AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.777

BMW M3 -94 Cupé TrimmChip?

Sida 3 av 4
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
mAnGe-9

Menar du mappning + filter + avgas ger 315Hkr. I så fall vill jag gärna veta var du mappat motorn. Samt vad de tkan kosta och o varvstoppet togs bort.

Mvh/

M3/// Mullret
fa
83
failure
M3 -94 E36 Coupé
316i -91 E36 Limo
mAnGe-9: Vart chippade du din m3:a då ?
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Jo jag tyckte också det lät lite konstigt!
det är inte jag som mappat bilen utan föregående ägare!
men har papper på grejerna kan ju kika vad firman heter!
det är ju riktiga bänk papper å värden så ja kan ju inte tro nå annat! sen om det är nå mer gjort kan ja inte svara på!
Men bilen tycks ha bättre effekt i lägre farter alla fall..
Verkar som den har en bättre effekt kurva på 1 2 3 ans växel
sen på 4an å 5an käns den lite slöare! har trestat mot en polares m3! finns föresten film när ja kör ett race mot en cupe m3 men den sidan är nere just för tillfället! han hakar inte på!!
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Föresten killen som kallar sig M3 lover på denna sida står det att hans bil ska ha 320 hk Mappad å Bänkad! fårga honom han kanske vet en ännu bättre firma eftersom han har mer hk! ??
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
M3_LOVER
1253 st
Idag 00:06
Rapportera svaret
Äger följande BMW:

--------------------------------------------------------------------------------
M3 3.0 Mappad & bänkad.
320hk/365nm.

han kanske vet bättre!?? jag har tyvär bilen i vinterförvar alla papper ligger i den! men ska kolla vad firman heter åså vidare när jag kommer ut till bilen!
fa
83
failure
M3 -94 E36 Coupé
316i -91 E36 Limo
M3_Lover ... ja berätta lite vad du har donat med din M3:A ...
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Hej. Japp, det stämmer bra det mange.
Min M3:a bänkades till ovanstående siffror.

Det som gjordes är:
Öppet filter
Ferritta system
Supersprint Kattersättare
och sen en unichippning(mappning).

Ska tilläggas att bilen INNAN unichippning var chippad på vanligt vis. Den hade då nästan exakt 300hk. Men det spelar ju ingen roll, för det chippet märks ju inte nu. Varvstoppet är INTE höjt.

Det skiljer nog lite från M3:a till M3:a, hur bra kondition motorn är i o.s.v. Men jag är klart nöjd.

Jag har nu tagit bort kattersättaren och bilen går bättre på låga varv UTAN den, men inte riktigt lika varvvillig på höga varv.

Kompisen har en orginal 3.0:a, och det skiljer rättså mycket tycker jag. Min är klart vassare, den kommer mycket fortare när man växlar osv.
Har även testat lite mot en CHIPPAD 3.2:a och vi drog helt jämt 0-240km/h, Jag tappade lite på han i början(hade kattersättare då) men jag tog in på han efter 150 istället.

Så, nu vet ni lite.

MVH: Henrik

///M3
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Föresten, firman som mappade heter Xerius Racing och ligger i Hallsberg.

///M3
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
aha oki=) jo min bil var också chippad innan mappning men det ska väl igentligen inte ha nån betydelse! men min är ju cab å väger lite mer! cabben är ju faktiskt lite lite lite slöare orginal en cupen och limon! beroende på vikten! därför är det kul å ha en snabb cab! =)
fa
83
failure
M3 -94 E36 Coupé
316i -91 E36 Limo
Vad väger cupén? mindre än limon eller ?
fa
83
failure
M3 -94 E36 Coupé
316i -91 E36 Limo
vad är: kattersättare ? kattalysator ersättar ? :P
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
vet inte vad cupen å limon väger men tjänstevikten på min m3 cab är 1750 kg och totalvikten är 1930kg så det väger lite!!
mAnGe-9

Väger din 1750 medans en 3,2:a väger 1640...?
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
jo min är ju cab! ja vet inte men går man in på bilregistret teknisk info å kollar här på jobbet står det så!?? ja trodde det va mindre men men!
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Föresten får ja ditt reg nr kan ja kika va det står om din bil om det stämmer? vart fasiken fundersam nu tycker det låter mycket!
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Mange: Det finns en kille här omkring som har en svart m3cab 3.2 med lustgas....eget insug och lite sånt. Den går rättså bra.
Den är f.ö så ÄCKLIGT lik din så det är inte klokt.

///M3
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
M3_LOVER!

Vadå hur vet du hur min bil ser ut????????
varför är den så himla lik???
kan inte va lik i acs ala fall den lär va bra mycket snabbare en min! =)
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Jopps Vikten stämmer!tjänstevikten på min m3 cab 3,0 är 1750kg!!Det står här mitt framför nosen på mig på reg beviset!
Jo men om du kollar tex i profilen så ser du att jag också hade en cab men det värkar konstigt att en 3,0 cab har 110 högre tjänste vikt en vad en motsvarande 3,2 cab.

Någon som vet vad en 3,0 cupe/lomo väger?
3,2:orna väger 1535 om jag inte minns helt fel
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Tjänstvikten på min m3 coupé 94 är 1540kg enligt reg beviset. Jag vägde den i somras, vägde då 1420kg med 30liter bensin och ingen i bilen, men då har jag tagit ut lite onödig vikt. MEN jag hade 19" fälgar på totalt 100kg på. Har köpt lättare fälgar så jag får ned vikten ca 28kg till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.