|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Bjoerck: Som det ser ut nu hade min bil, PMS eller nåt över helgen, den verkar fungera perfekt nu. De kostnader jag har jaft på min bil under 5månader är 600€. Skulle varit ca 1000€, men butiken jag köpte bilen från hade en överrenskommelse med mig på garanti med 600€ självrisk. Detta var ABS modulen som var trasig. Faktiskt så när jag var till BMW igår med M5'an så killen före mig i Snabb-Servicen beskrev ett likadant fel som jag hade när ABS modulen var sönder, så det verkar vara ett mycket vanligt fel på E39 karossen. LMM, och VANOS är väl identiska varjegång, och inget säger väl att dom inte kunde gå sönder. Nu är det ju så att jag många gånger tänkt på att fara till BMW ock ta en lista på allt som varit reparerat på min bil. Kanske VANOS är utbytt... Kanske 10st LMM varit bytt under årenslopp, detta är ju det dumma med att inte ha haft bilen så länge. Men jag ska nån dag se om jag skulle få komplett lista med fel på just min bil. Försäkringar är det sista problemet i Finland, eftersom dom är är rätt låga, speciellt om man har 70% bonus (max) som jag har. Största utgiften är att bilen dricker bensin, mycket bensin. E34 M5 bleknar i jämförelse. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den här såldes för 170 före jul hade något lägre miltal har jag för mig. Länk Priset är nog prutbart. ?? Ett samtal till tidigare brukare är nog att rekomendera, bilen är reggad på en privatperson. ///MVH Hasso Länk |
|
Problemet är att köper man en långmilare så så blir den osäljbar efter några år. M5 E39 är ju ingen bil som används som fin bil utan som bruksbil och då blir det ju minst ett par tusen mil per år. En kompis köpte en långmilad Audi RS2 billigt och körde 3000 mil till. Bilen hade gått drygt 29.000 mil när han sålde den, han fick praktiskt taget skänka bort bilen då den var osäljbar. Bilen var då 6 år gammal. |
|
|
M Femman: Din synpunkt ovan är helt klart tänkvärd. Teknisk livslängd och ekonmisk dito är två skilda saker. Jag ahr dock inte fått grepp om prisbilden på M5. har surfat runt på mobile.de och bytbil.se för att skapa mig en bild av prisläget. Dessvärre har man ju inte en susning om vilket skick de olka objekten är i. Går det att hitta en fin M5 för 200 kkr utan att den har gått hundratusen mil eller har smackat med en långtradare på autobahn? |
|
| Jag tror att det blir svårt att hitta en välutrustad fin bil som rullat under 17-18.000 mil för 200.000. | |
| Okej. Vad bör jag betala för en välutrustad vagn med runt 10 000 mil? 230 kkr? | |
|
Den här kanske du kunde kolla på. Tycker den verkar fräsch på bilderna. Dock 8 ägare och avställd i maj-04? Länk Litet utdrag från VV: Regnr: AEW570 Färg: SVART Fabrikat: BMW M5 Årsmodell: 1999 Fordonsslag: PB Chassinummer: DE91060GJ16146 Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd (2004-05-13) Antal ägare: 8 Datum för första reg.: 1999-02-12 Producentansvarig: 556313-5002 I trafik första gång: 1999-04-19 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Direktimport: Nej Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej Tekniska data Effekt kW: 294 Antal passagerare: 4 Max släpvagnsvikt: 1800 Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1210 Max lastvikt: 490 Kopplingsanordning 1: Kopplingsanordning 2: Däckdimension fram: Däckdimension bak: 245/40ZR18 Kaross: Täckt /Johan Min bil: Länk |
|
|
Alltid svårt i de prisregionerna, finns mycket skräp men också många bilar som prissänkts pga att de inte blivit sålda. Runt 230-240.000 i slutpris bör man kunna hitta en fin, välutrsutad M5a som inte akut behöver en insp2 och nya bakdäck med runt 10-14.000 mil på mätaren. Räkna dock med att du kommer få titta på många exemplar innan du hittar den där bilen av 10 som är fin. |
|
|
AEW570 är beställd utan spoiler på bagageluckan. Tråkigt att inte ha det på en M5. //Schnitzer __________________ |
|
735 |
Schnitzer: Lite sleepervarnig dock... Hasso: Eller hur, har också för mig att den var ute vet inte om den bytte ägare, inte heller till vilket pris. Tror inte det ska vara problem att hitta en ärlig M5 med 12-13´mil på mätaren för strax över 200 papp. Det finns ju gott om bilar på blocket. Dock kanske vissa ska tas "med en nypa salt", so to speak... Om jag var spekulant och skulle behålla bilen ett tag skulle jag gärna köpa en ärlig ordentlig långmilare, synd bara att milskräcken är så stor i detta land. |
| Mit tipps är att du köper en bil i Tyskland. Det är större utbud och lägre priser. De flesta M5or är importerade så varför inte göra det själv och slippa risken att bli drabbad av oseriösa svenska importskojare som skruvar mätaren vid importen. | |
|
Importera från en Tysk BMWhandlare är vad jag skulle göra och jag skulle samtidigt beställa en Amerikansk bagagelucka för att göra M5:an både snyggare och unik, det sista gör säkert ingen förvånad;) , den här Royalröda med mycket utrustning och 88500km för €22000 upplever jag som ett vettigt val, Länk eller en Carbonsvart, 1äg, 111tkm, även den med hög utrustningsnivå, vilken utrustning saknas Schnitzer mer än dubbla rutor och solgardiner? Pris €19900, vilket betyder 192tkr färdig i Sverige med 10tkr i omkostnader som var den summan jag hade vid importen av min senaste 540. Länk Mvh Stephan |
|
|
Vad är det för skillnad mellan US och EU baklucka? Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
bayerischemotor: Om jag har fattat det rätt så är det såhär: EU: Länk US: Länk //Schnitzer __________________ |
|
|
OK, som jag tänkte, endast utrymmet för reg. skylten, men visst ser den lite bättre ut! Men aningen problem att få en EU nummer skylt in där:) Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
bayerischemotor; Precis som Schnitzer visar är skillnaden utrymmet för regskylt mindre på US-modellen, vilket jag tycker är snyggare och det innebär också att bilen får liten regskylt i Sverige, vilket den annars inte får, dom övriga E39:or har även dom likadan bagagelucka i Nordamerika så det är ingen skillnad dom emellan som det är på M5 E60 och 525i/530i/545i E60. Förövrigt så är det bara vid regbesiktning det är garanterat att man får liten regskylt, när väl fordonet är inregistrerat är det mycket svårt att lyckats, det är samtidigt något som särskiljer det enskilda exemplaret från övriga M5 E39 där jag aldrig kommit i kontakt med någon med US-bagagelucka i Sverige, vilket är ett försäljningsargument. Mvh Stephan |
|
|
OK, I Finne-land får man en två-vånings skylt som INTE ser bra ut:( Annars kunde man ju tänka på ett eventuellt byte. Den är faktiskt snyggare. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
bayerischemotor; Får inte dom Finska skyltarna utan EU symbol plats innanför utrymmet? Eller är dom för långa? Dom Svenska små skyltarna är ca 30cm. Jag kikade på den här sidan Länk och upplever att det borde fungerar med korta skyltar typ LL 1 som regnummer. Mvh Stephan |
|
|
Man får dom inte utan EU märket mera tror jag... Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk M5 -2002 på tradera :) ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.