|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Inte något annat än att den är importerad. Skumt lite mil också, i alla fall i mina ögon. //Schnitzer __________________ |
|
| Det ska tydligen vara en av säljarna på bilfirman som bytt in den. Han var ju självklart inte där när jag tittade på den. | |
|
Du skulle be att få träffa honom och se hur han reagerar när du frågar om den kan vara skruvad. //Schnitzer __________________ |
|
|
Tycker inte 10000mil på en M3-97 är så häpnandsväckande lite. Men det klart man ska kolla det. /Johan Min bil: Länk |
|
|
Har bilen 8 år på nacken och bara 10.000 mil så hade i alla fall jag kört över den sträckan, även om jag inte kör ofta. //Schnitzer __________________ |
|
|
Jag tycker inte heller att det är speciellt lite mil! Det beror på hur den är körd? Bara sommar körd eller året runt? Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
... som sagt, allt är möjligt. Jag har 9500 mil på min bil från -95 /Marcus |
|
|
milen tycker jag inte är speciellt tveksamma alls. jag köpte min M3 -94 år 2000, då hade den gått 6200 mil. Dessutom hade den rullat en vinter också. Den var sv. såld hos BMW solna, jag köpte av första ägaren. Så visst kan en M3 ha ärliga låga mil. Jag sålde den hösten 2002, då hade den rullat 9700 på 8 år. /Johan |
|
|
Bättre paranoid, än lurad;) Micke K. Länk |
|
| Samma här, 9600 mil sen 95, verifierat, det finn ju trots allt lågmilare där ute, man ska vara misstänksam...men inte mot allt som rullar... ;) | |
|
Jag vet många bilar som har rullat 10.000 mil på mätaren, men som egentligen har gått det dubbla. Jag skulle i alla fall ha gjort en rejäl kontroll på milen på den M3:an om jag vore intresserad. Det är när man tycker att det är lite mil som det kan vara något skumt. Min kompis skulle köpa sig en M5 E39 och började med att kolla i Sverige. I stort sett alla som han kollade upp var skruvade i mätaren. Då beslöt han sig för att köpa en från Tyskland där han fann en som hade en ägare och med väldigt lite mil, som dessutom gick att få fram bevis för, tidsmässigt osv. Jag tror fortfarande att många kommer att bli blåsta av personer som drar tillbaka mätarna. Folk vill ju endast ha bilar som har gått runt 10.000 mil och det är det som fuskarna rättar sig efter. //Schnitzer __________________ |
|
|
Jag frågar en gång till.... Vet någon något om denna M3:a |
|
|
Tydligen inte, vore det inte enklast att bilda en egen uppfattning om du är intresserad? |
|
|
acey, Vaddå uppfattning, jag frågade om det var någon som VISSTE något om den. Inte vad dom tyckte. |
|
|
Jag var där idag och hämtade bruks bilen från service, försäljaren som äger bilen privat är på semester. Den var nyligen importerat men tydligen påkostad en hel del, han jag pratade med visste inte vad som var påkostad. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
| Tack Abbe | |
| hej! Skulle bara vilja tillägga att det där med mätarställningen är ju faktiskt inte så svårt o kolla idag- först o främst tex, s-boken SKA vara tryckt typ 96 om det är en originalbok!! Sen är det ju inte vidare svårt att få fram ett telnr till nån tidigare ägare i briefet, de flesta tyskar kan ju lite engelska... Garanterat bäst att ringa till en tidigare ägare, då kan man ju få reda på andra intresseanta grejer typ krockskador o så! | |
|
Sen ska serviceboken innehålla ett "klistermärke" med utrustningslista, färgkod samt chassienummer. Visst går det säkert bra att förfalska ett sådant också, men när jag letade E39 så var det mååånga serviceböcker som inte hade detta märke som indikerar att det är rätt bok till rätt bil. Tror att fifflarna inte bryr sig om detta märke då dom själva/många andra inte vet om dess innebörd. Kan hur som helst vara bra att känna till om man letar BMW. /Johan |
|
|
Johan M3: Alla innehåller faktiskt inte detta klistermärke. Vet ett par bilar som är nya, som inte har klisterlappen. Perf: Jag menade att du är seriöst intresserad av bilen är det nog bäst att själv bilda sig en uppfattning utav bilen ifråga. |
|
|
Varför är 10 000 mil på en 97a så himla lite????? Min m3 cab 94 har gått 11000mil å den ä fan inte skruvad! shit man kan ju tänka sig diskusionerna på detta forum när man kommer sälja bilen! ..shit va det spekuleras å härjas! Ja tycker det inte är det minsta konstigt med 10 000 mil på en 97! Det är så himla olika på folk hur mycket dom kört åså! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.