren som hojtade NASA över sitt bord :) I vilket fall så har jag aldrig sett sådan tejp i nån butik, så antingen finns det knappt längre eller så marknadsförs det inte. Synd på en bra produkt (i mitt tycke) men den kanske är för bred i sitt användnings område för att säljas till alla som absolut måste ha "Special prylar" som är tillverkat just för det man håller på med. |
|
|
Du Googlade aldrig på t.ex vulktejp eller? Länk FP |
|
|
Vulktejp säljs i vilken järnaffär som helst! En bra produkt som mestadels säljs via ordinarie försäljningsnät och ibland säljs i förhållandevis små kvantiteter på marknader och mässor... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
He he, fanns ju hur mycket som helst när man letade :) Grejjen är väl mest att jag inte ens visste att vulktejp existerade innan jag ramlade på min "NASA" tejp och när jag väl köpt den så hade jag ju ingen anledning att leta efter den ;) |
|
|
Har en teori: En el motor o en fläkt som snurrar med x antal 10000:tal varav borde ge lite tryck. Men o andra sidan en liten fläkt klarar inte av t.ex. m20b25 på 6000 varav som förbukar 6 kubikmeter luft i minuten. Kollade på nåt länk o hittade mer info. Skumt som f*n!!!! Alla motorer får 35hk extra oavsätt om det är en R4 på 1.8l eller en V8 på 5l! |
|
|
En elfläkt som matar insuget har marknadsförts minst ett par gånger tidigare. Problemet är att elkraften för att åstadkomma önskad mängd/tryck tas från generatorn, som tar från vevaxeln. Säg att generator och elmotor motor har vardera 80% verkningsgrad, resten kan lätt räknas ut...) Varför inte driva rootskompressorn med en elmotor, slippa knepig montering med remmar osv...? Visst fasiken, verkningsgraden igen... FP |
|
| Men den ger Nog motorn mer syre än vad ett sport luftfilter ger utan fläkt | |
| Årets trådlyft. Nästan 18 år sen senaste kommentaren. Svindlande! | |
|
Jag googlade Och det fanns betydligt dyrare som typ 2000 $ Länk Och här lite information om ursprunget och historien Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.