|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad står förkortningen Ti för egentligen? Tex 318Ti, 323Ti ller 325Ti.. trodde att det först stod för Compact, men det va de ju inte... tacksam för svar | |
| Touring? | |
| nope för då borde det ha stått....318iT oich itne 318Ti..eller? =OS | |
| Kolla "modellguiden" till vänster.. | |
| det såtr itne där heller..hehe | |
| Var står det "Ti" då vilken bil har du sett det på då? | |
|
T= Touring i= Injection |
|
| Det är ju för Compacterna...318Ti Compact osv.. | |
|
Hahaha åååå jag ger upp. =) MVH jimmy |
|
| haha tack för hjälpen | |
| Modellkod för nya Compact års-01 har jag fått fram det till nu. =) | |
| hha okej tack...haha men nu är det så jag syftade på de äldre 96:orna...men tack ändå | |
|
"touring international" MVH jimmy |
|
|
tackar tackar...mycket vänlgt av dig |
|
|
nope... ingen av ovanstående har rätt.... "tourista internationale".... står de för... men jag har antagligen stavat fel. /Jonas |
|
|
Benämningen ti i samband med bilar är italienska och betyder "tourismo internazionale". Tror att Alfa var de första att använda benämningen. Håkan |
|
| så där ja... bättre stavning :) | |
| "tveksam investering" eller "trång inuti" ;) | |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Ti kom först som beteckning på BMW 2000 modellen på sextiotalet. "Touring International" En liten länk till en buyers guide BMW 2000 Ti: Länk Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Tii = Touring international injection då eller?? "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
""I 2002 tii, som fanns 71-75, satt det en 2 liters insprutningsmotor på 130 hkr ( DIN) vid 5500v/m. Insprutningspumpen var remdriven och väldigt lik en dieselpump. I 2002 turbo, 73-75 (började säljas i Sverige 74), satt det samma maskin som i tii:n men lågkomprimerad (6,5). Med turbo gav den 170 hkr (DIN) vid 5800v/m."" ------Hämtat ifrån en annan tråd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.