|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej på er Idag har jag köpt min första BMW och det blev en 316 Compact 97:a med 9000 mil på mätaren, fick den för 55000:- plus den stora servicen som var på gång, det känns som ett riktigt bra köp så nu ska jag kolla här på denna sajten efter eventuella tips. | |
| grattis till din första bmw...tyvärr så är den enligt mej den fulaste av bmw:modeller...men smaken är som baken..dyr tycker jag den va oxå!! | |
|
Gratulerar! men kan hålla med Loella att compacten är inte den snyggaste dem har byggt men hellre det än ingen BMW alls ;-) MVH//Anton BMW - Die Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
ps ett myckete bra pris tyckte jag ds MVH//Anton BMW - Die Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
| Du kunde ha fått en mycke roligare bmw för dom pengarna....Men huvudsaken är ju att du är nöjd..det är ju du som ska köra den och inte vi på forumet!! | |
|
Grattis till din Bmw, hoppas du är lika nöjd med bilen om xxxx antal mil :) BMW- När du älskar att köra |
|
|
Stort Grattis, och grabbar: sluta gnälla på den stackars compacten Om alla åkte en 320 så skulle världen vara rätt trist. :) Min M3. Länk |
|
|
Grattis till inköpet! Bry dig inte om folks sura kommentarer, huvudsaken är att Du är nöjd. Om inte annat så lär E36 Cpt vara kul med tanke på E30-bakvagnen :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Bättre med en kompakt Bmw än en Compact merca! Bmw välter inte iallafall! =P Hoppas du blir nöjd med ditt bmw ägande! =) Shake That Ass |
|
|
Carlén: Du har helt rätt ;-) MVH//Anton BMW - Die Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
Välkommen till forumet förresten! /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Personligen tycker compacten e rätt snygg, men tyvärr finns inte M-Compact... Som sagt, välkommen till forumet. Sjöberg |
|
| Välkommen, du blir säkert nöjd. Dock är det lite synd att folk köper bil först och sen börjar läsa här, tror många kronor sparats om man gjort tvärtom, om inte annat hade man säkert kunna undvika många felköp. Men vi får hoppas att det inte hittas något här på forumet som får dig att bli orolig över något gällande bilen du köpt :-) | |
|
Jag får tacka för alla svar, och JA jag vet att det finns häftigare BMW därute men jag känner inget behov av någon sån just nu utan är grymt nöjd med denna, skicket var superfint den hade ägts av en äldre herre som skött den otroligt noga, min kritiska kompis som var med och tittade på den och han kan bilar, hans första kommentar var "den ser ju helt ny ut", så jag är nöjd!! |
|
|
tjena och grattis tycker du gjorde helt rätt det kommer inte att vara så roligt att äga en gammal miljöbov typ 320 tidigt 90-tal nu när co2 ska beskattas då är det inte kul att behöva betala flera tusen extra i skatt.. och mig pesonligen så uppfanns 3 serien först när E-46:an släpptes dessförinnan verkar bara vara en prövotid. men smaken är som baken mvh |
|
|
Korak: 3-serien uppfanns när E 36:an kom tycker jag MVH//Anton BMW - Die Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
grizzli : då har du nog aldrig kört en m3 e30 eller 325 e30 325 touring B(r)u(k)sbilen |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Loella: Du skrev "Du kunde ha fått en mycke roligare bmw för dom pengarna". Hur menar du då? En äldre bil typ 325iM E30, M535i E28, kanonfin 2002tii eller risig M5 E34? Eller är det så att "en mycke roligare bmw" för dig enbart innebär ett ballt utseende? Många saker som ska stämma vid ett bilköp för en viss köpesumma. Håller helt klart med om att en E36 coupé är en vackrare bil men "roligare" än en compact med motsvarande motor är JAG inte lika överens om.. |
|
grizzzli try i´t you don´t like it |
|
| Det priset är väl inte så fel, om det är den pärla du letat efter. Gått lite också. Alla har väl olika krav och kriterier på hur och vad de vill åka, och det är en jäkla tur det! Compacten är ju en körglad bil tack vare E30-mixen i chassiet och 323ti är ju en av mina "vill ha". Dessutom 316cpt en väldigt ekonomisk bil sett ur drift och ägandesynpunkt, nog så viktigt idag. Välkommen till forumet och lycka till med bilen | |
|
Säger man att 3-serien inte uppfanns innan E46 eller E36 har man missat något. Är ju när E30 karossen kommer som 3-serien börjar på allvar,och är fortfarande den roligaste karossen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.