AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.810

Motorproblem med min M5, efter plåtjobb!

Sida 2 av 3
bayerischemotor:

Hur går det?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Vore intressant att veta vad det är som spökar.

//Schnitzer

Tja, jag skippade iden att rengöra MAFS själv eftersom jag saknar verktyg... Och i övermorgon är det ju redan måndag så... Far direkt på måndag morgon till BMW. Tror det är bra att inte röra nåt eftersom då har jag också större chans att få BMW att stå för kalaset.
Robert V
lidberg: hag håller med dig helt. behöver man hjälp då vänder man sig till folk man känner så väl så att man kan låna ut bilen till. (fast det inte sker:)

därför säger en massa service kvitton nada för mig. däremot en älskad bil sjunger för en !
Jag hade absolut rengjort LMM själv! Då kan man utesluta ett fel och slippa bli lurad av BMW som garanterat kommer vilja byta Vanos eller nya dyra LMM!
M femman:

Ja skulle ha gjort det, men lite svårt utan rätta verktyg... Vill inte börja böka med fel verktyg och BMW ser detta på måndag morgon, ""((hmmmm här syns konstiga märken på skruvarna, han har nog saboterat själv men vill att vi ska betala))""
Om det varit så lätt att jag haft verktygen skulle jag ha rengjort dom, i framtiden för att veta, vad har vi i norden för liknande medel som Elektrowash? Är ingen höjdare på elektroniska grejers rengöringsmedel om vi säger så. Trodde alltid på vatten:)
I länken så använder de ett allrengöringsmedel och alkohol.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tror att det kan vara klokt att inte öppna LMM innan du låtit verkstaden kolla vilket fel det är. Om de ser att du varit där och pillat, kanske de skyller på det för att slippa undan...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, låt BMW kolla på det. Så hade nog i alla fall jag gjort.

//Schnitzer

Provstartade bilen idag, tänkte kolla ifall det varit fukt som skulle förosakat, bilen har nu 2dagar varit i varmgarage som är ventilerat, så bilen har nog trokat väl, men nu är den ännu värre, den stannar av sig själv på tomgången kanske 10sek efter start...:(
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Kanske en dum fråga...men hur mår ditt batteri?
Ett batteri med några trasiga celler kan ställa till elektroniken ganska rejält...
Batteriet är nog ganska starkt tror jag, har inte mätt, men -10gradig start gick som en plätt! Inga problem...
Koppla ur LMM:n och se om den går bättre. Ta en i taget! Kan de varit så fula att nån mek bytt ut en eller två LMM till sin egen bil kanske?
Koppla ur? Men då finns det ju inget som styr det insuget.....
Det stod ju faktiskt en M5 dakargul utanför.........

1800inlägg:)!
Nu för tiden verkar det så att man kan inte lita på någon verkstad överhuvudtaget.

Innan vinteravstälning servade jag bilen på en icke autoriserad bmw verstad, dem hade bytt oljor i växelåda, motor och bakaxel, gick och hämtade bilen och märkte att någonting var fel efter att jag hade startat den. det alltså snurrade inte riktig bra i startmotor, men tänkte a det kanske inte var något, parkerade bilen i gagare och några dagar senare skulle jag köra ut den från garage för att tvätta till vinteravställning men icke bilen ville inte starta bateriet var död. kollade i bagage luckan och så direkt a min baslåda vertyg m.m var uppochner så dem måste har kört skiten av min bil kan jag väl tänka mig eftersom för mig har alldrig hänt detta med baslådan och vertyget, rinde ditt och dem så till mig av dem inte hade kör bilen men en kompis till mig som jobbar brevid så dem när dem körde den så. Det som jag inte fattra varför har gått sönder batteriet precis efter att dem hade kör bilen....

M.V.H

Mauricio

Mauricio
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
bayerischemotor: Du har fått mail av mig. Jag skrev till dina andra e-post, alltså inte den som står i din profil här på Autopower. Skulle jag ha skrivit till den andra?

//Schnitzer

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Av just den här orsaken är jag ALLTID med i verkstaden på BMW när de ska serva. Snacka om att de är sura på mig. Sist innan jag skulle serva frågade jag efter fast pris på insp II samt hur mycket av priset som var tid. Sen visade det sig att det gick rätt så mycket fortare än de sagt (då stod jag ändå och anmärkte på att de missade kontrollpunkter) så då krävde jag att få inspektionen billigare. Bäst av allt: Var med under all körning av bilen. Tråkigt att man ska behöva vara så nitisk mot verkstaden men tydligen finns det fog för det.

/// Viktor

Mer mos till folket
Schnitzer, fick mailet, just den du har är bättre, för det är WELHO severn jag sitter bakom. Fick redan på lite...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag brukar också vara med när de gör något med min bil. Känns alltid bäst så!

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.