|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Såg en annons på bildelar säljes till alla bilar 90+ på bilannonser.se Tänkte va fan jag mailar å frågar om de har något M3 kit. gick nån dag och jag får ett mail där det står. Jo vi har faktist flera sådana paket.. Gött tänkte jag så jag mailar att jag vill köpa ett M3 paket. Han ringer mig dan där på berättar lite om grjerna och företaget. allt låter bra och han låte väldigt seriös det enda är väl att jag måste sätta in pengarna först sen kan de skicka grejerna. Men det är väl inga problem tänkte jag har ju gjort detta förr och det har alltid gått bra. Förde över pengar till kontot och pratade med killen dan efter och allt va frid å fröjd.. grejorna kommer om 2 till 7 dagar.. nu har det gått mer en 2 veckor. Har ringt mailat och messat i flera dagar nu men inget svar. Jag vet att det inte gått över tiden med mycket men det e skumt at jag inte får tag i honom. Har bara killens namn efternamn telefonnr och kontonr och mailaddress ingen hem address tyvär Så har någon något tips på vad jag kan göra skriv gärna nått här. MVH Jerry | |
|
Känn dig lurad!:( tyvärr..... Det de andra inte har, har jag!! |
|
|
Har du kollat hans telefonnummer på Eniro.se? Risken att du blivit tokblåst är nog stor tyvärr! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har du fullständigt namn, telefonnummer, kontonummer och mailadress så måste det gå att få reda på vem killen är. Kan du inte själv ta reda på det så gör en polisanmälan, med lite tur kan du få hjälp av polisen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Gå till banken och säg att du råkat sätta in lite pengar på fel kontonummer. |
|
|
Jag har kollat upp telefonnr men hittar inget. Han heter johan pettersson å säger att han jobbar på Mobil Auto. och har tel 0737-318596 Mail är bildemo_65@hotmail.com Om det är någon som kan hitta någon info om killen skulle jag bli jätte glad. Annars får jag gå till polisen nu i veckan så ingen mer blir blåst förhoppningsvis Tack för alla svar Jerry |
|
| Sorry han heter john Pettersson... | |
|
Lme.. Man kan inte bara få tillbaka pengar man satt in på ett konto Tyvär =( Och banken vill inte lämmna ut några uppgifter om honom mer en att han heter john Pettersson. |
|
|
Hmmm, person med oregistrerat kontantkortsnummer, hotmailadress och påstår sig jobba på ett företag som åtminstone inte finns i telefonkatalogen (eniro)... Tyvärr verkar det som du blivit blåst! Polisanmälan skulle jag gjort, det kan kanske hjälpa dig att få fram hans fullständiga adress i alla fall... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag skulle nog passa mig för att köpa delar ifrån en firma som har "hotmail" verkar inte så seriöst. Jäkla synd att du blev blåst. Gör en polis anmälan och snacka med banken. Personen som har det konto som du satte in pengarna på måste ju kunna spåras. (Lagligt eller inte lagligt) |
|
|
Du får inte tillbaka pengarna av banken, men dom borde kunna hjälpa till. tex skicka en reklamation till vederbörande. |
|
|
Johan B - Jag får göra det för polisen borde ju kunna få de uppgifterna av banken. Men frågan är ju hur mycket polisen bryr sig om en sån här liten grej.. Mvh Jerry |
|
| Var prylarna dessutom "tokbilliga"? | |
| Jaken - 4000:- front, kjolar, bak | |
|
Förhoppningsvis kommer polisen åtminstone begära in ett svar från den person som du "anklagar" att du har blivit blåst av, därmed har du möjlighet att få fram hans namn och adress eftersom polisutredningen är offentlig handling... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Här har du en annons från killen du råkat ut för: Länk Säljer volvofälgar.. påstår sig komma från västmanland - skulle gissa på västerås om det skulle stämma. På eniro finns 3 personer som heter John Pettersson från Västerås. Du kan ju ringa dom och höra om du känner igen rösten? Jag skickade ett mail och låtsades vara intresserad av fälgarna. Får se om det dyker upp nåt svar.. |
|
|
Ok tack EvergreeN.. Mvh Jerry |
|
|
EvergreeN - Jag ringde de tre nummren första lät inte rätt och det andra nummret var för tillfället av stängt för inkommande samtal och det tredje svarade en dam med ett annat efternamn. Mvh Jerry |
|
|
www.bilannonser.se drivs av vår vän quixotic2 Länk här på foumet, han kanske kan hjälpa dig? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Bilannonser drivs av Tradera | |
|
Ytterligare en annons: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.