AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.706

Köpa långmilad M5?

Sida 3 av 3
"Köparen betalar frakten" Känns sisådär att köpa bil via Tradera...
Ett sug efter Jagga XJR med V8 har också börjat byggas upp. Jaggan är så mycket snyggare och har mer känsla. BMW M5 är en långt mycket bättre och mer rejsig bil. Fast den ser ju såå trist och tråkig ut jämfört med den underbart vackra Jaggan. Har hämtat en gammal Teknikens Värld på vinden där de båda bilarna ställs mot varandra i en duell. Må bäste man vinna!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bjoerck. Säljaren hör hemma i Örebro med hotmejladress kalle_74sven :)

trist o tråkigt :)

///MVH Hasso
Länk
Saknar M5'an redan, parkerade den just i Industri Försäkringars garage över resan 2 veckor. Vem bryter sig in i ett försäkringsbolags underjord garage?:)

Det har väl gått 30min nu, är ca 21000min kvar tills jag kör henne igen...

bayerischemotor; Det låter som du behöver köpa en till M5 E39, så denna situation inte uppstår, låt det då bli en Alpinvit och i stället ha problemet att inte kunna välja vilka du ska köra;)

Mvh Stephan
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
bayerischemotor: Du får köpa dig en vit M5 E39 då! En vacker dag kanske jag kommer med en också.

//Schnitzer

Arrgh!

Nu frestar mig!:) Måste vinna på Lotto!

Synd att ens föräldrar inte fattade på mitten av 80-talet att köpa gummistövels aktier i ett gummistövelfabrik som var på ruinensbrant:) (NOKIA)

Lite problem kan uppstå dock uppstå att få ta med bilen till Egypten...

Ser att du Stephan har löst problemet med 540'orna ganska bra:) 2st.
Schnitzer:

Ja vore coolt att glida fram i 2st Alpinvita M5'or. :)
bayerischemotor; Trots att jag har två 540, kör jag Audi A4 eller VW Scirocco, det måste betyda att jag behöver en till?!

Egypten? ska du flytta dit?

Jag tar en Estrorilblå M5 E39 för att vara udda, men framförallt för att jag älskar färgen, helt underbar på M5 E39, då blir det som Finska flaggen med 2 vita och en blå M5 E39;)

Jag köper gärna en Hellrot och Dakargul M5 E39 också, med din Carbonsvarta blir det Tyska flaggan, en vacker uppvisning över Tysk bilbyggarkonst;)

Mvh Stephan
Stephan:

Skrattar ännu:)

Näe, ska nog inte flytta till Egypten:) Ska ta det lungt. Ingen BMW power:( Om inte hotellet har Lan eller Wlan, för datorn kommer med som förvaringsplats för bilder.

Du hamnar alltså köpa en eller 2 st 540 till! Finns inget annat svar på ditt dilemma:)

BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Jag har tittat på M5:an i Norrköping....som hastigast....och jag tycker att den bara är att glömma.
Makalöst många dörruppslag och småbucklor....mycket kanstötta fälgar....fukt i lampor.....
Jag tittade bara 2 min men jag skulle inte rekommendera denna bilen....
BMW64: Misstänkte det. Frasen "Mycket bra bruksskick" indikerar att den är skabbig.

Intressant med bilförsäljare är att på telefon är objektet alltid i kanonskick. När man sedan är på plats och kan konstatera att det är ett lik brukar det heta: "alltså, du ska ju inte räkna med att få en ny bil för dessa pengar..."
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
bjoerck: Så sant! Känner igen den frasen, tyvärr för ofta.

//Schnitzer

BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
haha....ja...och den här försäljaren höll den stilen även på plats när han lite nonchanlant lutande mot bilen sade att det här är en fin kärra

Och sen när jag knäböjde och synade längs med ena sidan och försiktgt hummade och sade att den har varit med om mycket den här så ändrade han sig direkt och kom med ett krystat:
"alltså, du ska ju inte räkna med att få en ny bil för dessa pengar..."
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Jaha, då är det ingen ide att åka från Gävle o kolla på den då! Spar jag ju 60 mil där iaf!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
En av mina kompisar köpte bilen (TCR) så jag ska kolla på den nästa vecka. Måste fråga vad han fick den för.

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.