|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Haas: Det är möjligt att den är en "rolig" kaross men jag menar att BMW:s bilar blev snygga först: 3-serien: E 36 (1991) 5-serien: E 34 (1988) 7-serien: E 32 (1987) Det är vad jag tycker iaf sen att ni tycker annorlunda det är självklart ;) MVH//Anton BMW - Die Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
grizzli: Ja, det hade vi säkert uppfattat om du hade varit lite tydligare. Kan ju inte påstå att det du skrev: "3-serien uppfanns när E 36:an kom tycker jag" solklart får en att tänka på att du tycker att 3-serien blev snygg först då... Det finns ju lika många smakriktningar här som det finns bilmodeller och vad det gäller körgladheten så bör man nog ha kört/ägt de olika modeller först OCH satt dem i rätt tidsperspektiv för att se deras olika företräden... |
|
Mr.Nullzwei:Nej en "roligare bmw" är inte en ball och överstylad bmw...Gillar försiktigt stylade bilar..typ schyssta fälgar,och ett stilrent yttre!!!Finns det något fulare när folk sätter dit frontar som får bilen att se ut som ett monster...men ,men där är ju oxå smaken olika!! Jag menar att om man vill uppleva bmw:s körglädje så skulle inte jag valt en compact...en jag känner köpte nyss en 325:a-94...för 33,000 Ac,skinnstolar,17"replica fälgar mm..Vad var det för fel på den då,undrar du! Svar:inte ett fel!En klart mycket roligare bil att köra för sååå lite pengar..Den som söker den finner... Men nu är det ju inte vi som skall köra killens compact...det är ju han, och är han nöjd så är ju det huvudsaken lrhur!? |
|
|
Jag är fullt övertygad om att en 316ti måste vara mycket skojsigare att köra än den 316 coupé jag har kört. Är man ute efter en "modern" bmw så är ju compacten kanon! Komfortabel design och old-school-bakvagn vilket känns som ett måste om man är ute efter hardcore bmwkörupplevelse. 8-] Personligen tycker jag inte att den är så himla mycket fulare än resten av E36:orna som även de ser ut som "hej kom och hjälp mig!" i mina ögon ;-P hur mycket skiljer sig 316ti och 316 coupé viktmässigt? |
|
|
Loella: Hur tänkte du själv när du köpte din 320 då? Finns ju betydligt roligare BMW än den också för samma pengar... /Johan Min bil: Länk |
|
|
Grattis! Själv tycker jag compacten är snygg (eftersom jag kör en sådan). Den ser ju ut lite som en baksmälld Coupe =) Inredningen är ju lite tristare än övriga E36:or (det är väl gammalt hopplock från E34:an mestadels???) Priset verkar bra, gav 44 för min 9000-milade 97:a men då saknar den baksäte. Sen till alla här på forumet som tycke att man kan få en roligare bil för 55kkr. Pendlar man 10 mil om dagen kanske det inte är rax sexa under huven som är det viktigaste utan ekonomin kanske också spelar in? Är själv mkt bilintresserad och gillar att köra fort och leka men då kopplar jag bara från naturgasen och får 12 hästar till, hehe... Är man van vid 90 burkar känns 102 som rena rejsern. Tuffar man runt i en 325:a blir man ju van vid det också efter ett tag. |
|
|
johan99: Mmm det finns säkert skojsigare bilar än 320...men har man kört omkring i en 318i som har 120hk så blev det en välldans skillnad med 30hk till =)...visst finns det vassare bilar än det oxå....har precis vart o kollat på en 330-01...tar 2 ;) Nä ,men gillade bilen skarpt..Hur jag tänkte när jag köpte min 320..jadu jag tänkte inte compact iaf!! Mvh/Loella |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Loella: Med all respekt för din uppfattning när du skriver "Jag menar att om man vill uppleva bmw:s körglädje så skulle inte jag valt en compact...en jag känner köpte nyss en 325:a-94...för 33,000 Ac,skinnstolar,17"replica fälgar mm..Vad var det för fel på den då,undrar du! Svar:inte ett fel!En klart mycket roligare bil att köra för sååå lite pengar.." Har du överhuvudtaget provat/ägt en compact? Nu ska man ju då lämpligen ställa 316i compact mot 316i sedan/coupé, 318ti mot 318 sedan/coupé och 323ti mot 323i sedan/coupé för en rättvis jämförelse. I dessa tre olika fall så är ju compacten den lättare bilen vilket inte är alls en oviktig detalj i "körgladheten".. Bara för att det på "pappret" ser ut som att en "325:a-94...för 33,000 Ac,skinnstolar,17"replica fälgar mm" är en roligare bil behöver ju inte detta vara hela sanningen. Det är ju hur många parametrar som helst att ta hänsyn till vid en jämförelse. Men som jag förstår det, på ditt inlägg, så tar du hänsyn till inköpspriset "33,000" och ställer förmodligen detta mot priserna på compact-modellerna som många gånger ligger på samma nivå och ibland högre än motsvarande sedan/coupé, varför, kan man fråga sig? |
Mr 435 1602-72
Loella: En kommentar på det du skrev "men har man kört omkring i en 318i som har 120hk så blev det en välldans skillnad med 30hk till =)..." Samma sak igen, det är inte så enkelt att säga att bara för det är 150hk i en 320i så skulle det betyda att den är "roligare" än en något motorsvagare. 320i-sexan är väl inte direkt känd för att vara det mest skojiga alternativet i E36-floran. Jag anser att M42 motorn i motsvarande kaross, trots "bara" 140hk, är betydligt "busigare" än M50:an som din bil begåvats med. Däremot, så har ju M50:an en mycket trevligare gång än vad M42-motorn har, men det är ju en annan historia.. Vilken modell av 318 är det du har haft som hade 120hk? |
|
Mr.Nullzwei...Med all respekt för dina åsikter...Visst,tycker väl inte heller att en rak6:a är så mycket att skryta med...men har även noterat att MÅNGA..OBS! inte ALLA, hellre kör rak sexa än 4 cyl...Folk har olika smak och det måste vi tyvärr aceptera...Men jag e nöjd med min bil...Älskar ljudet som min räcer ger ifrån sej... Mvh Loella |
|
|
Mr.Nullzwei...sorry skrev fel min 318 hade inte mer än 113hk...men då fick ja ju ännu mer hk tillgodo ;)... mvh/Loella |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.