AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.540

problem efter att jag sålt min bil...

Sida 2 av 2
ok,tackar alla som svarat.

tyckte oxå allt det här lät konstigt från början,men efter att startat denna tråd & fått dom svaren som jag räknade med att få.så känns det helt ok nu.
Tack än en gång
mvh
Konsumentköplagen är inte tillämplig, köplagen är det som gäller i detta fall!!

Hur som helst så skulle ni ha skrivit kvitto, det hade varit mycket bättre då det inte är ord mot ord i sådana fall.

Befintligt skick gäller inte, det som står i lag är ungefär att "om varan är i sämre skick än köparen hade kunnat vänta sig med hänsyn till pris och ålder så utågr ersättningsskyldighet".

MEN, som det hars agt ovan, en gammal bil kan rasa precis när som helst så du kan SLAPPNA AV, därremot är det lagligt att hota med Advokat, så där gör han inget fel.
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Instämmer med alla föregående talare... Man kan ju inte begära mycket för 12 papp & 30000mil.....& en bil från 1989.... man kan juh inte ge några garantier på ett sådan bil...

Jag har varit med om liknande fall... och det löste sig iaf... trots till slut ett hot om att "hans släktingar" skulle hälsa på... tomma hot... kom aldrig någon :-)
Hm...en vecka har gått & inte hört ett ljud mer....han kom kanske också på att han inte har nåt att komma med......
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Han "kompisen" gick väl till "sin advokat i firman" och frågade, vilket gav advokaten sitt hittils största skratt ;)

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
Om man hittar fel som är dyra & som ägaren måste ha vetat om vid köp men "glömt" bort att berätta det.. hur gör man för att kunna få rätt... ?? vem kan man kontakta ?? advokat? el.??

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det som köparen ansvarar för är "dolda" fel, dvs, fel som köparen rimligtvis bör ha kännt till men undlåtit att upplysa köparen om. Man kan inte ställas till svars för fel som ingen kunde ha sett eller kännt till, inte heller fel som köparen borde ha hittat vid en hyggligt grundlig optisk och akustisk översyn av bilen.

/Christofer
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
näe man jag har hittat fel som jag vet att säljaren har känt till men glömde att upplysa mej om det.. tråkigt ja! vanligt vis hade jag skitigt i det men nu rullar summan upp mot 10lax & det känns surt..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.